Ensimmäinen viikko Malagassa on takana päin. Pari ensimmäistä päivää meni taas espanjalaiseen elämänrytmiin totutellessa, mutta äkkiä minä solahdin sisälle tähän andalusialaisten elämään. Espanjassahan illallinen syödään myöhään noin yhdeksän aikaan. Malagassa on aivan turha yrittää mennä illalliselle ravintolaan ennen ilta kahdeksaa. Toki Malagassa on näitä pikaruokapaikkojakin, jotka ovat auki lähes vuorokauden ympäri, mutta ne eivät ole sitä mitä minä etsin. Illallisella syödään pitkän kaavan mukaan ja istutaan iltaa pitkälle yöhön. Nukkumaan mennään aikaisintaan ehkä joskus puolen yön aikoihin.
Mukavaa on se, että kun minä aamulla heräilen yhdeksän maissa, niin arinko paistaa jo täydeltä terältään. Illalla aurinko sitten laskee Välimereen joskus puoli seitsemän aikoihin. Päivisin on ollut lämmintä noin 20 astetta ja öisin noin 10 astetta. Päivä- ja yölämpötilan ero ei ole kovin suuri. Öisinkin olen steppaillut kaupungilla pikkutakissa ja kauluspaidassa. Suolainen leuto meri-ilma tekee todella hyvää astmaisille keuhkoilleni. Kuntoni kohenee päivä päivältä. Aamiaisen syötyäni lähden tallailemaan kaupungille. Ihailen hienoja rakennuksia ja seurailen malagalaisten elämänmenoa.
Parina ensimmäisenä päivänä minua suuresti taas huvitti tämä espanjalaisten ja suomalaisten ihmisten sosiaalisen elämän suuri ero. Kun kävelen kaupungilla ja näen jonkun viehättävän pienen kahvilan, jonka terassille appelsiinipuun varjoon menen juomaan päivän ensimmäistä cappuccinoa ja selailemaan kännykästäni sähköpostiviestejä, niin kohta terassille saapuu espanjalainen seurue joka suunnistaa siihen aivan viereiseen pöytään ja aloittaa vilkkaan keskustelunsa. Vaikka kaikki terassin muutkin pöydät ovat tyhjiä, niin espanjalaiset valitsevat varmasti sen pöydän, joka on terassin ainoan asiakkaan vieressä. Suomessahan "kohteliaasti" mennään aina mahdollisimman kauaksi toisista ihmisistä, mutta espanjalaisten mielestä yksinään istuva ihminen on niin surullinen näky, että mennään aina siihen aivan viereen istumaan
. Sama pätee tietenkin myös puistoissa ja kaupungin aukioilla. Kun näet tyhjän penkin ja menet siihen istumaan ja lepuuttamaan jalkojasi, niin kohta varmasti joku espanjalainen tulee istumaan siihen viereesi samalle penkille. Vaikka siinä olisi aivan samanlaisia penkkejä tyhjänäkin. Espanjalainen valitsee toisen ihmisen läheisyyden ja tervehtien kohteliaasti aloittaa kohta keskustelun. Suomessa sentään melankoliset ihmiset kulkevat pää kumarassa katsomatta vastaantulijaa ja valitsevat puiston kauimmaisessa nurkassa olevan tyhjän penkin. Introverttia velipoikaani tämä espanjalaisten suuri sosiaalisuus aina välillä risoo, mutta minusta se on pelkästään mukava asia ja lähinnä huvittaa minua.
Iltaisin olen tapaillut viime talvisia ystäviäni ja kavereitani. Suurkaupungissakin ihmiset ovat uskollisia sille omalle kulman kuppilalleen. Se on mukava asia. Siitä tulee sellainen turvallinen ja kotoisa olo. Uuden vuoden aloitin perinteisesti vierailulla vanhassa tutussa Velazquez24 bordellissa (
https://velazquez24.es/en/visit-our-premises/). Kyydit olivat hyvät ja ilokseni minut muistettiin viime talvelta ja otettiin lämpimästi vastaan. Eilen vietin tunnin Erotic Tantra Luxury Massagessa (
https://tantraluxury.es/en/about-us/). En ollut aikaisemmin jostakin syystä käynyt näissä Costa Del Solin massage- salongeissa, vaikka tämä Tantra Luxurykin sijaitsee aivan Malagan keskustassa kauniin aukion reunalla ja lähellä velipojan asuntoa. Minulla on ollut vähän jokin sellainen ajattelutapa, että nämä massage- palvelut eivät saisi maksaa enemmän kuin tunti bordellissa. Tunti bordellissa maksaa 100 euroa ja tunti erotic massagessa vähän palvelusta riippuen noin 150 euroa. Mutta tunti body to body- massagea Lolan kanssa oli kyllä jokaisen euron arvoinen. Oli kyllä aivan uskomattoman hieno fiilis, kun öljytty kaunisvartaloinen Lola liukui edestakaisin alastoman vartaloni ensin taka- ja sitten etu-puolella. Lola osasi pitkittää nautintoani nostaen aina välillä sen huippuunsa ja sitten taas palauttaen ja loppuhuipennus oli kyllä voimakas.
Ensi viikolla ajattelin mennä käymään Fuengirolassa. Towerit ovat viestitelleet, että ensi viikolla pelataan talven ensimmäinen mölkkyturnaus. Siitä se lähtee taas reissuni urheilullinenkin osio liikkeelle
.