^ Toi on muuten hyvä näkökulma ylipäätään rasismikeskusteluun, mä kyl olen reissuillani joutunut ihonvärini takia huonosti kohdelluksi ja ohitetuksi. Japanissa ja joissain muissa aasian maissa valkoihoisia ja länsimaalaisia ei oteta taksin kyytiin, paikalliset hupakot eivät tarjoa palveluitaa (ymmärrän kyllä että näillä on oikeus valita asiakkaansa), etelä- ja väliamerikassa ja karibialla jopa turvallisuus on ollut uhattuna ihonvärin takia. Ei rasistisen kohtelun kohteeksi joutuminen ole pelkästää ruskeiden ihmisten etuoikeus, olen useammin kuin kerran tuntenut oloni epämukavaksi ja uhatuksi ainoana valkoisena tai jopa saanut kommentin ”jos et häivy täältä valkonaama, sinut tapetaan”
Tuli mieleen ku pojat ajeli rahatukot taskussa Celicalla Viipuriin. Viinaa, rahaa ja naisia riitti. 5-10 reissun jälkeen kaveri oli ollu hississä nii Igorit oli tullu, pistäny aseen otsalle ja sanonut, että älkää tulko enää. Koko kaupunki on teidän jäljiltä ihan sekaisin joka reissun jälkeen. Siihen loppui se Viipurin matkailu