Onko sinulla addiktio päihteisiin ja/tai seksiin? Äänestys!
Uutiset:
Moi, mun nimi on Freija ja mulla on kofeiini-, nikotiini- ja myös lievä sokeririippuvuus.
Nikotiinin saan onneksi sähkötupakasta nykyään, mutta musta tuntuu, että se on vain pahentanut mun addiktiota.
Ajattelin kirjelmöidä kansalaisaloitteen, jossa ehdotettaisiin valkoista sokeria sisältävien tuotteiden etiketteihin samankaltaisia varoitustekstejä, kuin jo nikotiini-valmisteissa on.
Ne voitaisiin myydä myös tiskin takaa piilosta ja pitäisi osata pyytää oikealla tuotenimellä, jotta sokerin ostamisesta tulisi yhtään mitään. Oikeastaan kieltolaki olisi ihan hyvä.
Vois pitää sala-kafeterioita, joissa soitettaisiin hyvää jazzia. Seuraavana päivänä voisi sitten kärsiä sokerikrapulasta ja myöhemmin diabeteksesta.
Mä voin sitten perustaa sellasen sala-sokeri-paikan. Siitä tulee vielä suosittu deittimesta. Tunnetusti naisoletetut ovat enemmän sokerin perään kuin penikselliset yksilöt. Lupaan naamioida sokeri-orgiat lukupiiriksi tai ompeluseuraksi. Vaikka oikeasti kyseessä on salaseura. Mulla on jo Freija-patsas olemassa sitä varten. (Joka taas ei liity siihen sala-sokeri-seuraan kyllä millään tavalla).
Lupaan mennä nyt nukkumaan. Hyvää yötä.
PS. Muita päihdeongelmia jo mainittujen lisäksi minulla ei ole. Mikäli jostain syystä joku sellaista epäilee.
Ei tarvita sääntösuomeen kyllä yhtään sääntöä lisää. Taino ehkä sellaisia sääntöjä, jotka vastuullistavat kansalaiset tulemaan toimeen omillaan (pois lukien ne vakavasti vammaiset tai sairaat jne). Verotus alas ja huoraamisen ja huorissa käymisen tabutus pois.
Ei tarvita sääntösuomeen kyllä yhtään sääntöä lisää. Taino ehkä sellaisia sääntöjä, jotka vastuullistavat kansalaiset tulemaan toimeen omillaan (pois lukien ne vakavasti vammaiset tai sairaat jne). Verotus alas ja huoraamisen ja huorissa käymisen tabutus pois.
No siinä olet kyllä ihan oikeassa. Typeriä sääntöjä tulisi olla ehdottomasti vähemmän. Tai mieluiten ei ollenkaan juuri niitä typeriä sääntöjä. Sokeria olisi kuitenkin hyvä säännöstellä. Se on paljon haitallisempaa, kuin yleensä annetaan ymmärtää.
Vahva OT.
Luin aikanaan elintarvikkeita ja elintarviketeollisuutta käsittelevää teosta. Petos ruokalautasella on sen nimi. Kirjassa käsiteltiin mm. sokeriteollisuuden 60-luvulla (mikäli muistan oikein) rahoittamaa tutkimusta, jonka "tulokset" sivuuttivat valkoisen sokerin haitat ja demonisoivat rasvan. Ne tutkimustuloksethan olivat ihan mitä sattuu, mutta aiheuttivat pitkäksi aikaa yleisen harhaluulon, ettei se sokeri nyt niin haitallista ole. Todellisuudessa se aiheuttaa mm. jatkuvan kroonisen tulehduksen kehoon, sekä vahvaa riippuvuutta. For real.
Moi,
HP tässä, valehtelin juuri etten ole addikti naishupakoille tai seksille.
Tosin onhan viimeisestä panosta jo 2h.
Riippuvainen pimpistä - no en todellakaan
tai no vähän.....