Feministien tai vasemmiston kanta seksin ostoon ei ole niin selvä, kuin täällä useampi kuvittelee. Kannattaa tarkastaa vaikka Anna Kontulan näkemykset.
Joo, olen samaa mieltä. Mä olen saanut sen käsityksen aina että nimenomaan modernit liberaalifeministit (lähinnä vasemmisto?) kannattaa eniten prostituution täyttä dekriminalisointia. Joten ne joille asia on erityisen tärkeä, varmaan suuntaa sinne. Niillä lienee selkein mielipide tuostakin: "My body my choice". Radikaalifeministit kritisoi seksibisnestä välillä rankastikin, mutta enemmänhän modernit liberaalifeministit lienee "vallalla". Mun mielestä ne jotka eniten täällä ainakin seksin oston kieltämistä kannatti oli konservatiivisemmat puolueet kuten kristilliset, ja sitten se ruotsipuolue.
Liberaalit puolueet kai eniten on kaikenlaisten dekriminalisaatioiden kannalla. Monet puolueet tai poliitikot ei ota kantaa kovin vahvasti prostituutioon, mikä on ihan ymmärrettävää, arka aihepiiri ja varmaan vähän "poissa silmistä, poissa mielestä" myös. Tosin ei tule seurattua politiikkaa, voin siis olla väärässäkin noissa käsityksissäni. En ole koskaan sitoutunut tai äänestänyt, varmaan olin aiemmin ainakin eniten liberaalifeministien kannattaja jos jotain, en tietoisesti mutta periaatteessa kai. Mulla on tosin niin rajatut mielenkiinnon kohteet ollu aina, Asperger-aivot ja ääriuupumus. Siksikin olen aika suora ja kai vähän töksäytteleväkin toisinaan, mun logiikka kulkee miten kulkee. En vaan kykene kiinnostumaan tai keskittymään jos se ei tule luonnostaan. En ole koskaan kyennyt äänestämään, vaikka olen keski-ikäistyvä - mielenkiinnon kohteet, jaksaminen ja keskittymiskyky suuntautuu niin vahvasti muihin juttuihin. Ja mulla on tapana ottaa kantaa asioihin vasta äärimmäisen pitkän loogisen pohdinnan (ja ehkä kenttätutkimuksenkin ja fiilistelyjen) jälkeen, ja se edellyttää todellista kiinnostusta aiheeseen. Mikä on tavallaan vika ja tavallaan vahvuuskin - en siis sotke muitten ajamia asioita puolihuolimattomilla heitoilla, mutta joku voi myös käsittää sen välinpitämättömyytenä. Mun poliittiset (human-ISMI) mielipiteet koskee sellaisia asioita jotka ei täällä ole nyt pinnassa. Harjoitan siis omaa poliittista "maailmanparannustani" koskien muita rajattuja aihepiirejä muualla, suoraa hyväntekeväisyyttä tarjoten tietyissä asioissa. No ehkä jotain hyvää siinäkin.
Niin joo. En tiedä miksi seksiä ostavista iso osa on persuja, tai onko ne. Tulee höpöteltyä ostajien kanssa useimmiten muista jutuista. Tosin on mulla muutamat selkeät persutkin käyneet, joilla on ollut halu jakaa niitä mielipiteitään. Mä en osaa niihin juurikaan kommentoida yleensä. Rasistisista kommenteista en pidä tosin, mutta ne on vaan kärjistymä joita olen onneksi harvoin joutunut kuuntelemaan.
Tästä tuli harvinaisen pitkä politiikkaa koskeva viesti ottaen huomioon että tämän kirjoitti henkilö joka ei edes seuraa politiikkaa, lukuunottamatta niitä harvoja kiinnostuksen kohteita jotka suuntautuu muutenkin ihan muualle maailmaan. Mun ismi on siis kai humanismi, jos omia ajatuksiani ja tekojani mietin taaksepäin tai nyt.