Uutiset: SeksiSaitti toivottaa foorumilaisille onnea uudelle vuodelle 2025!

Kirjoittaja Aihe: Läheisyyden puute  (Luettu 11375 kertaa)

Paikalla AnniAuringonkukka

• Full Member
  • Galleria (9)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Läheisyyden puute
« Vastaus #60 : Tammikuu 06, 2025, 15:39:56 »
^^ Kiitos kauniista sanoistasi ja perspektiivistäsi. En käy väittämään vastaan, itse kun en mitään tiedä miehenä olemisesta. Ainoastaan
ulkopuolelta tarkkailen asioita.

Plus onhan tuo subjektiivista ja varmaan myös riippuu siitä, mitä elämäänsä kulloinkin kaipaisi eniten, yhteisöä, ystävyyttä vai romanttista vibaa vai noita kaikkia.

❄️ Pakkastalveen peuhaamista Rovaniemellä 8.1. alkaen ❄️

Poissa Kissamainen

• Full Member
  • Galleria (3)
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #61 : Tammikuu 06, 2025, 15:48:22 »
Eniten on mietityttänyt, että johtaisko itellä tälläinen palvelu listoilla yrityksiin tulla käymään halvemmalla hinnalla ja ruinata paikan päällä seksiä, mikä ois syvältä ja todellinen tunnelmantappaja. Mutta tää ois varmaan ehkäistävissä kun selkeästi kertoo etukäteen, että tälläinen temppu johtaisi välittömään tapaamisen keskeyttämiseen ilman rahojen palautusta ja blokkaamiseen.

Onko tämä uhka vai enemmänkin (lisämyynti-)mahdollisuus? Tässähän se olisi helppo järjestää niin, että tapaamisen sisällön voi lisämaksulla upgradeta seksiä sisältäväksi, jos siltä tuntuu. Jos esim. tunnin full service olisi sinulla 200e ja sitten myyt seksitöntä läheisyyttä esim. 150e/h, niin jos asiakas puolen tunnin kohdalla sittenkin haluaisi muutakin kuin paijata, niin sitten vaan 50 euroa täydennystä siinä kohdassa ja jatketaan? Ja tämän kun kertoo ennakkoon, se ei tulisi asiakkaalle "yllätyksenä". En tiedä, tuli vain mieleeni.

Mietin ja kysyin itsekin samaa aiemmin tässä ketjussa. Tähän tuli aika hyvä ja tyhjentävä selitys parissa aiemmassa kommentissa:

^ Olisiko pt:n puolelta hankaluutena ”saavilla oleminen”.  Jos on valmistautunut henkisesti hengailemaan ja lennossa pitäisikin vaihtaa seksiin.
Juuri noin, äRHäkkä kiteytti asian hyvin. Vaihteiden vaihtoon menee energiaa.

Vaikka spontaaneita toiveita toteutankin muuten mielelläni, haluan etukäteen tietää suuret linjat. Tuossa tilanteessa mulla ois kortsut ja muut välineet piilossa, tod.näk. sääret ja pillu sheivaamatta ja itellä päällä enemmän lempeä ja hoivaava kuin seksikäs olo. Mieluummin sovin erillisen seksitapaamisen, jolloin olen sitten itsekin virittäytynyt eri tavalla. Jos just tuollainen tosi rento ja hoivaava meno on jollakulla toiveissa myös eroottisille treffeille, sen voi hyvin kertoa viestitellessä/puhelimessa.

Suurin syy tiukkaan linjaani olisi, että alalla on vanha viisaus, että jostain syystä halvemmat hinnat houkuttavat huonoa käytöstä kuten tinkausta entisestään, ekstrojen lypsämistä ja vaikka mitä. Valitettavasti (tai ehkä onneksi) teillä asiallisesti käyttäytyvillä aidoilla herrasmiehillä ei ole usein hajuakaan, että millaista puliveivausta ja rajojen venyttämistä keskivertohupakko joutuu kohtaamaan.
Todella hyviä kommentteja. Aivan varmasti on asiakas ehdokkaita jotka yrittävät tinkiä ja saada seksiä.
Minulla on tullut paljon (ei siis tällä sivulla) miehiä vastaan jotka ovat vaatineet että minun pitäisi edelleen olla huora, tulla heidän luokse omin varoin ja maksaa heille seksistä joka olisi heidän fantasioiden mukaista. Joskus nämä viestit ovat myös olleet todella agressiivisen sävyisiä.

Uskoisin, että joidenkin ihmisten kanssa olisi hieman vaikea vaihtaa seksiin lennosta jos olisi itse kovin uppoutunut silittelijän ja halaajan rooliin.

Poissa palvelunostaja

• Hero Member
« Vastaus #62 : Tammikuu 06, 2025, 16:23:31 »
Kun Anni tavattiin niin mä olisin saattanut ennakkoon ajatella jonkinlaisen läheisyys/hemmottelujutun riittävän siihen mitä halusin. Ja ehkä olisikin riittänyt. Mutta olen kuitenkin sen verran toiminnan mies, että vaikka paneminen ei ollut päällimmäisenä mielessä, niin pelkkä hipsuttelu olisi varmaan lopulta ollut aika kidutusta vaikka miten olisin muka väsynyt.

Joten, tarvitseeko tällä palvelulla olla halvempi hinta, jos se hinnoittelu luo lieveilmiöitä? Vai voisiko se olla vain esimerkki siitä mitä normaalihintainen tapaaminen voi asiakkaan halutessa? Helpompi asiakkaanakin kysyä sellaista, jos ei tarvitse speksata koko skenaariota tyhjästä. Etenkin jos kyseessä on ensitapaaminen, josta sopiessa pitää erityisesti varoa väärinymmärretyksi tulemista.

Ja olisiko tässä tilanteessa oleellista voida myydä rajauksella, että sisältö ei varmasti muutu seksuaaliseksi (muuten kuin mahdollista naapurisivuston sääntöjen kanssa leikkimistä varten)? Koska silloinhan sä tietäisit ennakkokoon millaista kokonaisuutta olet myymässä, millaisen tunnelman luomista sulta odotetaan jne.

Eskimoveljeni mattssonni tätäkin teemaa ehti jo lähestyä, mutta vaikea tietää onko noissa asiakkaiden kyselyissä kyse vain tinkimisestä, vai ihan siitä että osa todellista seksinmyyntikanavien kautta tulevaa kysyntää ei lopulta ole puhtaalle läheisyysterapialle. Tähän kohtaan ristiviittaus niihin miljoonaan kyselyyn oikeasti osaavasta hierojasta, jolta saisi myös onnellisen lopun.

En siis toki mitenkään kiistä, etteikö miehille voisi mennä kaupaksi myös seksityöntekijän tarjoama, normaalista poikkeavilla painotuksilla markkinoitu superkallis rosen. Tai mihin sitä läheisyysterapiaa haluaakin verrata. Kunhan miehenä olemisen kokemusasiantuntijana pohdiskelen ääneen tästä omasta, mitä itse ehkä haluaisin ostaa perspektiivistä.

Paikalla ThomasDundee

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #63 : Tammikuu 06, 2025, 17:04:50 »
^ Kiitos paljon, mattssonni 🙏
Nyt menee off-topic, mutta oman näkemyksen ja kokemuksen mukaan vielä naisen seuraakin ehevöittävämpi vaikutus miehille on usein toisten miesten ystävyydellä, sellaisella kannustavalla mutta raakarehellisellä ja perseellepotkivalla veljeydellä. Toinen mies, varsinkin sellainen jolla on elämä edes jotenkin hanskassa, pystyy tarjoamaan miehille jotain sellaista mitä nainen ei. Myös isähahmojen ja hyvien vanhempien/kokeneempien mentoreiden antama malli on tosi tärkeää.

Näin miehenä sanoisin, että tuo mitä Anni sanot, on muuten totta paitsi että siltikin naisen pehmeys, lämpö, huomio on miehelle vieläkin tärkeämpää. Tämä ei toki ole mikään joko-tai -asia vaan molempia tarvitaan, mutta jos nämä kaksi täytyisi laittaa tärkeysjärjestykseen, kyllä naisellinen energia on minusta miehelle vieläkin tärkeämpää. Niin kuin itse tuolla toisessa ketjussa upeasti sen sanoitit: "joka ikinen haluaa minusta pehmeän paikan, jossa unohtaa hetkeksi päivän taistelut."

Minusta nämä asiat eivät ole lainkaan vertailukelpoisia. Seksin, läheisyyden ja naisenergian kaipuu on yksi asiakokonaisuus. Platonisen, henkisen/toverillisen yhteyden ja ystävyyden kaipuu on taas aivan eri asiakokonaisuus, joka on jotenkin aivan eri ulottuvuudessa. Tarvitsemme toki molempia (heteromiehen silmin katsottuna), mutta jälkimmäisen suhteen ainakaan minä en tee eroa sukupuolten välillä. Ystävä on minulle yhtä arvokas ystävä oli hän sitten mies, nainen tai muunsukupuolinen. Toki pieniä eroja on siinä, että "naisenergiaa", mitä sillä tarkoitetaankaan, voi aistia myös platonisessa kanssakäymisessä naisen kanssa. Ja miesten välisessä ystävyydessä on toki se, että miehet saattavat ymmärtää miehuuteen liittyviä asioita, joita naisen on vaikeampi ymmärtää, ja sitä kautta tietynlainen vertaistuki on miesten välillä helpompaa.

Toki nämä eivät myöskään ole toisensa poissulkevia, sama henkilö voi toisinaan siirtyä kategoriasta toiseen, platoninen ystävyys voi muuttua romanttiseksi tai toisinpäin. Sama henkilö voi myös täyttää molempia tarpeita, esim. kun olin naimisissa, vaimoni oli myös yksi parhaista ystävistäni. Eromme jälkeen hän on edelleen yksi parhaista ystävistäni, mutta fyysisen/seksuaalisen läheisyyden kaipuuni ei enää kohdistu häneen.

Paikalla AnniAuringonkukka

• Full Member
  • Galleria (9)
« Vastaus #64 : Tammikuu 06, 2025, 17:54:16 »
^^ Kiitos myös palvelunostaja, kun pohdit näitä mun kanssa. Laitan nää sun hyvät pointit hautumaan tuonne ajatusten suureen pataan. Varsinkin toi superkallis rosen. On nimittäin myös vastuukysymys alkaa tarjota asioita, jotka saattaa avata ihmisissä suuria prosesseja, kuten hellä läheisyys voi tehdä. Se on välillä paljon intiimimpää kuin seksi.

Tää kysymys on ainakin kerran jo tullut uralla vastaan, enkä ole ihan varma että toiminko itse ihan kaikkein vastuullisimmalla tavalla. Oikeasti kun myös on niitä asiakkaita, joiden pitäisi olla terapeutin/sielunhoitajan/shamaanin eikä seksityöntekijän luona.

Ehkä suurin syy, miksi tarjoaisin näitä halvemmalla hinnalla on juuri se, että kaikenlainen hellä läsnäolo ja raattaaminen vaatii itelle paaaaljon vähemmän valmistautumista monella tavalla kuin seksi.

Se tulee nykyään (huom! vuosien sisäisen työn jälkeen) vaan luonnollisesti ja helposti, ainakin silloin kun omat akut on täynnä. En muuten varmaan roikkuisi tuntikausia täälläkään pölisemässä. Plus oon arkenakin sen tyyppinen ihminen, jolle tuntemattomat alkaa kertoa asioitaan random paikoissa, ellen ihan tietoisesti sulje energiakenttääni ja laita luotaantyötävää narttunaamaa päälle.

Toisaalta taas, ei sekään että joku on itselle helppoa ole myöskään syy alihinnoitella sitä.

Joillekin kollegoille platoninen läheisyys tuntemattomien kanssa varsinkin pitkillä ajoilla taas olisi aivan kauhistus ja joku saattaisi taas lätkäistä tuollaiselle jopa lisähintaa. Eli tämäkin on myös jokaisen pt:n mietittävä kohdallaan.
❄️ Pakkastalveen peuhaamista Rovaniemellä 8.1. alkaen ❄️

Poissa mattssonni

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #65 : Tammikuu 06, 2025, 18:13:17 »
^^ Kiitos kauniista sanoistasi ja perspektiivistäsi. En käy väittämään vastaan, itse kun en mitään tiedä miehenä olemisesta. Ainoastaan
ulkopuolelta tarkkailen asioita.

Plus onhan tuo subjektiivista ja varmaan myös riippuu siitä, mitä elämäänsä kulloinkin kaipaisi eniten, yhteisöä, ystävyyttä vai romanttista vibaa vai noita kaikkia.

No, täytyy kyllä todeta myös, että miehenä olemisesta voin puhua vain omalta kohdaltani. Ajatukseni eivät välttämättä sovellu kaikkiin maapallon 4 miljardiin muuhun mieheen.  ;D Toisaalta usein on niin, että naisilla on enemmän kokemusta miehistä kuin miehillä ja toisinpäin. Tässä lajissa varsinkin  ;D

Se on tosiaan subjektiivista ja myös tilanneriippuvaista ja kuten aiemmin todettu, tämä jos mikä ei ole joko-tai, vaan molempia tarvitaan ja kumpikaan ilman toista ei yksin riitä. Kyseessä on toisiaan täydentävä kombo.

Mutta tuossa aiemmin tässä ketjussa linkatussa IL:n jutussa oli lainattu sosiologi Jenna Grundströmin väitöskirjatutkimusta, jossa oli todettu, että "parisuhteella on selkeä yhteys miehen kokemaan mielen hyvinvointiin. - - Toisaalta naisilla, edes eronneilla, vastaavaa eroa mielen hyvinvoinnissa ei juuri ole." Ehkä kuitenkin kertoo jotakin miehistä?
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa gorth

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #66 : Tammikuu 06, 2025, 19:49:00 »

Mutta tuossa aiemmin tässä ketjussa linkatussa IL:n jutussa oli lainattu sosiologi Jenna Grundströmin väitöskirjatutkimusta, jossa oli todettu, että "parisuhteella on selkeä yhteys miehen kokemaan mielen hyvinvointiin. - - Toisaalta naisilla, edes eronneilla, vastaavaa eroa mielen hyvinvoinnissa ei juuri ole." Ehkä kuitenkin kertoo jotakin miehistä?

Eiköhän siinä ole ihan se looginen asia, että ne naiset huolehtii niistä miehistä ja katsoo perään ja sitten miehet ehtii kotoluolastaan ihmettelemään ulkomaailmaa - ehtiihän ne toki ilman parisuhdettakin, mutta sitten ei oo siellä kotiluolassa sitomassa fyysisiä ja henkisiä kuhmuja, joita lajikumppanien kanssa käyskennellessä ja ulkomaailmaan tutustuessa saattaa tulla.

Poissa Pataässä

• Jr. Member
« Vastaus #67 : Tammikuu 06, 2025, 21:54:21 »

Lieveilmiönä yllättäen tuli yhteydenotoissa seikka mitä en osannut ennakoida ilmoitusta laatiessa. Rajojen laittaminen siihen missä kulkee tämän palvelun ja seksipitoisen palvelun säännöt.

"Saako ottaa pikkuhousut pois. Saako koskea rintoihin. Saako suudella. Laitatko käden mun housujen päälle. Silitätkö reisistä.
Laitatko sukat ja sukkanauhaliivit. Oletko alasti." ym ym kysymyksiä missä jotkut hienovaraisesti tinkivät, maksavat seksittömän tapaamisen hinnan ja tapaamisen aikana alkavat venyttämään rajoja siihen eroottisempaan suuntaan.
"Entä jos mun alkaa tekemään seksiä mieli sun sylissä"
No niinpä ja ihan varmasti alkaa jos pukeudun sukkiin ja sukkanauhaliiveihin, tai jos sallin rintojen ja jalkovälin koskettelun.

...

Kiitos paljon Viola, hyödyllistä lukea suoria kokemuksia. Itteltäni jo kans eilen tiedusteltiin/pohdittiin inboksissa, että kuuluisiko tällaiseen halvempaan läheisyyspalveluun pano 🫠 This is why we can't have nice things

Saas kattoo, että lähdenkö tätä kokeilemaan vai jääkö pöytälaatikkoon. Hyvin selkeät ehdot kyllä pitää olla ja tehdä selväksi ero näiden halipalveluiden ja normi GFE:n välillä.

Eipä yllättänyt tämä tieto, ehkä juuri tämän takia tällaisia palveluja on vähemmän tarjolla.

Itse olen käyttänyt myös näitä palveluja muutamia kertoja, ihan täysissä vaatteissa kuin vähän kevyemminkin vaatetettuna, mutta ilman minkäänlaista seksiä. Kokemusta on myös "hybridihoidosta" eli alussa vaatteet päällä ilman seksuaalista sisältöä, mutta lopuksi oli käsihoito. Palveluntarjoajalla oli toki koko ajan vaatteet päällä eikä häneen kohdistunut mitään seksuaalista kosketusta.

Yhtenä syynä miksi nämä kokeilut ovat jääneet muutamiin kertoihin on hinnoittelu. Aika usein olen huomannut läheisyyshoitojen ja full servicen välisen hintaeron olevan niin pieni, että sen seksin saa melkein kaupanpäälle, joten yleensä tulee hoidettua läheisyyden puutetta full servicellä. Ymmärrän toki, että palveluntarjoajan näkökulmasta asia on ihan toinen, osin jo tuosta yllä mainituista syistä.

Näin miehenä sanoisin, että tuo mitä Anni sanot, on muuten totta paitsi että siltikin naisen pehmeys, lämpö, huomio on miehelle vieläkin tärkeämpää.

...

Tästä olen täysin samaa mieltä.
Ässä hihassa. Vai oliko se housuissa?

Poissa Viveca

• Full Member
« Vastaus #68 : tänään kello 09:56:15 »
Muutamat kerrat on tullut tarjottua pelkkää läheisyyttä ilman yhdyntää. Nämä on olleet tapauksia, joissa asiakkaalla ei enää ikänsä puolesta seiso, mutta haluavat silti läheisyyttä, mitä kotoa ei saa (puoliso menehtynyt).

Ollaan oltu alasti iho ihoa vasten, hipsuteltu ja pussailtu. Asiakas on saanut halutessaan myös hipsutella mun jalkoväliä. Nämä tapaamiset ei oikeastaan ole poikenneet normaalista muilta osin, kuin että ei sisällä yhdyntää / kullin käsittelyä.

Itse koen nämä henkisesti raskaammiksi, kuin tunti tai puolikas täyttä toimintaa. Joten periaatteessa hintakin saisi olla korkeampi, eikä suinkaan halvempi.

Paikalla ThomasDundee

• Full Member
« Vastaus #69 : tänään kello 14:03:21 »
Muutamat kerrat on tullut tarjottua pelkkää läheisyyttä ilman yhdyntää. Nämä on olleet tapauksia, joissa asiakkaalla ei enää ikänsä puolesta seiso, mutta haluavat silti läheisyyttä, mitä kotoa ei saa (puoliso menehtynyt).

Ollaan oltu alasti iho ihoa vasten, hipsuteltu ja pussailtu. Asiakas on saanut halutessaan myös hipsutella mun jalkoväliä. Nämä tapaamiset ei oikeastaan ole poikenneet normaalista muilta osin, kuin että ei sisällä yhdyntää / kullin käsittelyä.

Itse koen nämä henkisesti raskaammiksi, kuin tunti tai puolikas täyttä toimintaa. Joten periaatteessa hintakin saisi olla korkeampi, eikä suinkaan halvempi.

Siis normi GFE-tapaaminen ilman yhdyntää. Miten tämä voi olla henkisesti raskaampaa kuin sama yhdynnän kanssa?

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #70 : tänään kello 14:36:57 »

Siis normi GFE-tapaaminen ilman yhdyntää. Miten tämä voi olla henkisesti raskaampaa kuin sama yhdynnän kanssa?

Ymmärrän hyvin Vivecaa. Peruspenat painaa pää märkänä puolituntia, pyyhkii kullin verhoihin ja häipyy takavasemmalle, läheisyyden puutteen mukana tulee se kaikki paha olo ja henkinen kuorma mitä ihminen kantaa. Joskus jutellut sosiaalityötä tekevien kanssa, aika moni kertoo että ei kykene tekemään kauaa surullisimpien tapausten kanssa, empaattinen ihminen ei voi vain unohtaa sitä ja ottaa seuraavaa asiakasta liukuhihnamaisesti.

Poissa Viveca

• Full Member
« Vastaus #71 : tänään kello 14:40:25 »
^Jep. Näissä joutuu myös terapeutiksi / psykologiksi. Jonka koen henkisesti raskaammaksi, kuin peruspanon.

Paikalla ThomasDundee

• Full Member
« Vastaus #72 : tänään kello 15:20:19 »
^Jep. Näissä joutuu myös terapeutiksi / psykologiksi. Jonka koen henkisesti raskaammaksi, kuin peruspanon.

Hmm, ymmärrän pointin jossain määrin. Itse käytän GFE-palveluja ensisijaisesti läheisyyden-, ja vasta toissijaisesti seksin puutteeseen. En kuitenkaan edellytä enkä oleta pt:ltä terapeutin/psykologin roolia enkä juurikaan avaudu sanallisesti henkilökohtaisista asioistani.
En kuitenkaan edelleenkään täysin ymmärrä miten tuo yhdynnän puuttuminen automaattisesti lisäisi tapaamisen henkistä kuormittavuutta pt:n kannalta, jos tapaamiseen kerran joka tapauksessa sisältyy GFE.

Eri asia tietysti jos tarkoitat "peruspanolla" tapaamista ilman GFE:tä. Monethan pt:t pyytää GFE:stä lisähintaa, varmaan juurikin tuon henkisen/emotionaalisen kuormittavuuden takia.

Poissa OPK83

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #73 : tänään kello 16:29:38 »

Hmm, ymmärrän pointin jossain määrin. Itse käytän GFE-palveluja ensisijaisesti läheisyyden-, ja vasta toissijaisesti seksin puutteeseen. En kuitenkaan edellytä enkä oleta pt:ltä terapeutin/psykologin roolia enkä juurikaan avaudu sanallisesti henkilökohtaisista asioistani.
En kuitenkaan edelleenkään täysin ymmärrä miten tuo yhdynnän puuttuminen automaattisesti lisäisi tapaamisen henkistä kuormittavuutta pt:n kannalta, jos tapaamiseen kerran joka tapauksessa sisältyy GFE.

Eri asia tietysti jos tarkoitat "peruspanolla" tapaamista ilman GFE:tä. Monethan pt:t pyytää GFE:stä lisähintaa, varmaan juurikin tuon henkisen/emotionaalisen kuormittavuuden takia.

Eiköhän tässä tulla taas määrittelykymyksiin ja erilaisiin käsityksiin siitä, mitä esimerkiksi GFE:hen kuuluu. Arvelisin, että "pelkkää" hellyyttä tilaava odottaa voivansa avautua enemmän kuin GFE:tä saati pelkkää panoa tilaava. Näin seksittömän palvelun tarjoaminen voi joillekin olla raskaampaa kuin GFE:n. Puhumattakaan siitä, että hellyspalvelun tilaaja alkaisi lopuksi vielä vonkua seksiä.

Paikalla ThomasDundee

• Full Member
« Vastaus #74 : tänään kello 16:41:43 »

Eiköhän tässä tulla taas määrittelykymyksiin ja erilaisiin käsityksiin siitä, mitä esimerkiksi GFE:hen kuuluu. Arvelisin, että "pelkkää" hellyyttä tilaava odottaa voivansa avautua enemmän kuin GFE:tä saati pelkkää panoa tilaava. Näin seksittömän palvelun tarjoaminen voi joillekin olla raskaampaa kuin GFE:n. Puhumattakaan siitä, että hellyspalvelun tilaaja alkaisi lopuksi vielä vonkua seksiä.

Täyttä asiaa puhut. Ja siitä, mitä GFE itse kullekin tarkoittaa, voisikin melkein aloittaa uuden topicin.

Poissa Viveca

• Full Member
« Vastaus #75 : tänään kello 16:57:57 »
Kyllä gfe:ssäkin jotkut avautuvat. Ero on tunnin ajassa se, että gfe:ssä itse toimintaa on suurin osa ajasta ja ”avautumista” murto-osa. Kun taas pelkässä läheisyydessä sen toiminnan tilalla kuuntelet asiakkaan ”avautumista” sen koko tunnin.

Ja saa avautua tästä eteenpäinkin  :)

Asiakkaat on erilaisia. Osa ei kerro itsestään yhtään mitään, eikä niistä siten myöskään tiedä mitään. Osan elämästä taas tietää ihan kaiken. Kumpikin vaihtoehto on ok.