Sanot, ettet moralisoi ihmisten alkoholinkäyttöä, mutta tästä tulee tunne, että taidat sittenkin moralisoida ja vieläpä varsin jyrkästi. Ystävyyssuhteen katkeaminen alkoholipisaran takia? Tuskin edes Päivi Räsänen on ystäviään kohtaan yhtä armoton.
En katkaise välejä juomisen takia tietenkään, mutta jos mua tulee tapaamaan juoneena; vaikka tietää etten sitä halua, niin se oli tässä se mitä ajoin takaa. Ei oo tähän asti ollut ongelma oikeastaan. Eli jos haluaa juoda, on se ok mulle kunhan mun ei tarvitse sitä olla osa millään lailla, joutua katsomaan tms. Tähän asti aikalailla ihmiset ymmärtäneet että juovat muulla ajalla/omassa kotona, kun mun seurassa/mun kotona.
Se mitä jokainen tekee omalla ajallaan ja omalla elämällään, on jokaisen oma asia. En ala sanelemaan ettei pitäisi juoda, tupakoida, olla huora, käydä huorissa, polttaa pilveä, myydä huumeita, elää rikollista elämää, tai mitä nyt ikinä. Rajan vedän ainoastaan siihen, miten asia vaikuttaa minuun. Esim en halua että mun seurassa juodaan tai mua tullaan tapaamaan päihtyneenä. Se mitä muulloin tekee, eipä paljon kiinnosta; muutakin mietittävää.
En mäkään halua että mulle moralisoidaan siitä mitä mä teen tai en tee, mutta toki jokainen saa rajata sen miten asia vaikuttaa itseen.
Esimerkkinä vaikka mun puoliso. Työni ei haittaa, mutta joitan rajoja on itselleen asettanut asian suhteen, esim:
** yrittäisin välttää hänen tuttujaan asiakkaina mikäli mahdollista
** hän ei halua tavata mun asiakkaita varta vasten (eli ei lasketa jos ruokakaupassa vaikka tulee vastaan)
** vaikka asiakkaat työntää sormiaan, kieltään ja leluja mun anaaliin, ja mä tungen asiakkaiden anaaliin vaikka mitä, puolison peräsuoli on pyhä