Onpa hankala jakaa asiakkaita kahteen ryhmään. Minä jaan mieluummin kolmeen.
Hyvä asiakas A:
- Kommunikaatio sujuu hyvin ja pitkissäkin keskusteluissa jokainen viesti vie keskustelua olennaisesti eteenpäin.
- Pitää sovituista asioista parhaansa mukaan kiinni eikä aiheuta tapaamisella yllätyksiä.
- Käyttäytyy minua kohtaan rehdisti ja kunnollisesti.
En riemastu tapaamisestamme -asiakas B:
- Kommunikaatiossa paljon sähellystä ja venkslausta, ajan sopiminen ei tahdo onnistua (ja se ei johdu siitä että kahden kiireisen ihmisen on vaikea sovittaa aikataulujaan yhteen).
- Seksi hänen kanssaan on minulle kivuliasta.
- Tekee ikäviä kepposia (heittää kondomin vessanpönttöön ennen kuin ehdin estää, pyyhkii kakkaa seinään, saapuu etuajassa tai myöhässä)...
Ei-listalla oleva asiakas C:
- Pyytää minulta asioita, joita en halua tarjota, tai suorituksia, joihin en pysty.
- Aiheuttaa minulle voimakkaita epäilyksen tai epämukavuuden tunteita viestinnällään.
- Tekee vielä ikävämpiä kepposia (oharoi, pommittaa yhteydenotoilla, stealthaa, ahdistelee, yrittää vetää minut mukaan rikoksiin)...
Bonus: Huono hygienia ei aikaisemmin ollut minulle kynnyskysymys, koska vaikka hajuttomien ihmisten kanssa onkin miellyttävämpää viettää aikaa, niin ei minun elämääni kuitenkaan häiritse, jos joku tuoksahtaa vähän työtä tekevältä ihmiseltä tai jättää varvasnöyhtää peiton jalkopäähän. Se on luonnollista ja osa elämää. Mutta yhden asiakkaan olen nyt joutunut laittamaan ei-listalle hygieniasyistä. On siis mahdollista haista niin pahalle, että siitä aiheutuu minulle fyysistä kärsimystä. Olkaa siis kilttejä ja peseytykää suihkussa kunnolla, vaikkette siellä juuri ennen tapaamista kävisikään. Ja peskää hampaanne edes kerran 20 vuodessa.