Kuten tuossa artikkelissa protukipisteen edustaja sanoikin, niin jokaisen kokemus on yhtä validi, oli se sitten positiivinen tai negatiivinen.
Itse olen sitä mieltä, että alalla pärjätäkseen täytyy oikeasti olla miettinyt vaikutukset psyykeen ja seksihaluihin ja kaikkiin kuihinkin elämän osa-alueisiin. On luonnollista ettei kaikki työt sovellu kaikille. Esimerkiksi jos minut pakotettaisiin lentämään helikopteria, todennäköisesti se ahdistaisi minua enkä pystyisi työtä tekemään. Tällöin kaikki työhön liittyvät vastoinkäymiset tuntuisivat kertaantuvan. Seksityö ei siltä osin ole sen erilaisempaa. Ihan jokaikisessä työssä on ne negatiiviset ja positiiviset puolensa, se miten niihin suhtautuu onkin juuri se, mitä itsessään tulisi aktiivisesti tarkastella.
Parisuhdeseksi ja työseksi ovat usein hieman erilaisia, mutta kaikki eivät koe sitä niin, kuten Roosa sanoikin. Itselläni tähän vaikuttaa eniten se, mitä teen työseksissä ja mitä kumppanin kanssa. On luonnollista myös, että seksihalut eivät välttämättä herää, jos on jyystänyt jo 4 asiakasta aiemmin päivällä. Se ei ole varsinaisesti seksityön syy, vaan luonnollista itsessään. Vrt. Mitä jos olisit jo nussinut kumppaniasi 4 tuntia aamulla, oletko varma, että haluat häntä uudelleen illalla, jos halusi ovat jo tyydytetty?
En tunne Roosaa, joten en voi väittää tai sanoa hänen kokemuksestaan mitään. Nämä tällaiset kertomukset kuitenkin saavat minut pohtimaan sitä, että onkohan työssä osattu asettaa sellaisia rajoja itselle ja muille, jotka olisivat mahdollistaneet työn mielekkyyden?