"Alman mukaan muun muassa ruokaa ja kotia ei tarvitse ansaita erikseen, vaan niiden pitäisi olla kaikille itsestäänselvyys."
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010083242.html
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010083242.html
Uutiset:
Pitääkö kaikilla siis olla pankkitilillä riittävästi rahaa? Sitähän Alma ehdottaa, mutta hän kannattaa perustuloa. Jotenkin aistin, että Penaattori kannattaa ennemminkin työvelvoitetta...
Jos raha ei saa olla ilmaista, tulisi ansaintaan olla myös edellytykset. Mutta jos koulutus ja työmarkkinoiden kehittäminen on viher-vassareiden virittämiä turhia rahareikiä, niin ehkä kaikille tulisikin tarjota samoja duuneja? Näinhän kohtaanto-ongelmasta päästäisiin. Suomi voisi erikoistua esim. kumisaappaiden tuotantoon. Ja tuotantolaitokset tietysti kannattaisi kansallistaa tätä varten.
Karhea vessapaperi CCCP-tuoksulla voisi tietysti olla toinen hyvä made in finland tuote.
Tutkiskele itseäsi, Alman paheksuja, saatat kohdata kovan sosialistisen identiteettisi. Saatko erektio Stalinin kuvaa katsellessasi? Entä Stalla-ahon?
^ Niin huuteli ja nimenomaan painotti että kouluttaminen ei auta kun hoitsut eivät pysy sote-puolen duuneissa, joissa on paska palkka, kohtuuttomat työvuorot ja huono työkulttuuri. Pakkotöihin siis?En tiedä tuosta keskustelusta mitään mutta sanottiinko siinä niin että jos työtön kouluttautuu hoitsuksi niin hän ei silti pysy sote-puolella töissä. Laajemmin ajatellen, minne tällaiset ihmiset sitten menevät töihin vai jäävätkö työttömiksi?
^ Niin huuteli ja nimenomaan painotti että kouluttaminen ei auta kun hoitsut eivät pysy sote-puolen duuneissa, joissa on paska palkka, kohtuuttomat työvuorot ja huono työkulttuuri. Pakkotöihin siis?
Jos raha ei saa olla ilmaista, tulisi ansaintaan olla myös edellytykset.
^ Niin huuteli ja nimenomaan painotti että kouluttaminen ei auta kun hoitsut eivät pysy sote-puolen duuneissa, joissa on paska palkka, kohtuuttomat työvuorot ja huono työkulttuuri. Pakkotöihin siis?Sairaanhoitajilla ei ole paska palkka vaan aika tarkkaan mediaaniansion mukainen. Ansioita lisää vuoro- ja viikonloppulisät "kohtuuttomista" työvuoroista. Lisäksi etuihin kuuluu mm. lyhyet työpäivät ja pitkä lomat. Työkulttuuria haukkuvat voivat mennä yksityiselle (vienti)alalle kokeilemaan onko se työkulttuuri siellä yhtään parempi (vinkki: ei ole, työpaineet ovat siellä paljon suuremmat).
Sari tienasi keskimediaanin mukaan, mutta verojen ja muiden lakisääteisten maksujen jälkeen hänelle jäi käteen ~2000€ kuussa, joka riitti juuri ja juuri elämiseen. Sari vitutti katsella Veeran touhut, ja hän irtisanoutui lähtien "Veeran tielle" koska saman ansainnon saa kotona istumalla.
Hitleri ja Lenin piti työtä ratkaisuna. Kuten suurin osa persuistakin.Hitler oli kasvissyöjä kuten suurin osa vihervassareistakin.
Asunto, ruoka, sähkö ja vesi kuuluu kaikille. Myös heille jotka eivät työtä kykene!HUOM KYKENE! tekemään.Jos kuuluu kaikille eikä kukaan ole valmis tekemään mitään niiden eteen, niin mistä se asunto jne. itsekseen ilmestyy, taivaastako ne tipahtaa?
Itse olin puoli vuotta työttömänä ja nostin Kelan luukulta ilmaista rahaa, ennen kuin sain nykyisen työpaikkani. Onneksi perskok ei ollut vallassa silloin, muuten olisin joutunut gulagille tai soramontun reunalle.Onneksi silloinkin oli perskok kansalaiset jotka työllään rahoittaa vihervasemmistolaisten elämän.
Eiköhän tuollainen puoli vuotta mene jo helposti sillä mitä valtio on siihen astisesta työnteosta joka kuukausi pois riipaissut. Meinaan kerran laskin että kun 15 vuotta on joka kuukausi minulta otettu pois vähintään 20% palkasta niin voin aika pitkään loikoilla ihan vaan sillä että otan itse tienaamani rahat takaisin.Itse olin puoli vuotta työttömänä ja nostin Kelan luukulta ilmaista rahaa, ennen kuin sain nykyisen työpaikkani. Onneksi perskok ei ollut vallassa silloin, muuten olisin joutunut gulagille tai soramontun reunalle.Onneksi silloinkin oli perskok kansalaiset jotka työllään rahoittaa vihervasemmistolaisten elämän.