Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pitääkö ruoka ja koti ansaita erikseen?  (Luettu 10258 kertaa)

Paikalla joey_t

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Pitääkö ruoka ja koti ansaita erikseen?
« Vastaus #120 : Huhtikuu 18, 2025, 17:28:34 »
Miten niin verorahat ei riitä? Ei se ole mikään könttäsumma, että seisotaan alepan kassalla vitonen kourassa ja kahvipaketti maksaakin 8€
Verottamalla ne rahat kertyy.

Kiinalaisen vastineeksi vielä amerikkalainen sanonta:

When there's a will, there's a way
Budjetti on alijäämäinen, verorahat eivät riitä.
Nyt jotakin konkreettista ehdotusta kehiin. Tiedän jo valmiiksi että mitään ei tule. Todista että olen väärässä.

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (9)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #121 : Huhtikuu 18, 2025, 17:33:57 »
Edelleenkään yksikään foorumin vasemmistokirjoittaja ei ole kuin esittänyt joukon vaatimuksia. Kukaan heistä ei ole kertonut miten vaatimuksensa rahoitetaan. Eikä tule kertomaankaan.

No jos meillä olisi tähän ratkaisu, niin se olisi luultavasti käytössä. Tai en tiedä tämän hallituskauden mielenmaisemasta, mutta noin niinkuin yleisesti.

Miksi seksisaitin vassareilla pitäisi olla ratkaisu suomen talouspolitiikkaan?

Ketjua pikkasen sivuten nään myös hyviä ehdotuksia, mutta ehkäpä ne tuntuvat vaatimuksilta, jos ne on  ajatuksen tasolla vieraita?

En tiedä.

Paikalla joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #122 : Huhtikuu 18, 2025, 17:43:06 »
Edelleenkään yksikään foorumin vasemmistokirjoittaja ei ole kuin esittänyt joukon vaatimuksia. Kukaan heistä ei ole kertonut miten vaatimuksensa rahoitetaan. Eikä tule kertomaankaan.

No jos meillä olisi tähän ratkaisu, niin se olisi luultavasti käytössä. Tai en tiedä tämän hallituskauden mielenmaisemasta, mutta noin niinkuin yleisesti.

Miksi seksisaitin vassareilla pitäisi olla ratkaisu suomen talouspolitiikkaan?

Ketjua pikkasen sivuten nään myös hyviä ehdotuksia, mutta ehkäpä ne tuntuvat vaatimuksilta, jos ne on  ajatuksen tasolla vieraita?

En tiedä.
Ainahan sitä voi toivoa että seksisaiton vassarit osaisivat olla ajatuksissaan rakentavia eivätkä ainoastaan esittäisi vaatimuksia. Mutta miksipä heillä pitäisi olla ratkaisuja talousongelmiin, eihän edes vasemmistopolitiikoilla ole.

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (9)
« Vastaus #123 : Huhtikuu 18, 2025, 17:47:43 »
Lainaus
Paras tulos saavutetaan varmaan silloin kun opetetaan ihmisiä auttamaan itseään.
Kiinalainen sananlasku:"Anna lapselle kala ja huomenna hän pyytää lisää kaloja. Opeta lapsi kalastamaan niin hän saa kaloja pyytämättä".
Usein näennäisesti kovat toimet ovat sitä parasta ja pitkäkestoisinta auttamista.

Mä ymmärrän tänkin näkökulman, mutta meillä on suomessa ihmisiä, jotka ovat, ikävä kyllä, sellaisessa asemassa etteivät he pysty auttamaan itse itseäänkään. Tää toimii sellaisille ihmisille, joiden tilanne on väliaikainen ja esim taloudellisella tukemisella ja saikuttamisella tästä pääsee yli.

Kroonisten sairauksien hoito, heille kuuluvien tukien hakeminen ja jopa itse diagnosointi on pitkä, monivuotinen prosessi. Varsinkaan jos ei pysty hakeutumaan yksityiselle, vaan on julkisen sektorin hoidettavana, joka ei tunnusta joitain sairauksia. Sen lisäksi Kela mielivaltaisesti kävelee lääkäreiden lausuntojen yli, näkemättä edes potilasta.

Sitten lapsiperheet. Olet lapsi reilun 10 vuotta elämästäsi ja ne ensimmäiset vuodet rakentaa sun elämälle pohjaa loppuelämäksi. Lapsiperheitä on _äääääärettömän_ tärkeää tukea. Ihan noin niinkuin jos haluaa tulevaisuudessa suht koht terveitä ja työkykyisiä yksilöitä pyörittämään meidän valtiota.

Kun lapsien lapsuus saadaan turvattua, moni muu asia paranee siinä ohella.

Lainaus
Mutta miksipä heillä pitäisi olla ratkaisuja talousongelmiin, eihän edes vasemmistopolitiikoilla ole.

Oisko sulla esittää mulle joku ajatus, mikä olisi hyvä ratkaisu?

Paikalla joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #124 : Huhtikuu 18, 2025, 18:00:53 »
Älyttömän iso kysymys joka kaipaa vastaukseen konkretiaa.

Hyvä lähtökohta olisi se että tunnustetaan yhdessä että elämme yli varojemme. Kuinka tilanteesta selvitään on pidempiaikainen prosessi - pidän ratkaisua käytännössä lähes mahdottomana mutta se ei tarkoita sitä että asian suhteen olisi nostettava kädet pystyyn. On vain toivottava että tilanne muuttuu paremmaksi.

Jotakin ehkä epätavallista ja epämukavaa kirjoitin politiikka-ketjuun tuonne, viestin loppuosaan listatut kohdat 1 ja 2
https://www.seksisaitti.net/index.php/topic,442.msg424518.html#msg424518
Eivät ehkä ole hyviä ratkaisuita mutta voisivat ansaita oman keskustelunsa ja pohdintansa.

Vastaukseni yleisellä tasolla kysymykseesi on työnteko ja kaikki poliittiset ratkaisut jotka tekevät työnteon vähemmän houkuttelevaksi ovat jossakin määrin arveluttavia. Mutta tästä aiheesta lienemme keskustelleet jo tarpeeksi paljon jotta tiesit tuon kantani.

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (9)
« Vastaus #125 : Huhtikuu 18, 2025, 18:04:28 »
^Kiitos!

Olen hyvinkin samaa mieltä. Ollaan vaan eri mieltä siitä, että miten sinne päästään.

Ja siitä, että ehkä ansaitsee oman ketjunsa, tekisitkö sellaisen?

Paikalla joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #126 : Huhtikuu 18, 2025, 18:14:06 »
^Kiitos!

Olen hyvinkin samaa mieltä. Ollaan vaan eri mieltä siitä, että miten sinne päästään.

Ja siitä, että ehkä ansaitsee oman ketjunsa, tekisitkö sellaisen?
Kiitos sinulle tästä.

Tuollainen keskusteluketju voisi olla ihan ok. Samalla uskon että ketjun laadukas taso riippuu paljon avausviestistä. Olen vakuuttunut että sellaisen kirjoittajana olet parempi kuin minä.

Poissa orjamies

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #127 : Huhtikuu 18, 2025, 18:18:02 »
Lainaus käyttäjältä: Mmeoww - tänään kello 17:47:43

Ratkaisu joka haittaisi vähiten normi ihmisiä . kehitysapu yms nollaan,maahan pääsee vain 3500e työsopimus taskussa,yle avustukset,viikkari nollaan,julkiselta puolelta alkuun 50%  johdosta pihalle näillä alkuu lisää sitten tarpeen mukaan...
kysyvälle vastataan

Poissa Penaattori

• Sr. Member
« Vastaus #128 : Huhtikuu 18, 2025, 18:31:34 »
^Mikä on viikkari?
Jotka osaa, ne tekee mitä vaan
Jotka ei, ne ryhtyy opettamaan
- Juice Leskinen

Paikalla joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #129 : Huhtikuu 18, 2025, 18:50:26 »
^Mikä on viikkari?
Arvaus: Viking Line ja tässä yhteydessä halutaan nollata sen saamat yritystuet?

Poissa orjamies

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #130 : Huhtikuu 18, 2025, 19:33:35 »
^Mikä on viikkari?
Arvaus: Viking Line ja tässä yhteydessä halutaan nollata sen saamat yritystuet?

Kyllä vaikka lippu nousisi 5e sen kestää ja ainakin 1 laiva kannattaa.
kysyvälle vastataan

Paikalla joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #131 : Huhtikuu 19, 2025, 13:52:17 »
Tämä keskustelu on aiheuttanut huolestuneisuutta eri tahoilla joten isoveli on päättänyt alkaa valvomaan asioita tarkalla silmällä. Käsiini ohjeutui valvontakameramateriaalia. Ylärivin kavereita en tunnista mutta alarivissä vonkaan pil vaihdan ajatuksia hyvinvointivaltion tarpeellisuudesta Mmeoww:n kanssa.

Poissa Pekonen

• Sr. Member
« Vastaus #132 : Huhtikuu 19, 2025, 15:35:50 »
^Mielenkiintoinen tapa vongata pillua.
Woke:"If You don't reinforce my illusions you are a bad person. Support my selfishness or I will hate you".

Poissa Pekonen

• Sr. Member
« Vastaus #133 : Huhtikuu 19, 2025, 16:02:41 »

Vaihtoehtoisesti työnantajat voitaisiin velvoittaa palkkaamaan kaikki, jotka lähettävät heille työhakemuksen. Mikäli palkkaaminen ei maita, voitaisiin työnantajalle määrätä sakkorangaistus. Ideani on siis se, että jos työn tekemisestä tehtäisiin velvollisuus, sellainen pitää tehdä myös työn tarjoamisesta.
Taitaisi työn tarjoajat loppua tästä maasta  aika nopeasti :laught:
No, loppuvat ne muutenkin.
Woke:"If You don't reinforce my illusions you are a bad person. Support my selfishness or I will hate you".

Poissa ThomasDundee

• Full Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #134 : Huhtikuu 19, 2025, 17:32:37 »
Tämä keskustelu on aiheuttanut huolestuneisuutta eri tahoilla joten isoveli on päättänyt alkaa valvomaan asioita tarkalla silmällä. Käsiini ohjeutui valvontakameramateriaalia. Ylärivin kavereita en tunnista mutta alarivissä vonkaan pil vaihdan ajatuksia hyvinvointivaltion tarpeellisuudesta Mmeoww:n kanssa.

Kappas! Tämäpä yllätys! Ylärivissä olen minä ja vasemmistolaisaktivisti-ystäväni, jonka kanssa minulla on FWB-suhde!
Luulen, että kuva on napattu tilanteesta, jossa yksimielisesti kauhistelemme oikeistohallituksen politiikkaa.

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (9)
« Vastaus #135 : Huhtikuu 19, 2025, 17:57:21 »
Noniin ja oisko vaikka pieni happihyppely musiikit korvilla tai katsoisitte Trailer Park Boyssia

« Viimeksi muokattu: eilen kello 09:13:10 kirjoittanut PixelWiz »

Paikalla joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #136 : Huhtikuu 19, 2025, 21:40:37 »

Kappas! Tämäpä yllätys! Ylärivissä olen minä ja vasemmistolaisaktivisti-ystäväni, jonka kanssa minulla on FWB-suhde!
Luulen, että kuva on napattu tilanteesta, jossa yksimielisesti kauhistelemme oikeistohallituksen politiikkaa.
Oman opetuksenne mukaanhan olet etuoikeuskehällä sortaja joten sinun pitäisi olla hiljaa ja ainoastaan järjestää ystävätttärellesi turvallisia tiloja ja kuunnella mitä hänella on asiaa.

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (9)
« Vastaus #137 : Huhtikuu 19, 2025, 22:28:13 »
Joey lopettaa uhriutumisen ja selaa viestejänsä läpi ja miettii miksi aikuinen ihminen kuluttaa aikaansa seksisaitilla trollaten.

Paikalla joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #138 : Huhtikuu 19, 2025, 22:39:42 »
Joey lopettaa uhriutumisen ja selaa viestejänsä läpi ja miettii miksi aikuinen ihminen kuluttaa aikaansa seksisaitilla trollaten.
Mikä ongelma sinulla nyt on, osuin arkaan paikkaan?

Poissa ThomasDundee

• Full Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #139 : Huhtikuu 19, 2025, 23:30:56 »
Oman opetuksenne mukaanhan olet etuoikeuskehällä sortaja joten sinun pitäisi olla hiljaa ja ainoastaan järjestää ystävätttärellesi turvallisia tiloja ja kuunnella mitä hänella on asiaa.

Nyt mun täytyy kyllä sanoa että tässä on lause, jossa ei ole järjen hiventäkään.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 19, 2025, 23:38:27 kirjoittanut ThomasDundee »