Vinkkejä kaivataan! Miten selvitä ensimmäisestä soitosta? Kysyttävää on paljon (hinnat, palvelut, ehdot, noin suunnilleen sijainti, sopivat ajat). Liikaa kysymällä luullaan runkkariksi. Pitääkö mun kertoa puhelimessa jotain itsestä? Vai kiinnostaako niitä vittuakaan kuka olen ja miksi tulen?
Kuuluu puheluita ottavan pt:n hommiin kertoa nuo asiat puhelimessa muutenkin.
Tässä malli puhelulle:
"Moikka! Täällä soittelee nimi/X-ikäinen mies. Näin sun kivan ilmoituksen sivulla Y ja kuulisin mielelläni lisää sinun palveluista sekä ehdoista".
Kun pt on nämä kertonut ja jos sulla on jotain erityistoiveita tai kynnyskysymyksiä jotka ei ilmosta selviä (jonka oot tietenkin huolellisesti lukenut), kysy ne asiallisesti. Jos pidit kuulemastasi, ehdota aikaa.
Peruskohtelias saa olla. Ainut käytös, joka saa mut heittämään luurin korvalle (ei onneksi tapahdu usein) on se, ettei edes tervehditä vaan murahdetaan tyyliin "sun hinnat?" En suo sekuntiakaan tuollaiselle luolamiehelle, vaikka puhelinhermostuneisuutta ymmärränkin.
Ite tykkään heittää pientä läpyskää ja flirtatakin, mutta jotkut kollegat taas säästää jutustelua tapaamiselle ja säästää energiaan mahdollisimman lyhyillä soitoista, joissa ainoastaan sovitaan käytännön speksit.
Kun jättää ne "hnnnnghhh mitä sä tykkäät tehdä sängyssä?" ja "kostuuks sun mirri helposti läähpuuh?" -kysymykset pois niin kuulostaa n. 100% vähemmän runkkarilta.
Ite tykkään kuulla ees jonkinlaisen nimen, koska oon silleen vanhanaikainen ja jotta tiedän millä nimellä tallentaa puhelimeen ja kalenteriin tapaaminen. Plus haluan ehdottomasti kuulla toiveista, jos sellaisia on.
Jos sulle tulee itselle huonot tai oudot vibat pt:stä puhelimessa, kannattaa yleensä luottaa intuitioon. Silloin voi kiittää tiedosta ja ajasta, mutta kohteliaasti kertoa että ei aio varata tällä kertaa. Ei tarvi kertoa syytä tai sanoa palaavansa asiaan tms. selittelyä, suoruus on parempi.