David Lynch 1946-2025, R.I.P.
Mitä??? Eiiii 😭😭😭
Uutiset:
^ Tuo on totta. Lynchillä oli heikentynyt terveys iän ja tupakan myötä joten osasin odottaa tätä mutta siitä huolimatta on surullista että omperäinen ohjaaja on nyt poissa.
Olen aina pitänyt Lynchin elokuvista ja minulta löytyy myös Lynchin ohjaama Dyyni (1984) mitä moni pitää epäonnistuneena leffana kuten hän itsekin katui sen tekemistä mutta mielestäni se on aika eeppinen.
Pistetääs taas vähän off-topikkia tähän väliin:^ Tuo on totta. Lynchillä oli heikentynyt terveys iän ja tupakan myötä joten osasin odottaa tätä mutta siitä huolimatta on surullista että omperäinen ohjaaja on nyt poissa.
Olen aina pitänyt Lynchin elokuvista ja minulta löytyy myös Lynchin ohjaama Dyyni (1984) mitä moni pitää epäonnistuneena leffana kuten hän itsekin katui sen tekemistä mutta mielestäni se on aika eeppinen.
Vaikka noi uudet Dyynit onkin aivan omassa sarjassaan, mun mielestä kans Lynchin Dyynissä on omaa tenhoaan. Ohan siinä myös nuori Sting
Pistetääs taas vähän off-topikkia tähän väliin:
Frank Herbert keksi nimen romaanin pahiksille selatessaan Los Angelesin puhelinluetteloa ja sieltä tuli esiin suomalaisperäinen sukunimi Härkönen. Niinpä Atreidesit ja fremenit sitten aavikkoplaneetta Arrakisilla ottelivat mm. harkonneja vastaan (House Harkonnen)😁.
Ja myöhemmän romaanisarjan mukaan harkonnenit muka todella olivat alunperin Suomesta lähtöisin. Ja koska Suomi oli kylmä ja pimeä paikka harkonnenit asuttivat ankeaa ja pimeää Giedi-Prime planeettaa. Romaanin tapahtumathan sijoittuvat jonnekin kymmenien tuhansien vuosien päähän eikä silloin kukaan enää edes oikein kunnolla muista millainen se maapallo oli kun ihmiskunta on levinnyt ympäri avaruutta.
Arvi Hämäläinen, 1917-2025 R.I.P.
Suomen vanhin sotaveteraani oli kotoisin Metsäpirtin pitäjästä Laatokan rannalta.
Suomen vanhin veteraani Arvi Hämäläinen 1917-2025