^ Niin kukahan se täällä aina pommittaa toisia punaisilla? 🤔
Uutiset:
Siellä on kansanaloite seksityön dekriminalisoinnista. Noin, nyt tiedät ja voit tehdä päätöksesi paremmin infottuna. Ja ei, et ole sitä allekirjoittanut ellei tämän avauksen otsikko jo kertonut sinulle mitä sieltä löytyy.Allekirjoitettu.
Mielenkintoista olisi tietää, että mitä liikkuu noiden päässä jotka tällä sivustolla päätti äänestää "Ei".
Itse äänestin ei, koska en tiedä mitä linkin takana on. En koskaan avaa linkkejä, mitä ei ole mitenkään refroitu. Kommenteista ja URL:sta päätellen siellä on joku vetoomus/lakimuutos. Ehkä olen sen allekirjoittanut tai joskus allekirjoitan jos se muualta tulee eteen, mutta en tämän viestiketjun perusteella allekirjoita tai edes tiedä mikä siellä on.
Allekirjoitettu.
Mielenkintoista olisi tietää, että mitä liikkuu noiden päässä jotka tällä sivustolla päätti äänestää "Ei".
Itse äänestin ei, koska en tiedä mitä linkin takana on. En koskaan avaa linkkejä, mitä ei ole mitenkään refroitu. Kommenteista ja URL:sta päätellen siellä on joku vetoomus/lakimuutos. Ehkä olen sen allekirjoittanut tai joskus allekirjoitan jos se muualta tulee eteen, mutta en tämän viestiketjun perusteella allekirjoita tai edes tiedä mikä siellä on.
^miksi laitoit negarepua tämän ketjun viestistä?Mitä oikein höpötät?
Mistä nyt mahtaa kenkä puristaa?^miksi laitoit negarepua tämän ketjun viestistä?Mitä oikein höpötät?
Niin, että miksi annoit minulle tähän ketjuun kirjoitetusta viestistä negatiivista repua?
Äänestyksen kysymyshän kuuluu, että aiotko allekirjoittaa (Oikeus työhön kansalaisaloite -nimisen) vetoomuksen eikä että aiotko klikata tuota linkkiä.
Jonkin verran kansalaisaloitteita seuranneena mielikuvani on, että muutaman ensimmäisen viikon aikana kertyy noin puolet kannatuksesta, mikä puolessa vuodessa saavutetaan. Sen jälkeen satunnaisen tasaisesti ja julkisuutta saadessaan piikkejä. Raju yleistys, mutta kuvaava.
Aloite on tehty hyvin. Poikkeaa edukseen siitä shaissesta, mitä tälläkin hetkellä aloitteita on vireillä. Sen puolesta en näe ongelmaa. Ongelma on se, että vaikka kaikki valveutuneet aktiiviset seksipalvelun käyttäjät/tuottajat kannattaisi aloitetta, niin ei riitä lähellekään. Pitää saada sankoin joukoin mukaan myös heitä, joita asia koskettaa välillisesti tai periaatteellisesti, kuten Suomen Vuokranantajat ry, Suomen Yrittäjät ry ja ihmisoikeusjärjestöt. Onnistuuko?
Marginaaliryhmien etuja harvoin ajaa muut kuin ryhmään kuuluvat, muutoin niistä on kiinnostunut lähinnä vastustajat. Tähän genreen voi olla hankala löytää riittävää liittolaista. Stigma painaa, arveluttaa leimaantua kannattajaksi.
Toivottavasti kannattajamäärä täyttyy ja lakia uudistetaan edes vähemmän seksityöläisiä syrjiväksi ja viranomaisen helpommin valvottavaksi.