Olen luopunut jo ajat sitten toivosta, että suomalainen nainen minut huolisi, joten itselläkin on käynyt mielessä tuo puolison etsiminen ulkomailta, ehkä lähinnä Aasiasta. Olen vain ymmärtänyt, että ei se prosessi välttämättä ole kovinkaan helppo jo pelkästään byrokratian vuoksi. Ja missä/miten puolisoksi haluavia naisia sitten olisi siellä mahdollista tavata? Ja tietenkin riskinä nuo huijarit, joita minä en ainakaan osaisi erotella joukosta. Kalliiksi se myös tulee kun kuitenkin vaaditaan useampi matka sinne, mutta olisi se varmasti rahan arvoista jos sieltä jonkun löytäisi.
Mutta sitten päästäänkin tuohon syntyvyyteen liittyvään asiaan, eli kaikki eivät halua lapsia. Itse kuulun tähän joukkoon. En ole koskaan halunnut lapsia, eikä lapsiperhearki kiinnosta pätkääkään. Tähtäimessä olisikin kahden aikuisen välinen suhde, jossa voi nauttia elämästä, tehdä kaikkea kivaa/harrastaa yhdessä yms. Unohtamatta tietenkään molempien omaa elämää. Ongelmana vaan on se, että monesti nuo Aasialaiset/Etelä-Amerikkalaiset yms. kulttuurit ovat erittäin perhekeskeisiä toisin kuin meidän enemmän yksilökeskeinen kulttuurimme. Sopeutuisiko sieltä tuleva nainen lapsettomaan parisuhteeseen? Itse en myöskään haluaisi riistää keneltäkään toivetta perheestä, jos siitä kovasti unelmoi. Lasten tekeminen/tekemättömyys on mielestäni niin iso asia, että siitä täytyy olla alusta asti yhteisymmärrys ihan kansallisuudesta riippumatta.
Helpoin maa mennä tätä tekemään on kai Filippiinit. (Helppo sekä siitä näkökulmasta että länsimaisista miehistä todellakin ollaan erittäin kiinnostuneita, että siitä näkökulmasta että englanninkielellä selviää todella laajasti.) Jos haluaa aiheeseen alkaa perehtyä, paras aloituspiste on ehkä sellainen youtube-kanava kuin "Filipina Pea". Tuota siis pitää yksi paikallinen äärimmäisen älykäs nainen, joka on tehnyt todella hyviä valistusvideoita kaikesta mistä sinne menevien länsimaisten miesten on syytä hankkia tietoa.
Tuo fiksu nainen tosin suosittelee, että parempi mennä filippiiniläisen puolisoksi sinne Filippiineille asumaan, kuin tuoda sieltä tänne, koska tänne tuominen luo merkittävän riskin että puoliso päätyykin länsimaisen ilmapiirin kaappaamaksi ja jättää miehensä.
Ja varmasti vaikeusastetta nostaa merkittävästi tuo että pitäisi naisen haluta pysyä lapsettomalla linjalla. Itse suosittelisin tähän liittyen pyrkimään etsimään sellaista, jolla on jo vaikka yksi lapsi hankittuna. Jos mietit mielessäsi minkäikäistä lasta jaksaisit kumppanilla sietää sen jokusen vuoden ennen kuin lapsi kai muuttaisi omilleen, niin siltä pohjalta voisi yrittää etsiä.
Paljon helpompaa olisi jos mies kuitenkin haluaisi lapsia.
Mutta suosittelen että jollain aikataululla rupeat kaavailemaan vaikka kuukauden lomaa tuonne (hyvällä ennakkoperehtymisellä youtuben kautta), niin sitten saat käytännön tuntumaa siihen millaisia naisia sieltä löytyy. Ne kyllä käy kiinni innokkaasti, se puoli ei ole ongelma. Ja kun suurinpiirtein tietää millaista etsii, hyvä lähestymistapa on vain *ihan missä tahansa* (vaikka kadulla) mennä täysin avoimella asenteella juttelemaan, sillä tavalla löytyy naisia jotka mielellään vaikka parittaa sut jollekulle kaverilleen (usein naisilla on itsensäkaltaisia ystäviä, eli valitse joku joka vaikuttaa itsekin kiinnostavalta tapaukselta -- mutta pidä ensisijaisena tavoitteena että se auttaisi sua löytämään sopivan tyypin, ei tarvitse siis yrittää tehdä vaikutusta lähestyttävään kohteeseen, voi keskittyä vain kommunikoimaan mahdollisimman avoimesti).