Tätä taas ihmettelen..asiakkaiden vähentymistä Tampereen alueella..olisko kollegoilla mitään tietoa tähän mistä johtuu?
Toki aina on ne aikataulut ja muut mitkä voi vaikuttaa.
Toki aina on ne aikataulut ja muut mitkä voi vaikuttaa.
Uutiset:
^
Kesälomien aikaiset luotto-ostot ovat menneet maksuun, käteiskassakriisi saattaa olla yhdellä sun toisella.
Laskusuhdanteessa palveluntarjoajissakin on enemmän tarjontaa, vähemmän kysyntää.
Nääsvillessä pitäisikin taas poiketa vaihtelun vuoksi
Itse en ole hintatasossa nähnyt kyllä mitään eroa suuntaan tai toiseen ainakaan pks:lla
90-luvun lamaan ammattilaiseksi valmistuneena töitä ei saanut mistään, ei edes lehtiä päässyt jakamaan... Lamahan alkaa aina niin että raksat vähenee, sitten muut jutut vähenee esim metalli kun raksat ei tarvitse, puutuotanto koska raksat ei tarvitse ja koska raksat ei tarvitse niin autoilla kuljettaminen vähenee. Ja koska kuljettaminen vähenee niin esim autojen laseja ei tarvitse paikata tai vaihtaa.. ja jne... ero 90-lukuun on että ongelma on globaali.
Kesällä en huomannut asiakkaiden Tampereella ainakaan vähentyneen. Tein tienesteissä oman kuuden tunnin horoilun ansioennätyksen. Hintojakaan ei ole siis tarvinnut laskea.Mulla oli paljon ihania vakkariasiakkaita 1,5v sitten kun lopetin. Ehkä tämä nyt kun vasta palasin tauolta takaisin on vaikuttanut taas siihen, että pitää hankkia uusia asiakkaita lisää. Nytkin on toki ollut asiakkaita mutta suurin syy tapaamisten sopimiselle on se paikka ja en aina sitä saa.
Toki on vakkareita, jotka tulevat aina kun vain suinkin pääsevät. Rakastan ammatiturskia
Kesällä en huomannut asiakkaiden Tampereella ainakaan vähentyneen. Tein tienesteissä oman kuuden tunnin horoilun ansioennätyksen. Hintojakaan ei ole siis tarvinnut laskea.Mulla oli paljon ihania vakkariasiakkaita 1,5v sitten kun lopetin. Ehkä tämä nyt kun vasta palasin tauolta takaisin on vaikuttanut taas siihen, että pitää hankkia uusia asiakkaita lisää. Nytkin on toki ollut asiakkaita mutta suurin syy tapaamisten sopimiselle on se paikka ja en aina sitä saa.
Toki on vakkareita, jotka tulevat aina kun vain suinkin pääsevät. Rakastan ammatiturskia
Tässä olet kyllä oikeassa, itse en ole koskaan tuijotellut kelloa tms. Ja tämäkin on totta, että sitten kun lähtee pois ja palaa niin ei ole välttämättä sama tilanne kuin silloin. No uskon kyllä että tämä tästä vilkastuu vielä ainakin ihanien palautteiden perusteellaKesällä en huomannut asiakkaiden Tampereella ainakaan vähentyneen. Tein tienesteissä oman kuuden tunnin horoilun ansioennätyksen. Hintojakaan ei ole siis tarvinnut laskea.Mulla oli paljon ihania vakkariasiakkaita 1,5v sitten kun lopetin. Ehkä tämä nyt kun vasta palasin tauolta takaisin on vaikuttanut taas siihen, että pitää hankkia uusia asiakkaita lisää. Nytkin on toki ollut asiakkaita mutta suurin syy tapaamisten sopimiselle on se paikka ja en aina sitä saa.
Asiakkaita tulee ja menee myös normaalissa myyntityössä. Kun joku katoaa markkinoilta, niin ostaja hakee tilalle toisen myyjän. Alalla myyjät eivät usein hahmota, että ostajalla on vaihtoehtoja. Tämä näkyy hyvin siinä, että paheksutaan kyselyjä hintatasosta tai tarkennuksia palvelun sisällöstä.
Usein unohtuu se, että kannattaa pitää kiinni hyvistä asiakkasta tarjoamalla jotakin "ylimääräistä".
Tapoja voi olla useita, ei esimerkiksi katsota kelloon tai luoda tunnetta kiireestä.
Tässä olet kyllä oikeassa, itse en ole koskaan tuijotellut kelloa tms. Ja tämäkin on totta, että sitten kun lähtee pois ja palaa niin ei ole välttämättä sama tilanne kuin silloin. No uskon kyllä että tämä tästä vilkastuu vielä ainakin ihanien palautteiden perusteellaKesällä en huomannut asiakkaiden Tampereella ainakaan vähentyneen. Tein tienesteissä oman kuuden tunnin horoilun ansioennätyksen. Hintojakaan ei ole siis tarvinnut laskea.Mulla oli paljon ihania vakkariasiakkaita 1,5v sitten kun lopetin. Ehkä tämä nyt kun vasta palasin tauolta takaisin on vaikuttanut taas siihen, että pitää hankkia uusia asiakkaita lisää. Nytkin on toki ollut asiakkaita mutta suurin syy tapaamisten sopimiselle on se paikka ja en aina sitä saa.
Asiakkaita tulee ja menee myös normaalissa myyntityössä. Kun joku katoaa markkinoilta, niin ostaja hakee tilalle toisen myyjän. Alalla myyjät eivät usein hahmota, että ostajalla on vaihtoehtoja. Tämä näkyy hyvin siinä, että paheksutaan kyselyjä hintatasosta tai tarkennuksia palvelun sisällöstä.
Usein unohtuu se, että kannattaa pitää kiinni hyvistä asiakkasta tarjoamalla jotakin "ylimääräistä".
Tapoja voi olla useita, ei esimerkiksi katsota kelloon tai luoda tunnetta kiireestä.
Alalla myyjät eivät usein hahmota, että ostajalla on vaihtoehtoja. Tämä näkyy hyvin siinä, että paheksutaan kyselyjä hintatasosta tai tarkennuksia palvelun sisällöstä.
Ainakin osa myyjistä lähtee siitä, että minulla on tavara, jota ei tarvitse myydä, vaan kaikki käy asiakkaille.
MikaM:llä on hyvät ja osuvat pointit ^ ja ^^Olet kyllä aivan oikeassa ja samaa mieltä olen näistä kyllä sun kanssa hyviä pointteja teillä miehet on ehdottomasti! Just tällaista rakentavaa ja hyvää keskustelua halusin saada aikaiseksi tästä aiheesta.
Aivan erityisesti komppaan näitä:Alalla myyjät eivät usein hahmota, että ostajalla on vaihtoehtoja. Tämä näkyy hyvin siinä, että paheksutaan kyselyjä hintatasosta tai tarkennuksia palvelun sisällöstä.Ainakin osa myyjistä lähtee siitä, että minulla on tavara, jota ei tarvitse myydä, vaan kaikki käy asiakkaille.
Nuo huomioiden tuntuu aina hieman , kun jotkut myyjät tylyttävät välittömästi hintoihin ja sisältöön liittyvistä tarkentavista kysymyksistä.
Tyytyväisimmät asiakkaat tulevat sillä, kun asiakas poistuessaan tuntee saaneensa, mitä tuli hakemaan tai enemmänkin. Ja sen perusta luodaan jo etukäteen kun koetetaan varmistaa jo ennen tapaamisen lukkoonlyömistä molemminpuolin, että tarjonta vastaa kysyntään ja odotuksiin. Tyytyväisistä asiakkaista tulee yleensä parhaat vakkarit ja pitkässä juoksussa vakkareilla on kuitenkin aika paljon arvoa. Uskoisin, että uusien asiakkaiden saaminen ja tapaaminen on työläämpää ja stressaavampaa kuin vakkareiden. Ainakin näin minulle on omat vakkarit sanoneet.
Ja mitä ostajan vaihtoehtoihin tulee, niin nythän täällä on tämän vuoden mittaan useammassakin langassa todettu, että tarjonta on kasvanut. Se tarkoittaa, että palvelu entistä enemmän tarvitsee myydä ja muistaa että tämä on asiakaspalvelua tämäkin. Ja ne jotka sen ymmärtävät ja osaavat, pärjäävät kyllä hyvin vaikka tarjonta kasvaisi ja kysyntä pienenisi. Todelliset palveluntarjoajat ovat tälläkin alalla sen verran harvassa, että kyllä asiakkaatkin heitä arvostavat.
Näinkö opetettiin ay-mafian kursseilla? Melko yksisilmäinen näkemys.90-luvun lamaan ammattilaiseksi valmistuneena töitä ei saanut mistään, ei edes lehtiä päässyt jakamaan... Lamahan alkaa aina niin että raksat vähenee, sitten muut jutut vähenee esim metalli kun raksat ei tarvitse, puutuotanto koska raksat ei tarvitse ja koska raksat ei tarvitse niin autoilla kuljettaminen vähenee. Ja koska kuljettaminen vähenee niin esim autojen laseja ei tarvitse paikata tai vaihtaa.. ja jne... ero 90-lukuun on että ongelma on globaali.