Mun mielestä HUORAN pillu on nimenomaan esine. Ei voida ajatella niin että huora on mitään enempää, koska tunneyhteyttä ei huoran ja asiakkaan välillä ole. Asia on eri oman kullan tai siviilissä isketyn yhdenillan jutunkin kanssa. Em tapauksissa kumpikin haluaa toista. En halua nyt neuvoa vanhoja setiä ollenkaan, mutta mun on pakko tähän todeta, että älä repe sinäkään koskaan erehdy luulemaan että huora panee sinua minkään muun kuin rahan takia. Tämä käytännön fakta ainakin minun silmissä muuttaa huoran pilluineen esineeksi. Seksi huoran kanssa on vaan fyysistä,ei henkistä.
Surullista luettavaa
Olen aina ihan
kun joku ajattelee seksinmyyjää, hänen kehoaan tai kehonosaansa esineeksi tai ajattelee, että seksinmyyjä myy itseään, kehoaan tai kehonosaansa. Ei hän niitä myy, vaan hän myy palvelua tai työsuoritusta tai joissain tapauksissa kokemusta tai illuusiota. Keho tai kehonosa on vain se, jolla palvelu tuotetaan tai työsuorite tehdään.
Eihän ”normaali” hierojakaan myy käsiään, vaan niillä tehtävää työtä (lihasten käsittelyä). Ihan sama missä tahansa asiassa, jossa ostetaan fyysistä työsuoritetta.
Vaikka seksi olisi ”vain fyysistä, ei henkistä” tai vastikkeellista, ei se silti muuta toisena osapuolena olevaa ihmistä esineeksi. Ajatteletko kaikissa muissakin maksullisissa palveluissa (joita todennäköisesti kulutat päivittäin tai ainakin viikoittain), että palvelunsuorittaja on vain esine tai kone?
. Toki asiakaspalvelija on aina työ- eikä siviiliroolissa, mutta kyllä hän on ihminen eikä esine oli myytävä palvelu mitä vain.
Se on aina vaarallinen ajattelumalli, kun ihmiseen aletaan tietoisesti suhtautua jonain muuna kuin ihmisenä, ts. epäinhimillistää tai dehumanisoda. Sanakirjamääritelmän mukaan ”Esineellistämisessä ihminen nähdään esineenä, välineenä tai tavarana, jota voidaan esimerkiksi katsella tai käyttää hyväksi välittämättä hänen tunteistaan tai yksilöllisyydestään. Eläimellistämisessä ihmiseltä kiistetään hänen inhimilliset piirteensä, jotka nostavat hänet eläinten yläpuolelle”. Tällainen ajattelumalli ei koskaan ole johtanut mihinkään hyvään...
Ja sivuhuomautuksena täytyy sanoa, että on aika kapea ajattelutapa maksullisesta seksistä, että se on vain fyysistä ilman mitään henkistä puolta. Vaikka kyseessä ei ole parisuhde, kyllä maksulliseen seksiin voi liittyä ja tätä saittia monta vuotta lukeneena sanoisin, että useimmiten liittyykin jokin henkinen puoli myös.
Kun tässä(kin) lajissa ollaan molemminpuolin ihmisiä ihmisille, kaikilla on mukavampaa.