Noniin rauhoitutaanpa nyt sitten. Alkuperäinen kommenttini koski juhov:n kirjoitusta jossa kertoi että YLIPUHUI pt:n tekemään jotain mistä ei alunperin oltu sovittu. Ja SELLAINEN on ongelma. MariaEnkeli sen hyvin sanoikin että mikä sellaisessa toiminnassa ärsyttää. Ja kyse oli juurikin siitä myös omassa viestissäni. Mistä minä olisin voinut tietää että juhov ei ylipuhunutkaan ketään, vaikka ensin niin mainosti tehneensä, vaan vain kerran ehdotti ja pt suostui. Ylipuhuminen on juurikin sitä että toisen kielloista huolimatta jatketaan jankuttamista, että eikä nyt voitaisiin, suostu nyt, ota nyt ilman kumia jne jne.
Jos juhov olisi alunperinkin kirjoittanut totuudenmukaisesti (kumpi nyt ikinä oikeasti sitten onkaan se totuus?), niin ei olisi tällaista sirkusta asiasta tullut. Juhov, sinun ensimmäinen viestisi aiheeseen liittyen antaa IHAN eri kuvan siitä mitä tapaamisella kävi, kuin seuraava kommenttisi. Eli ymmärrät varmaan, etenkin kun MariaEnkelikin asiaa avasi, että miksi se ensimmäinen kirjoitus aiheutti esim minussa turhautumista, vai?
Ja ei, minä en aina ole oikeassa, enkä todellakaan määrää että mitä kaikkien pitäisi tehdä. Ottakaapas nyt ihan rauhallisesti niiden mielikuvitustenne kanssa🥰
Mun on pakko tähän kommentoida kun tää saa mut niin huvittuneeksi.
Mä oon itse töissä palvelualalla. Toimin myyntitehtävissä.
Annan käytännön esimerkin:
Asiakas soittaa ja kysyy mitä tuote X maksaa,kerron että tuote X maksaa 1000 euroa. No hän sanoo että tulee paikanpäälle katsomaan. Yhdessä katsomme Asiakkaan kanssa tuotetta X, ja asiakas heittääkin jokerikortin hihastaan että maksaakin tuotteesta X 900 euroa, pyytää siis minulta 10% alennusta.
No, nyt tullaan tähän tarinan varsinaiseen pointtiin. (Tarkkana nyt tkutyttö ja miksei repekin)
Minulla on itselläni nyt vapaus valita mitä seuraavaksi tulen vastaamaan. Kaupat syntynnee luultavasti joka tapauksessa, annoin sitten sen 100e alennusta tai en. Mutta koska asiakas on mukavan oloinen, päätän että bloody hell, mä annan sen satkun rabattia.
Tässä kohtaa teillä Huorillakin on ihan sama tilanne. Myyjän ei kannata alkaa myyjäksi jos ei osaa pitää tietyllä tavalla rajojaan, myöskään Huoran ei kannata alkaa myymään pillua jos sosiaaliset taidot on niin huonot että ei pysty kieltäytymään kun asiakas kysyykin kiimoissaan, voisinko laittaakin pippelin sinun pyllyreikään.
No nyt, tarina jatkuu:
Tuotteen X ostanut asiakas kertoo perjantaina kavereilleen saunaillassa että osti tuotteen X. Myyjä pyysi puhelimessa 1000 euroa, mutta sain ylipuhuttua sen 900 euroon.
Painostiko asiakas myyjää, jäikö myyjälle tapahtuneesta paska olo. Jos jäi, niin hänen ei kannata olla myyjä.
Jos huoralle jää tällaisista paska olo, nii huprankin kannattaa hankkia toinen ammatti.
Paljon tekstiä tullut kirjoiteltua vuorokauden aikana. En olisi kuuna päivänä uskonut että tästä tällainen härveli nousee, mutta kuten joku muukin mainitsi, tämä on ollut kovin viihdyttävää.