Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nyt on niin oudot MM-kisat, että osa pelkää kunnan maineen puolesta  (Luettu 382 kertaa)

Poissa väinö.kärsäkäs

  • Hero Member
  • Viestejä: 602
  • ** Piristää muiden päivää
Kisan järjestäjät ovat kasvotusten saaneet vain positiivista palautetta. Ideanikkarin mukaan ajatus lähti täysin vitsistä.


TURUN SEUTU
Nyt on niin oudot MM-kisat, että osa pelkää kunnan maineen puolesta
Kisan järjestäjät ovat kasvotusten saaneet vain positiivista palautetta. Ideanikkarin mukaan ajatus lähti täysin vitsistä.




Paimiossa järjestetään 6.heinäkuuta kilpailu, joka ei kaikkia paikallisia ole miellyttänyt.




PAIMIOSSA kisataan 6. heinäkuuta aivan omanlaisessaan lajissa. Varsinaissuomalaisen pikkukunnan paikallisessa ravintolassa järjestetään mitkäs muutkaan kuin ”Ilmapillunnuolennan MM-kisat”, kuten kilpailun järjestäjän tapahtumailmoituksessa kerrotaan.

Paikallislehti Kuntsarin mukaan osa on pahoittanut mielensä tapahtuman järjestämisestä ja pelkää heinäkuisen tapahtuman ryvettävän paikkakunnan mainetta.

Lehden Facebook-sivuilla tapahtumaa käsittelevän uutisen alla kaikki eivät ota varauksetta vastaan uutta ja innovatiivista kisailua:

– Myötähäpeä 5/5, kirjoittaa eräs käyttäjä.

Toinen epäilee, ettei Paimion maineessa olisi edes mitään menetettävää:

– Paimion maineelle kolhun, mille maineelle?

Itse tapahtuman Facebook-julkaisussa joku pelkää laajempaakin mainehaittaa:

– Ettekö te voi olla häpäisemättä koko Suomen kansaa, päättää eräs kommenttinsa.

Tässä ei ole kuitenkaan koko totuus. Kilpailun järjestävä taho on saanut enimmäkseen kiitosta ja kukaan ei ole vielä tähän mennessä tullut kasvotusten kritisoimaan, kertoo idean isä, paimiolainen Juho Lehto.

– Olen saanut palautetta, että on huippua, että saadaan pienelle paikkakunnalle näkyvyyttä ja on tultu sanomaan, että hienoa, että järjestetään jotain tällaista, Lehto kertoo.

TAPAHTUMA on tarkoitus järjestää yhteistyössä paikallisen ravintola Poimarin kanssa. Ravintoloitsija Joni Peippo kertoo, että paikalle odotetaan noin yhteensä 200–300 ihmistä.

– Äärimmäisen hauska tapahtuma. Ja tästä on jo nyt tullut iso ja hieno yhteisöllinen tapahtuma, Peippo kertoo.

Itse tapahtumasta on tällä hetkellä kiinnostunut Facebookissa jo 1 300 ihmistä.

Mistä itse kilpailussa on sitten kyse, antaa kisan visionäärin kertoa se omin sanoin:

– Kilpailutilanne menee niin, että jokaisella on 60 sekuntia aikaa. Ja itse saa valita musiikin taustalle tai olla ilman musiikkia. Ja mitään välineitä ei saa käyttää. Ja jos kieli lipsahtaa ilmapyllyn puolelle, niin sitten on pakko diskata, koska nämä kisat eivät ole sitä varten, Lehto kertoo.

Kilpailussa on kaksi sarjaa, naisten ja miesten sarja. Tuomariston kokoonpanon järjestäjät haluavat vielä pitää salassa, mutta tuomaristossa on kolme ihmistä, joista kaksi naisia ja yksi mies. Ja luvassa on palkinnoksi maineen ja kunnian lisäksi ainakin ehta pokaali ja kunniakirja. Lisäksi muutamat yritykset ovat lahjoittaneet kisaan palkintoja.

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010528029.html

Onko saittilaisia osallistumassa ?

Yt: Väiski

Poissa Pertti Ström

  • Newbie
  • Viestejä: 48
  • * Kelpo kaveri
Nuolen mieluummin pillua.

Poissa Penaattori

  • Hero Member
  • Viestejä: 765
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Näytetäänköhän kymmenen uutisten loppukevennyksessä pätkä voittajasuoritusta?
Jotka osaa, ne tekee mitä vaan
Jotka ei, ne ryhtyy opettamaan
- Juice Leskinen

Poissa PaksUkko

  • Hero Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 654
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Minusta kyllä iliman pilluu on tuomittavaa.