Siis ihan kaikki on loukkaavaa jollekin. Minä loukkaannun verisesti asiallisista kirjoituksista.
Uutiset:
Toisessa ketjussa oli hieman keskustelua siitä kuinka joskus täällä kirjoitetut jutut tuntuvat olevan loukkaavaan/halventavaan/kiusaavaan tms. sävyyn kirjoitettuja.
Mennään henkilökohtaisuuksiin yms.
Tuosta pohdin että tässä on varmaan isoja eroja mikä koetaan loukkaavaksi tms. kirjoitteluksi.
Koitin miettiä mistä kirjoitteluista olisin loukkaantunut vuosien varrella (täällä en ainakaan vielä mistään), niin varmaan suoranainen valehtelu on ollut sellaista. Ja tuolloinkin tapaukset yleensä olleet toisiin henkilöihin kohdistuvia, joko jotain kollegaa tai asiakasta on mustamaalattu jostain minkä tiedän ettei pidä paikkaansa. Tulee mieleen mm. kun yhtä asiakkaan nimimerkkiä entisellä foorumilla vahvasti väitettiin yhden kollegan alteriksi, ja koska olin tavannut kummatkin nimimerkkien kautta useamman kerran niin tiesin ettei se pidä paikkaansa.
Mutta sitten taas kirjoittelut jotka mua ei jaksa heilauttaa pätkääkään on esim. läskisiiderivalas-läpät. Kun noista paistaa aina läpi kirjoittajan omat henkilökohtaiset ongelmat, ettei noihin edes pysty suhtautumaan sellaisella vakavuudella että ne voisi mitenkään loukata.
Mutta mites muut, millaisen kirjoittelun koette loukkaavaksi? Esimerkkejä nyt vaikka täältä tai historiasta?
Kaikenlainen kiusaaminen on netissä yleistä. Ei siis ihme, että sitä voi olla tälläkin forkalla.--
--Loukkaantumisen lisäksi nykyään yleinen ilmiö on tosiaan tuo loukkaantuneen esittäminen. Se on tekosyy päästä riitelemään. Sitten on vielä toisten puolesta loukkaantuminen ja toisten puolesta loukkaantumisen esittäminen.
Mä olen pari viikkoa katsellut (ja osallistunut) kuinka n.15 eri ihmistä ja kummastakin sukupuolesta yrittää yhdelle sanoa oikeastaan samasta asiasta. Asiasta on sanottu nätisti, vittuilemalla ja asiattomasti. Aihe mistä ihmiset kierroksia ottavat muuttuu päivittäin mutta syy on aina sama.
Mun pointti on seuraava:
Se on harvinainen taito olla JAKO PÄIVÄ konfliktissa jonkun kanssa JA AINA näkee vian muualla kuin peilissä. Tarkennan vielä että konfliktissa voi olla joka päivä, se ei ole saavutus, mutta EI KERTAAKAAN pahoittele omaa NARSISTISTA, ITSEKESKEISTÄ ja loukkaavaa käytöstä. Se on saavutus.
(tarkennus: en ole sairaalassa, minua ei ole loukattu)
Lukaisin ajatuksella kaiken tämän päivän agendasta ja on kyllä mielenkiintoista että ei näe kuinka paskat on housuissa, se paska pitäisi siivota sieltä housuista ja olisi kohteliasta ensimmäisen kerran vaikka pahoitella paskanhajua.
^ Se peili Johanna, se peili. Mun pointti oli että olisit keskittynyt yhteen ihmiseen sen sijasta että TAAS keskityt muihin ihmisiin.
Mutta keittiöpsykologi ja keinosiementäjä Rutanen vetää nyt sellaisen johtopäätöksen että sä nautit tästä. Sä nautit tästä huomiosta. Sä elät tällä. Me ollaan jotenkin samalla tavalla kipeitä että saadaan tästä jotakin. Mä en enää halua sairastaa, enkä ruokkia sun sairautta. Mä en enään ota suhun mitään kontaktia. Suosittelen samaa muille. Ehkä se että sinua ei päivittäin ruokita ja viritetä olisi paljon parempi vaihtoehto. Toivottavasti avaat jonakin päivänä silmäsi, anteeksi jos olen loukannut sinua ja kaikkea hyvää sulle elämässäsi.
Jos tässä maassa toteutuisi laki maan tavalla ja siitä saatavat seuraukset ja sanktiot, niin moni minua ja tekstejäni aiemmin porukalla mustamaalanneet, halventaneet, solvanneet ja piilosyrjineet nimimerkit olisivat saaneet banniensa seuraksi parhaassa tapauksessa sakkoja, oli kyseessä sitten niin ostajakunnan ihmisiä, kollegoja tai joitakin muitakin häirikköjä. Se jos mikä olisi herättänyt ajattelemaan ja elämään eettisemmin aivan toisella tavalla, kun sellaiset henkilöt olisivat rikosrekisterimerkinnän saaneina todenneet itsekseen, ettei heillä välttämättä ole varaa mokata enää toista kertaa.
ps. paitsi tietysti ville ja lifti nyt on esitelleet persettään melkein joka vuosi.
^ no ei niitä onneksi täältä löydä...jotain hyvää wörkin kaatumisessa sentää oli.
...Pojat on semmoisia, jotka aukovat päätä ensin, ja kun vittuilee takaisin, pyytävät poistamaan itseään koskevat viestit, kun menee kuppi nurin.Tällaista olen huomannut ilmassa. Aika vanha kikka mutta menee aina joskus läpi.
Lueskelin täältä vähän eri ketjuja ja jotakin nousi mieleen loukkaavasta kirjoittelusta. Mulla jäi mieleen Jimmy-sedän sanat jotka olivat minusta tosi viisaita, aika usein loukkaavat kirjoitukset kohdistuu tiettyyn suuntaan ja sieltä tietystä suunnasta tahtoo löytyä se syy. Kuinka tulee toimia sosiaalisessa yhteisössä on oma taiteenlajinsa - lähtökohtaisesti ongelma ei edes ole se jos sulla on vaikka valtavirrasta poikkeavat näkemykset vaan se millä tavalla niitä näkemyksiäsi muille esittelet. Asioista voi harvoin jos koskaan sanoa että tuo juttu on objektiivisesti tarkasteltuna oikein ja tuo taas väärin mutta vaikka olisit oikeassa, se ei sinua pelasta jos et vaan kommunikoi rakentavalla tavalla. Niitä rakentavia tapojakin on monenlaisia, kaikkihan me olemme omia persoonallisuuksiamme.
Toinen huomioitava seikka on se että lähes kaikissa yhteisöissä on porukkaa jotka haluavat lähinnä vain haastaa riitaa ja jakelevat loukkauksia ilmeisesti lähinnä tavan vuoksi.
^ Se peili Johanna, se peili. Mun pointti oli että olisit keskittynyt yhteen ihmiseen sen sijasta että TAAS keskityt muihin ihmisiin.
Mutta keittiöpsykologi ja keinosiementäjä Rutanen vetää nyt sellaisen johtopäätöksen että sä nautit tästä. Sä nautit tästä huomiosta. Sä elät tällä. Me ollaan jotenkin samalla tavalla kipeitä että saadaan tästä jotakin. Mä en enää halua sairastaa, enkä ruokkia sun sairautta. Mä en enään ota suhun mitään kontaktia. Suosittelen samaa muille. Ehkä se että sinua ei päivittäin ruokita ja viritetä olisi paljon parempi vaihtoehto. Toivottavasti avaat jonakin päivänä silmäsi, anteeksi jos olen loukannut sinua ja kaikkea hyvää sulle elämässäsi.