Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Oikeuttaako kyseinen huorissa käyntiin(miehen tai naisen)?  (Luettu 1879 kertaa)

Poissa Ribbeli

  • Full Member
  • Viestejä: 308
  • ** Piristää muiden päivää

Poissa Penaattori

  • Hero Member
  • Viestejä: 879
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Oikeuttaako kyseinen huorissa käyntiin(miehen tai naisen)?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 21, 2024, 20:18:37 »
Huorissa käynti on jokamiehenoikeus.
Jotka osaa, ne tekee mitä vaan
Jotka ei, ne ryhtyy opettamaan
- Juice Leskinen

Poissa Pertti Ström

  • Full Member
  • Viestejä: 127
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Oikeuttaako kyseinen huorissa käyntiin(miehen tai naisen)?
« Vastaus #2 : Heinäkuu 21, 2024, 20:20:36 »
Jos puolisolta on saatu lupa. Muuten kyseessä on pettäminen.

Poissa Blain

  • Full Member
  • Viestejä: 450
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Oikeuttaako kyseinen huorissa käyntiin(miehen tai naisen)?
« Vastaus #3 : Heinäkuu 21, 2024, 21:36:07 »
"Pihtaamalla" syyllistyy vallan väärinkäyttöön ja manipulaatioon.
Seksuaalivietti on kuitenkin perusjuttuja ja toisilla vahva, vaikkei toinen näin tuntisikaan.

Tietoisesti pihtaa, niin kyllä, on oikeus hakea seksiä muualta lupaa kysymättä.
Ei kahta sanaa.

Toki jos kyseessä ns tahaton pihtaus eli ei vain kiinnosta, niin keskustelujen jälkeen näen lopputuloksen samana; vieraisiin.
Toinen ihminen ei voi eikä saa päättää toisen ihmisen tarpeista

En lukenut juttua kuin alusta, joten mahdollisia motiiveja naisen pihtaukselle en tiedä.

Sama toimii myös miehen pihdatessa.
Mikä käsittääkseni on varsin yleistä nykyään.

Poissa Kuu_ukko

  • Jr. Member
  • Viestejä: 98
  • * Kelpo kaveri

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2199
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oikeuttaako kyseinen huorissa käyntiin(miehen tai naisen)?
« Vastaus #5 : Heinäkuu 22, 2024, 07:52:06 »
Huorissa käynti poistaa seksittömyyden parisuhteesta. Toimii.
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

Poissa STT

  • Full Member
  • Viestejä: 438
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Oikeuttaako kyseinen huorissa käyntiin(miehen tai naisen)?
« Vastaus #6 : Heinäkuu 22, 2024, 10:47:14 »
Yle oikeuttaa oikeastaan minkä tahansa, kunhan lähistöllä on joku homo tai etnistä taustaa oleva henkilö.

Poissa baisemoi4

  • Newbie
  • Viestejä: 7
  • * Kelpo kaveri
Vs: Oikeuttaako kyseinen huorissa käyntiin(miehen tai naisen)?
« Vastaus #7 : Heinäkuu 25, 2024, 18:22:40 »
30v jälkeen mulla on semijyrkkä mielipide tähän. Kaikkensa pitää ensin yrittää parisuhteessa ja olla kärsivällinen. Jos ei mikään auta niin oikeuttaa.

Itse totesin, etten avuoliittolupausta antaessani luvannut ryhtyväni selibaattiin. Ehkä lupasin kestää kuivat kaudet, mutta en kokonaan ilman tai paria kertaa vuodessa. Totesin näin vaimollenikin, joka jälleen vaikeni. Perään totesin harrastavani seksiä hänen kanssaan ja jos ei onnistu, niin ilman häntä. En tiedä ymmärsikö tai uskoiko, mutta ainakin ilmaisin aikeeni suoraan, eikä hän siihen mitenkään reagoinut. Tämän vuoksi mennään linjalla ”älä kysy, älä kerro, älä kadu”. Ja mun ei tarvitse mennä hautaan harmitellen elinikäistä seksinpuutetta. Parisuhteessa tulee molemmilla olla hyvä olla ja molempien tarpeet tulee huomioida.

Poissa JämeräpartainenInsinööri

  • Newbie
  • Viestejä: 29
  • * Kelpo kaveri
Vs: Oikeuttaako kyseinen huorissa käyntiin(miehen tai naisen)?
« Vastaus #8 : Heinäkuu 26, 2024, 00:15:32 »
Mikä oikeuttaa seksin etsimisen parisuhteen ulkopuolelta?

Tämä ei ole mielestäni mitenkään riippuvainen siitä, onko suhteessa seksiä vai ei.

Jos ajatellaan "seksiä/ei seksiä parisuhteessa" ja "seksin etsiminen suhteen ulkopuolelta on oikeutettua/ei oikeutettua", näkisin (vain oma mielipide, muitakin on, mutta kun kysyttiin, niin kerron, tarkoitus ei ole moralisoida, vaan ainoastaan oma näkemykseni, saa ottaa tai jättää), että tässä on 4 eri mahdollisuutta. Seksiä on tai ei, ulkopuolelta saa etsiä, tai ei.

Saako etsiä ulkopuolelta riippuu siitä, antaako pari siihen luvan vai ei. Jos etsii, eikä uskalla keskustella siitä parin kanssa, kyseessä on pettäminen, mikä ei ole mielestäni oikeutettua.

Eli, 4 vaihtoehtoa:

- Ei seksiä, ei lupaa etsiä ulkopuolelta: Suhde vaikuttaa seksittömältä, ja siihen suhteutettuna kielto etsiä muualta olisi minulle syy lopettaa suhde.

- Ei seksiä, on lupa etsiä ulkopuolelta: Suhde voi olla toimiva lukuunottamatta seksiä, mutta hyvä kompromissi, jos tulisi itselleni ajankohtaiseksi, en näkisi tässä ongelmaa.

- On seksiä, ei lupaa etsiä ulkopuolelta: Tämä on se "normaali" tapaus, ei mitään vikaa siinä, olettaen ettei petetä.

- On seksiä, on lupa etsiä ulkopuolelta: Tämä vaatii todella suurta luottamusta, josta on syytä olla kiitollinen, jos tämä on oma tilanne.

Eli - ja jälleen vain oma mielipide, jolla ei ole sen enempää arvoa -- oikeutusta ei saa sillä, että suhde olisi seksitön, vaan sillä, että toinen osapuoli antaa luvan.


Poissa Blain

  • Full Member
  • Viestejä: 450
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Oikeuttaako kyseinen huorissa käyntiin(miehen tai naisen)?
« Vastaus #9 : Heinäkuu 26, 2024, 21:47:39 »
Mielenkiintoisia nämä moraaliasiat.

Yläpuolella annetaan toisen ihmisen seksuaalinen määräysvalta toiselle, joka päättää, että koska mua ei huvita, niin ei sinuakaan. Ja vaikka huvittaisikin, et saa. Koska moraali. Tai tässä tapauksessa yhden ihmisen moraali. Ei minun.

Ei tarvitse mennä hirveän kauaksi ajassa taakseppäin, kun bordellit olivat peruskauraa ja miesten siellä vierailut olivat yhtä lailla peruskauraa. Varattu tai ei.

Entäpä Rooman valtakunta?

Missä vaiheessa suhteesta tai avioliitosta tuli synonyymi toisen täydelliselle omistamiselle? Vallan väärinkäytölle?
Mistä lähtien länsimaissa kukaan on omistanut ihmistä?

Yksi asia on suhteellisen varmaa, nyt ja aina;
jos mies ei saa himassa, mies hakee saantinsa muualta.
Pätee 19/20 tapauksessa.

Moraali on aina muokattavissa.

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1325
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Oikeuttaako kyseinen huorissa käyntiin(miehen tai naisen)?
« Vastaus #10 : Heinäkuu 26, 2024, 22:30:57 »
Minä en ole lainkaan parisuhdeihminen, mutta jos olisin, pitäisin seksiä hyvin tärkeänä asiana suhteen toimivuuden kannalta. Jos omat seksihaluni eivät kohtaisi toisen osapuolen kanssa, siinä olisi vakavan ja avoimen keskustelun paikka. Jos keskustelun ja neuvottelun jälkeenkään seksihalut eivät kohtaisi, lähtisin kälppimään muualle. Tai muuttaisin suhteen ystävyyspohjaiseksi parisuhteen sijaan. Tämä nyt on pelkkää teoreettista höpinää, mutta pointtini on, etten antaisi koskaan toisen ihmisen kontrolloida seksuaalisuuttani. Myöskään minä en halua kontrolloida toisen seksuaalisuutta, joten en halua myöskään vaatia keneltäkään jotain, mitä minulle ei olla valmis antamaan. Ikisinkun neuvoni on, että jos ette saa parisuhteessa seksiä, lähtekää ovesta ulos, älkääkä palatko takaisin.

Poissa Blain

  • Full Member
  • Viestejä: 450
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Oikeuttaako kyseinen huorissa käyntiin(miehen tai naisen)?
« Vastaus #11 : Heinäkuu 27, 2024, 00:00:54 »
Minä en ole lainkaan parisuhdeihminen, mutta jos olisin, pitäisin seksiä hyvin tärkeänä asiana suhteen toimivuuden kannalta. Jos omat seksihaluni eivät kohtaisi toisen osapuolen kanssa, siinä olisi vakavan ja avoimen keskustelun paikka. Jos keskustelun ja neuvottelun jälkeenkään seksihalut eivät kohtaisi, lähtisin kälppimään muualle. Tai muuttaisin suhteen ystävyyspohjaiseksi parisuhteen sijaan. Tämä nyt on pelkkää teoreettista höpinää, mutta pointtini on, etten antaisi koskaan toisen ihmisen kontrolloida seksuaalisuuttani. Myöskään minä en halua kontrolloida toisen seksuaalisuutta, joten en halua myöskään vaatia keneltäkään jotain, mitä minulle ei olla valmis antamaan. Ikisinkun neuvoni on, että jos ette saa parisuhteessa seksiä, lähtekää ovesta ulos, älkääkä palatko takaisin.

Puhut teoriaa, kuten itsekkin totesit.

Mutta varsinkin pitkässä, hyvässä parisuhteessa on paljon muutakin kuin vain seksi, siihen nyt sen syvemmin menemättä.

Itselleni kuitenkin seksipuolikin on varsin tärkeä. Kaikille se ei ole.

Mutta jos seksi suhteessamme loppuisi kokonaan syystä tai toisesta, en todellakaan jättäisi vaimoani.
Ihan kuin parisuhde perustuisi vain ja ainoastaan seksiin.