Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä  (Luettu 4215 kertaa)

Poissa PeTre

  • Full Member
  • Viestejä: 223
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« : Elokuu 16, 2024, 07:08:34 »
Onkohan tämmönen kuinka yleinen toimintatapa maksuseksiä tarjoavien piirissä?

Viime viikolla huomasin ilmon kotimaiselta palveluntarjoajalta, joka tulossa ensi viikolla omalle paikkakunnalle. Laitoin kyselyn, että millainen on hinnasto ja onko varannut paikkaa. Sain vastauksena melko pian hintatiedot ja ehdotuksen päivästä ja ajasta lisäkommentilla, että ”voin ehdottaa itselle sopivaa aikaa”. Vastasin tähän, että töiden takia täytyy hiukan lähempänä palata tuohon aikaan.

Eilen sain häneltä viestiä, että miltä näyttää, pääsenkö käymään. Omista aikatauluista johtuen en vielä(kään) tiedä, onnistuuko mennä käymään, joten vastasin, että en vielä tässä kohtaa osaa sanoa, mutta palaan asiaan.

Tähän häneltä tuli vastaus, että nappaa mun alustavan varauksen pois kalenterista!?!?!? Minkä alustavan varauksen. En ollut varannut mitään. Hän itse oli varannut. Ei ihmekään, että vuosia sitten eräs väitti minun tehneen oharit vaikka silloinkaan en häneltä ollut mitään varannut

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9251
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #1 : Elokuu 16, 2024, 07:30:41 »
Joskus olen törmännyt tällaiseen vähän agressiivisempaan tapaukseen. Tarkoitan sitä että että koko ajan huora yrittää lyödä lukkoon aikaa ja melko pian toteaa "sun juna meni jo"

Mutta tavallaan ymmärrän kyllä. Renkaan potkijoita on paljon. Auttaa kun ei tuhlaa toisen aikaa yhtään. Eli otan yhteyttä vain ja ainoastaan kun todella olen menossa tapaamaan ja tiedän itselleni käyvät ajat jotka huoralle ehdotan. Jos nämä ajat eivät täsmää, toivotan mukavaa jatkoa. Tällä tyylillä huoran ei tarvitse lukea kuin yksi s-posti, txt tai käydä yksi lyhyt keskustelu puhelimessa kanssani.
KäteenHeiluttaja

Poissa Viveca

  • Full Member
  • Viestejä: 157
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #2 : Elokuu 16, 2024, 08:26:20 »
Mulla on tälläkin hetkellä pohjoiseen mun itse tekeminä kolme alustavaa varausta. Koska reissu on vasta kuukauden päästä, niin kaikilla ei ole mahdollisuutta tietää työkuvioita näin pitkälti etukäteen. Ja nämä ovat nimenomaan minun omia alustavia varauksia, asiakkaista ei välttämättä kuulu yhtään mitään. Mä harrastan näitä silloin, kun se kellonajallisesti sopii eli ei haittaa, että aika jääkin täyttämättä. Tyyliin illan viimeinen, pääsee nauttimaan omasta ajasta aikaisemmin tai seuraavan aamun viimeinen, pääsee jatkamaan matkaa aikaisemmin. Näistä ei oo muuta ”haittaa”, kuin taloudellinen tappio. Ja se taas ei oo mulle varsinainen haitta, koska mun keikat ei oo koskaan ollut hiki päässä hupakoimista.

Poissa Pinookino

  • Jr. Member
  • Viestejä: 70
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #3 : Elokuu 16, 2024, 08:56:12 »
Itselle on käynyt erään pt:n toimesta toisin päin. Eli olen kysellyt aikoja ja sain sopivat ajat, kun vastasin tunnin sisällä tuli vastaus. "Päivä valitettavasti täynnä."
No en lannistunut vaan yritin varata aikaa uudestaan toisella kertaa, jälleen sama kaava toistui.
Itselläni kyseinen pt siirtyi ohari-oilien laatikkoon.

Poissa BunnyRose

  • Newbie
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 20
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #4 : Elokuu 16, 2024, 10:04:38 »
Itse törmään usein tähän, että kysellään aikoja vaikkei tiedetä varmasti omia aikataulujaan. Saatan olla varannut omaa aikaani tälläisille tyypeille,jotka "saattavat tulla" ja joiden kanssa tapaaminen ei sitten onnistukaan. En harrasta tupla tai tripla bookkauksia 🤦 Ja kyllä. Parikin kertaa kun näin tekee niin estän. Selkeät ajanvaraukset ja lyhyt viestintä.
Mua siis itseäni ärsyttää suuresti tälläiset kyselyt, koska se vie mun aikaani enkä jaksa päivisin vain viettää luurin ääressä. Mieluiten käytän aikani ihan muuten 😁
Iso kiitos kuitenkin kaikille joiden kanssa kaikki sujuu helposti ja mutkattomasti 😘

Poissa MikaM

  • Full Member
  • Viestejä: 172
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #5 : Elokuu 16, 2024, 10:12:48 »
Eilen sain häneltä viestiä, että miltä näyttää, pääsenkö käymään. Omista aikatauluista johtuen en vielä(kään) tiedä, onnistuuko mennä käymään, joten vastasin, että en vielä tässä kohtaa osaa sanoa, mutta palaan asiaan.

Tähän häneltä tuli vastaus, että nappaa mun alustavan varauksen pois kalenterista!?!?!? Minkä alustavan varauksen. En ollut varannut mitään. Hän itse oli varannut. Ei ihmekään, että vuosia sitten eräs väitti minun tehneen oharit vaikka silloinkaan en häneltä ollut mitään varannut

Mielestäni tässä ei ole kyse varsinaisesta ennakkovarauksesta, vaan PT:n omasta aikataulujen hallinnasta.
Jos tiettyyn aikaan mennessä aikaa ei pystytä varmistamaan, kannattaa varausaika vapauttaa muille asiakkaille.

Itselläni on käänteisiä kokemuksia. PT ei ole pystynyt varmistamaan tapaamisaikaa määräaikaan mennessä.
Tämä on sitten sotkenut omat aikatauluni, eikä tapaamista ole pystytty toteuttamaan.

Alkuperäinen aloittaja olisi toki voinut kertoa tarkemmin siitä, kuinka monta päivää oli peruuttamisen ja tapaamispäivän välillä? Minulta on käytännössä kysytty, varataanko aika kuukauden päähän. Tämä on sopinut, koska varauksessa on peruutusoptio. Toistaiseksi peruutusoptiota ei ole tarvinnut käyttää.

Poissa Mie

  • Full Member
  • Viestejä: 369
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #6 : Elokuu 16, 2024, 10:39:53 »
Joskus oon tehnyt ennakkovarauksen hupakolle joka ilmoittaa tulevansa esim. kuukauden päästä paikkakunnalle, mutta siinä pitää silloin olla se peruutusoptio puolin ja toisin. Ite en tiedä koskaan työvuorojani niin pitkälle. Valitettavasti saan aina aikaisintaan pari viikkoa etukäteen selville työvuorot! Tästäpä syystä on jäänyt muutama hupakko tapaamatta jonka olisi ehdottomasti halunnut tavata kun ovat kaikki itselle sopivat ajat jo menneet silloin kun omat aikataulut varmistuu! Mutta eipä näille asioille oikein mitään aina voi!

Poissa MikaM

  • Full Member
  • Viestejä: 172
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #7 : Elokuu 16, 2024, 10:40:28 »
Eilen sain häneltä viestiä, että miltä näyttää, pääsenkö käymään. Omista aikatauluista johtuen en vielä(kään) tiedä, onnistuuko mennä käymään, joten vastasin, että en vielä tässä kohtaa osaa sanoa, mutta palaan asiaan.

Useilla asioilla on määräaika. Ei ole kiva olla roikkuvana räkänä tyyliin, hoidamme asian kuntoon elokuun loppuun mennessä. Asia sitten hoidetaan kuntoon elokuun viimeisenä päivänä.

Viestistä ei käy ilmi tarkkoja päivämääriä. Itse olen joskus ilmoittanut, että voin varmistaa torstain varauksen vasta edellisenä maanantaina. Tämä kävi hyvin. Tosin aika nopeasti huomasin, että aika kannattaa siirtää torstaista seuraavaan tiistaihin. Kun välissä oli pari viikkoa, niin tämä ei ollut mikään ongelma. Olin tosin vakioasiakas, joten minun ajanvarauspyyntöjen suhteen oltiin joustavia.

Jos kyse on ensitapaamisesta, eikä ole esittää referenssejä tai ole muuten vakuuttava, niin joustoa tuskin löytyy.

Poissa PeTre

  • Full Member
  • Viestejä: 223
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #8 : Elokuu 16, 2024, 11:43:18 »
Eilen sain häneltä viestiä, että miltä näyttää, pääsenkö käymään. Omista aikatauluista johtuen en vielä(kään) tiedä, onnistuuko mennä käymään, joten vastasin, että en vielä tässä kohtaa osaa sanoa, mutta palaan asiaan.

Useilla asioilla on määräaika. Ei ole kiva olla roikkuvana räkänä tyyliin, hoidamme asian kuntoon elokuun loppuun mennessä. Asia sitten hoidetaan kuntoon elokuun viimeisenä päivänä.

Viestistä ei käy ilmi tarkkoja päivämääriä. Itse olen joskus ilmoittanut, että voin varmistaa torstain varauksen vasta edellisenä maanantaina. Tämä kävi hyvin. Tosin aika nopeasti huomasin, että aika kannattaa siirtää torstaista seuraavaan tiistaihin. Kun välissä oli pari viikkoa, niin tämä ei ollut mikään ongelma. Olin tosin vakioasiakas, joten minun ajanvarauspyyntöjen suhteen oltiin joustavia.

Jos kyse on ensitapaamisesta, eikä ole esittää referenssejä tai ole muuten vakuuttava, niin joustoa tuskin löytyy.

Mitä helkkaria sinä sönkötät? En ollut varannut mitään aikaa, joten kukaan ei ole roikkunut yhtään missään. Jos osasit lukea, niin kerroin että kysyin hintatietoja viestissäni pt:lle ja hän ehdotti aikaa vastatessaan minulle ja oli tämän ehdotetun ajan laittanut omaan kalenteriin varauksena, vaikka erikseen vastasin, että en pysty vielä varaamaan mitään aikaa.

Tämä tapahtui n. viikko sitten ja hänen itse varaamansa aika minulle olisi ollut n. viikon päästä nykyhetkestä.

Poissa Herra_Hoo

  • Jr. Member
  • Viestejä: 69
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #9 : Elokuu 16, 2024, 14:50:11 »
Itselle on tullut vastaan suomalainen, ilmeisesti hupakko polkunsa alkutapaleella, pidemmän ajan OF sisällöntuottaja Sickle SixAM, joka ehdoissaan pyysi 50€ varausmaksun MobilePayllä. Oharien estäminen oli peruste, mutta hivenen itseäni kyllä epäilytti tällainen... En nimittäin haluaisi tehdä minkäänlaisia paljastuksia itsestäni ennen, kuin tunnen palveluntarjoajan vähääkään enempää. Sama varmaan palveluntarjoajilla. Tosin ihan omalla nimelläni olen soittaessa esitellyt itseni.

Poissa MikaM

  • Full Member
  • Viestejä: 172
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #10 : Elokuu 16, 2024, 15:19:20 »
Mitä helkkaria sinä sönkötät? En ollut varannut mitään aikaa, joten kukaan ei ole roikkunut yhtään missään.

Ilmoituksissa ja varattaessa aikaa sähköpostilla, jotkut PT ilmoittavat:
Varaa aika vain siinä tapauksessa, kun tiedät tulevasi myös varmasti paikalle.

Ehkä ilmoituksessa olisi syytä lukea myös

Ota yhteyttä vasta kun tiedät ilmoituksen päivämäärien sopivan sinulle.
Näin me molemmat säästämme aikaa ja säätämistä.

Poissa PeTre

  • Full Member
  • Viestejä: 223
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #11 : Elokuu 16, 2024, 21:50:34 »
Mitä helkkaria sinä sönkötät? En ollut varannut mitään aikaa, joten kukaan ei ole roikkunut yhtään missään.

Ilmoituksissa ja varattaessa aikaa sähköpostilla, jotkut PT ilmoittavat:
Varaa aika vain siinä tapauksessa, kun tiedät tulevasi myös varmasti paikalle.

Ehkä ilmoituksessa olisi syytä lukea myös

Ota yhteyttä vasta kun tiedät ilmoituksen päivämäärien sopivan sinulle.
Näin me molemmat säästämme aikaa ja säätämistä.

Sulla on vissiin tuon lukutaidon kanssa tekemistä, joten tässä vielä rautalangasta:

1. Laitoin viestin ja kysyin hintatietoja, koska niitä ei ilmoituksessa ollut
2. Sain vastauksena hintatiedot + ehdotuksen ajasta
3. Vastasin, että en pysty vielä tässä kohden varaamaan aikaa ja kerroin palaavani lähempänä asiaan, kun omat aikataulut selvillä
4. Pt oli tulkinnut tämän varaukseksi hänen itse ehdottamaansa aikaan, jonka perään nyt kyseli ja se peruttiin, koska oikeasti ollut mitään edes varannut häneltä vielä

Eli, otin yhteyttä koska hänen vierailuajankohtana on minun mahdollista mennä tapaamaan, mutta halusin tietää hinnat ensin. Nyt kun ne tiedän, voin sen jälkeen kysyä aikaa itselleni sopivalle ajankohdalle, kun omat aikataulut selvillä ja toivoa, että se sopii myös hänelle.

Paikalla Leea

  • Newbie
  • Viestejä: 46
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #12 : Elokuu 16, 2024, 22:33:31 »
Itselle on käynyt erään pt:n toimesta toisin päin. Eli olen kysellyt aikoja ja sain sopivat ajat, kun vastasin tunnin sisällä tuli vastaus. "Päivä valitettavasti täynnä."
No en lannistunut vaan yritin varata aikaa uudestaan toisella kertaa, jälleen sama kaava toistui.
Itselläni kyseinen pt siirtyi ohari-oilien laatikkoon.

Valitettavasti näin voi käydä. Kyse ei ole ohareista, vaan siitä, että ensimmäinen joka tekee sitovan varauksen, saa ajan.

Minä en ota alustavia varauksia, enkä pidä ehdotettua aikaa varattuna, sillä joskus vastaus saattaa tulla neljän tunnin päästä, joskus sitä ei tule koskaan.

Aikoja varataan usein hyvin lyhyellä varoitusajalla, tyyliin 'onko puolen tunnin päästä aikaa'. Jos odottelisin kaikkien kyselijöden vastausta ennenkuin annan ajan sitovan varauksen heti tekevälle, päivä menisi ihan peukaloiden pyörittämiseksi.

Aikuinen nainen Länsi-Uudellamaalla

Poissa TheLollipop

  • Newbie
  • Viestejä: 22
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #13 : Elokuu 16, 2024, 23:01:20 »
Itselle on tullut vastaan suomalainen, ilmeisesti hupakko polkunsa alkutapaleella, pidemmän ajan OF sisällöntuottaja Sickle SixAM, joka ehdoissaan pyysi 50€ varausmaksun MobilePayllä. Oharien estäminen oli peruste, mutta hivenen itseäni kyllä epäilytti tällainen... En nimittäin haluaisi tehdä minkäänlaisia paljastuksia itsestäni ennen, kuin tunnen palveluntarjoajan vähääkään enempää. Sama varmaan palveluntarjoajilla. Tosin ihan omalla nimelläni olen soittaessa esitellyt itseni.

Mielenkiintoista. Multa menny kokonaan ohi Sicklen hupakointi PT mainokset vaikka tosi vahvasti vaikuttanu et tekee OF lisäksi 'enemmänki'.

Poissa Herra_Hoo

  • Jr. Member
  • Viestejä: 69
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #14 : Elokuu 17, 2024, 11:20:31 »
Joo, X:ssä (twitter) mainitsi asiasta. Samoin Minty Knox, jonka luona kyllä pitää käydä.

Poissa Ratto_Poika

  • Newbie
  • Viestejä: 27
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #15 : Elokuu 17, 2024, 11:39:49 »
Ennakkomaksu on ainakin itselleni ehdoton ei. Erään suomihupakon kanssa yritettiin saada aikaa sovittua luokseni hotelliin. Tähän olisi ollut ehtona 300€ siirtäminen ennakkoon hänelle. Kerroin ettei tällainen tule kysymykseen, koska ei hoida tililtä tilille näitä, enkä muutoinkaan tuntemattomalle siirrä euroakaan etukäteen. Sain vittuilut ja haukut vastaukseksi. Yritin vielä selventää tilannetta, mutta ei tuntunut ymmärtävän. Ei nähnyt asiassa mitään riskiä. No itse näen, eli annan tietojani pt:lle, ja sen lisäksi ei ole mitään takeita saapuuko hän koskaan sovittuun paikkaan. Itselleni reilu 10 vuotta sitten on käynyt se, että sovittiin aika hotelliin, ja pt ei saapunut, eikä hetkeen vastannut yhteydenottoihin, koska oli tullut incall asiakas. Raha ei tässä kohtaa ollut onneksi siirtynyt. Näitä hotelliin tilauksia teen siis työreissulla, joten asian pitää hoitua niinä aikoina kun olen aikataulun saanut sovitettua.

Poissa Pinookino

  • Jr. Member
  • Viestejä: 70
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #16 : Elokuu 17, 2024, 18:30:24 »
Ennakkomaksu on ainakin itselleni ehdoton ei. Erään suomihupakon kanssa yritettiin saada aikaa sovittua luokseni hotelliin. Tähän olisi ollut ehtona 300€ siirtäminen ennakkoon hänelle. Kerroin ettei tällainen tule kysymykseen, koska ei hoida tililtä tilille näitä, enkä muutoinkaan tuntemattomalle siirrä euroakaan etukäteen. Sain vittuilut ja haukut vastaukseksi. Yritin vielä selventää tilannetta, mutta ei tuntunut ymmärtävän. Ei nähnyt asiassa mitään riskiä. No itse näen, eli annan tietojani pt:lle, ja sen lisäksi ei ole mitään takeita saapuuko hän koskaan sovittuun paikkaan. Itselleni reilu 10 vuotta sitten on käynyt se, että sovittiin aika hotelliin, ja pt ei saapunut, eikä hetkeen vastannut yhteydenottoihin, koska oli tullut incall asiakas. Raha ei tässä kohtaa ollut onneksi siirtynyt. Näitä hotelliin tilauksia teen siis työreissulla, joten asian pitää hoitua niinä aikoina kun olen aikataulun saanut sovitettua.


Joo juurikin näin, sama vika rahikaisella.
Kerran olen maksanut pienen ennakkomaksun ja pt ei koskaan tullut paikalle.
Kerran olen varannut erikseen pt:tä varten huoneen hotellista ja pt ei tullut paikalle.
Kerrasta onneksi oppii samantien.

Poissa palvelunostaja

  • Full Member
  • Viestejä: 395
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #17 : Elokuu 18, 2024, 17:21:13 »
Mä yleensä ekassa viestissä kerron mitä haluan ja milloin mulle sopii. Jos tähän tulee RE:ssä ilmoittelevalta vastaus että se ja se on sitten ekstroja ja hinta onkin eri kuin ilmoituksessa lukee, niin tyypillisesti lopetan yhteydenpidon siihen. Vaikka sitten kyselisi että no varataanko se aika. Lopeta pelleily ja kerro ne ekstrat siinä ilmoituksessa.

En toisaalta ymmärrä miksi edes kysyä hintoja jos ei ole valmis sopimaan aikaa. Tietenkään aikaa ei lopulta tarvitse sopia jos hinta tai palvelut ei miellytä, mutta vähän renkaiden potkijalta vaikuttaa jos ei ole selkeää ostoaikomusta.

Jotkut mimmit näyttää peruvan/lyhentävän ilmoitettuja kiertueitaan, ja sitten turskana harmittaa kun miettii oliko syynä puuttuvat ennakkovaraukset. Mutta auttaisiko pelkät alustavat mielenkiinnon osoitukset silloinkaan?

Poissa Viveca

  • Full Member
  • Viestejä: 157
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #18 : Elokuu 19, 2024, 08:42:53 »
Jotkut mimmit näyttää peruvan/lyhentävän ilmoitettuja kiertueitaan, ja sitten turskana harmittaa kun miettii oliko syynä puuttuvat ennakkovaraukset. Mutta auttaisiko pelkät alustavat mielenkiinnon osoitukset silloinkaan?

Tarvii x-määrän ennakkovarauksia, että on järkevää varata majoitus. Sen päälle voi sitten ottaa alustavia / epävarmoja. Mutta jos kotona tekee saman tilin, niin miksi lähteä merta edemmäksi kalaan. Just peruin Kuopion reissun. Viikonlopun roikutin ilmoitusta esillä, ei poikinut yhtään mitään järkevää. Savolaiset ei osaa edes päivämäärää ilmoituksesta lukea. Pohjoinen taas täyttyi saman päivän aikana, kun laittoi ilmoituksen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 19, 2024, 08:45:06 kirjoittanut Viveca »

Poissa MikaM

  • Full Member
  • Viestejä: 172
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ennakkovaraus kysymättä ja pyytämättä
« Vastaus #19 : Elokuu 19, 2024, 09:41:22 »
En toisaalta ymmärrä miksi edes kysyä hintoja jos ei ole valmis sopimaan aikaa. Tietenkään aikaa ei lopulta tarvitse sopia jos hinta tai palvelut ei miellytä, mutta vähän renkaiden potkijalta vaikuttaa jos ei ole selkeää ostoaikomusta.

Se, että tietää voivansa järjestää vapaata aikaa silloin kuin PT on tavattavissa, taitaa olla tapaamisen ainoa ehdoton edellytys. Hinta ja tapaamispaikka eivät ole kuin poikkeustapauksissa tapaamisen ehdoton edellytys.

Asiakkaan puolelta tapaamisen sopiminen vaatii vähintään hieman säätöä, ellei sitten ole tuttu, jolle voi sanoa, seuraavalla kerralla sama päivä ja sama kellonaika.

Ymmärrän hyvin, että PTeet eivät viitsi pitkään viestitellä roikkuvan rään kanssa, kun samanaikaisesti pitää säätää asioita ja aikatauluja useamman mahdollisen asiakkaan kanssa. PT oppii varmasti nopeasti laittamaan mahdolliset asiakkaat tärkeysjärjestykseen.