Osa 1 Jyväskylä
Ensimmäinen päivä
Valitsin ekaksi keikkakohteekseni itselleni ennalta tutun paikan. Jyväskylässä on tullut käytyä muutama kerta, niin tuntui helpolta sinne lähteä myös horoiluhommiin.
Bussini starttasi sumuisena aamuna omaan makuuni aivan liian aikaisin Kampista, ja seurailin arkiaamun liikennettä Helsingin keskustassa bussin yläkerran etuikkunasta teetä juoden.
Jossain kohtaa Lahden väylän alkupäätä aloin torkkua ja havahduin vasta kun entisen kotikaupunkini kauniissa maisemassa silmään tökki Luhdan kammottavan valkoinen konttori. Loppumatka sujui asiakasviestinnän parissa ja musiikkia kuunnellen.
Saavuin Jyväskylään ihanan lämpimään ja aurinkoiseen syyssäähän ja kävelin keskustan läpi majapaikkaani, joka löytyi helposti vaikka mulla on surkea suuntavaisto. Olin paikalla reippaasti etuajassa joten kävin syömässä ja kahvilla odotellessani. Mahtavaa, että Jyväskylän keskusta on niin kompakti.
Majoitukseni on kiva ja siisti, kaikki tarvittava saatavilla, sopivan viileä ja valoisa. Olin sopinut ekan pokan jo aika pian saapumiseni jälkeen, joten äkkiä matkalaukku auki, ja kuormaliinat esiin, että sain sängyt kiinni toisiinsa - olisihan se aikamoinen turvallisuusriski jos poka tai itse putoaisi sänkyjen väliin kesken kaiken.
Tulevaisuutta ajatellen pidän mielessä, että tarvitsen enemmän aikaa saapumisen ja ekan pokan välille, nyt meinasi mennä stressin puolelle! Onneksi oli ihana kohtaaminen asiakkaan kanssa ja pääsin sen jälkeen rauhoittumaan ja purkamaan laukkua hyvällä mielellä. Kipaisin myös nopeasti kauppaan hakemaan eväitä jääkaappiin ja vähän karkkiakin.
Loppu päivä sujui leppoisissa merkeissä, iltaa kohden oli jopa vähän liiankin rauhallista joten kävin pikaisesti tapaamassa myös paria ihanaa kollegaa, jotka sattuivat kaupunkiin samaan aikaan. Siinä tuli juteltua parhaista työvälineistä lähtien suunnilleen kaikesta maan ja taivaan väliltä mitä näihin horon hommiin liittyy, tuli niin hyvä fiilis heidän seurassaan. Kollegat tällä alalla on aivan huippuja tyyppejä ❤️.
Myöhään illalla pitkän kuuman suihkun jälkeen puhtaissa lakanoissa on hyvä kirjoitella tätä päivän raporttia puhelimen muistiinpanoihin. Olisi voinut olla parempikin päivä, mutta aina ei voi olla se paras päivä. Plussana ei yksiäkään ohareita.
Olin ilmoittanut ensimmäistä kertaa nyt myös fetissipalveluista ja niistä tulikin vähän kyselyä. Uteliaana odotan seuraavaa päivää nähdäkseni pääsenkö niitä myös toteuttamaan. Mukana matkalaukussa on sitä varten kyllä kaikenlaista kivaa.
Olin myös jo ehtinyt unohtaa, että jyväskyläläisten puheen nuotti on ihanaa kuunneltavaa. Tykkään hirveästi murteista, jotenkin niiden kuuntelu vaan silittää mua myötäkarvaan. En tiedä mikä murteissa mua niin viehättää, kerran tilasin Aku Ankan vain, koska nuori mies langan toisessa päässä puhui niin leppoisaa murretta.
No se siitä aiheesta, nyt mennään jo sivuraiteille. Ei muuta kuin valot pois ja herätyskello soimaan.
Toinen päivä
Aamu alkoi aikaisin ihanien asiakkaiden kanssa. Vaikka olenkin aamu-uninen ja inhoan aikaisia herätyksiä, on aamun asiakkaissa joku ihan oma erilainen energia mistä pidän. Onhan se varmaan aika mukava suunnata työpäivään pehmeän naisen lämpimän sängyn kautta, ja näin on itseasiassa moni aamupoka kertonutkin.
Puolen päivän jälkeen puhelin hiljeni, joten lähdin ulos kauniin sään houkuttelemana. Vaikka olinkin käynyt edellisenä päivänä kaupassa ja jääkaapissa oli evästä, päädyin kuitenkin lounaalle viehättävän kahvilan aurinkoiselle terassille.
Iltapäivällä oli hiljaisempaa ja huomasin, että itselleni odottelu on vaikeaa. Operoin kotona lähes pelkästään ennakkovarauksilla, enkä päivystä juuri koskaan, joten tämä oli uusi kokemus. Onneksi iltaa kohti vilkastui ja ohareitakin oli vain yksi.
Oharit ovat tämän työn syöpä, joita onneksi aika hyvin oppii tunnistamaan ennakkomerkeistä, mutta joskus osuu kohdalle niitä, jotka vaikuttaa ihan asiallisilta, mutta silti luulevat, että on ok jättää menemättä sovittuun tapaamiseen ilmoittamatta mitään. Olisi mielenkiintoista tietää tekevätkö nämä miehet samaa myös esim. parturille, että varaavat ajan, mutta eivät sitten saavu paikalle. Välinpitämättömyyttä vai puhdasta kiusantekoa? Riippuu henkilöstä varmaan.
Illan viimeisen GFE-asiakkaan kanssa käytiin yhdessä suihkussa ja pakkailin hänen lähdettyä tavaroita jo vähän valmiiksi aamua varten kunnes uni voitti ja kävin tyytyväisenä nukkumaan.
Aamupäivällä silmiä availtuani vilkaisin puhelinta ja siellähän odotti valtava määrä viestejä jyväskyläläisiltä jotka olivat ottaneet yhteyttä juuri sen jälkeen kun olin mennyt nukkumaan ja aikaisin aamulla. Harmi, sillä jos nämä kiinnostuneet olisivat ottaneet yhteyttä hyvissä ajoin olisi tapaaminen onnistunut hyvinkin vielä ennen nukkumaanmenoa tai viimeisenä aamuna.
Aamuja vihaavana ihmisenä en ollut laittanut enää lähtöpäivän aamua ilmoitukseeni, sillä en todellakaan halua päivystää ainakaan ennen kymmentä, mutta ennakkovarauksen olisin voinut hyvinkin ottaa.
Kunpa useammat turskat osaisivat paremmin ennakoida ajan käyttöään. Toisaalta, ei kai sitä koskaan voi tietää milloin iskee myöhäisillan pillun himo tai jos vaikka herääkin kanki ojossa ja tekee mieli tehdä asialle jotain. Ymmärrän kyllä, ja tämä on tottakai aivan sallittua, itse en vain voi heitä sitten palvella.
Loppufiilikseni Jyväskylästä on positiivinen. Pokat olivat mukavia ja kohteliaita herrasmiehiä ja sain paljon ihanaa palautetta. Majoitukseni oli viihtyisä ja sijainti loistava.
Harmillisesti fetissijutuista kiinnostuneet eivät uskaltautuneet luokseni tällä kertaa, olisi ollut hauskaa ja mielenkiintoista toteuttaa niitä juttuja mitä multa tiedusteltiin. Fetissejä aion kyllä jatkossa ilmoitella myös kotona ollessani, ehkäpä vielä pääsen niihin puuhiin enemmänkin.
Oli kiva kirjoitella vähän keikasta, toivottavasti tämän lukemisesta on myös iloa. Seuraavaa keikkaa odotellen...
Anna