Paritus-asian otan hyvin vakavasti ja pyrin kaikin keinoin varmistumaan jo etukäteen, ettei mikään viittaisi sellaiseen. Olen mieluummin ylivarovainen ja käännyn vaikka vielä makuuhuoneestakin jos tulee edes etiäinen, että sen osalta ei ehkä ole kaikki kunnossa. Käytännössä tämä tietysti johtaa kotimaisten ja ulkkareista vain pidemmän linjan tunnetumpien suosimiseen.
Verojen osalta olen tämän alan kohdalla ajatellut aiemmin, että sillä ei ole väliä. Juuri tässä lajissa näen ristiriidan siinä, että verot pitäisi maksaa mutta veroja maksavat elinkeinonharjoittajat joutuvat toimimaan osin lain tarjoaman suojan ulkopuolella ja ilman täyttä yhteiskuntakelpoisuutta. Niin kauan kuin yhteiskunta ei omasta puolestaan mahdollista alan yritystoiminnan järjestämistä siten, että verot voi normaalilla tavalla maksaa, ei se minusta ole sitten maksajallekaan niin tarkkaa. Tarkoitan sitä, että niidenkin myyjien, jotka veroja maksavat, täytyy käytännössä toimia jonkin peitetoiminnan ja -toimialan takana. Jos seksinmyyjä ei voi hankkia toimintaansa pankkitiliä ja maksupäätettä ym., niin ei häntä ihan tosissaan voida velvoittaa verojakaan maksamaan.
Mutta näkemykseni veroistakin on kyllä viime aikoina muuttunut hieman sen vuoksi, että ulkomaalaiset voivat tehdä hommaa pimeänä, mutta päätoimiset kotimaiset myyjät eivät, koska tuloja ei saa pankkitililleen maksamatta veroja (ja ilman pankkitiliä on Suomessa vaikea elää). Ts. jos seksinmyynti on ainoa tulonlähde ja sitä tekee päätoimisesti, on käytännössä pakko rekisteröityä elinkeinonharjoittajaksi ja maksaa ainakin osasta tuloja veroja. Tällöin ulkomaalaiset keikkailijat (jotka myös ovat usein keikkailevia) saavat siitä kilpailuedun. Eli markkinoilla osa voi nyt myydä verovapaasti ja osa verolla. Hienosti sanottuna tilanne rikkoo kilpailuneutraliteettia. Tilanne on epäreilu kotimaisia päätoimisia myyjiä kohtaan ja syrjii heitä. Siksi olen alkanut pikkuhiljaa päätyä siihen, että verojen maksullakin on paikkansa lajissa ihan jo siksi, että ulkkarit eivät saa siitä etua kotimaisten kustannuksella.
Ehkä em. syistä valintani kohdistuu suunnilleen 5 kertaa kuudesta kotimaiseen.