Ottaen huomioon foorumin missä me juuri kirjoitellaan, niin aika uskomatonta..
Mutta ehkä se omatunto pitää jollain tapaa pestä.
Mutta ehkä se omatunto pitää jollain tapaa pestä.
Uutiset:
Jos lukee tarkemmin, huomaat minun kirjoittaneen "viime vuosikymmenten aikana" - joka viittaa ihan tähän päivään saakka. Miten itse arvelet thaimaalaisten, suomen kieltä osaamattomien nuorten naisten päätyneen Suomeen madamen myytäväksi? Tarinan voi sepittää juuri niin mieleiseksi tai kurjaksi kuin haluaa, eikä sillä ole merkitystä kyseisen ihmisen kannalta. Vain henkilö itse tietää, haluaako hän tehdä sitä vai ei - ja onko hänellä tällä hetkellä vaihtoehtoa lopettaa. Suomi on kallis maa ja ilman kansalaisuutta ei täällä monella tapaa eletä.
Luulen että sosialistin sanoman clue piilee tässä lauseessa: "Tarinan voi sepittää juuri niin mieleiseksi tai kurjaksi kuin haluaa, eikä sillä ole merkitystä kyseisen ihmisen kannalta."Jos lukee tarkemmin, huomaat minun kirjoittaneen "viime vuosikymmenten aikana" - joka viittaa ihan tähän päivään saakka. Miten itse arvelet thaimaalaisten, suomen kieltä osaamattomien nuorten naisten päätyneen Suomeen madamen myytäväksi? Tarinan voi sepittää juuri niin mieleiseksi tai kurjaksi kuin haluaa, eikä sillä ole merkitystä kyseisen ihmisen kannalta. Vain henkilö itse tietää, haluaako hän tehdä sitä vai ei - ja onko hänellä tällä hetkellä vaihtoehtoa lopettaa. Suomi on kallis maa ja ilman kansalaisuutta ei täällä monella tapaa eletä.
Kerrassaan merkillistä että poliisi ei löydä näitä vuosien aikana lähes ollenkaan vaikka hieromoita on pelkästään Helsingissä satoja kappaleita.
Ehkä sinun pitäisi vihjata näistä poliisille jos tiedät heitä paremmin.
Ilman että linkität yhtään mitään arveluiden todisteeksi niin argumenttisi todistusarvo on ihan oikeasti pyöreä nolla.
^ Ei mun tarvi selitellä mitään. 😅 Osaan ihan itse tutkia asioita eikä mun tarvitse keneltäkään pyydellä mitään linkkejä mihinkään. Tuossa juuri aikaisemmin tänään itse googlailin aiheeseen lyyttyen, parituksesta/ihmiskaupasta yms niin artikkeleja/tutkimuksia löytyi pilvin pimein. Ei se ollut sen vaikeampaa.☺️ En tietääkseni ole kenenkään äiti täällä ja hae valmiiksi infoa tai opeta käyttämään googlea. Aikuisen pitäisi itse osata nuo tehdä.
^ Ei mun tarvi selitellä mitään. 😅 Osaan ihan itse tutkia asioita eikä mun tarvitse keneltäkään pyydellä mitään linkkejä mihinkään. Tuossa juuri aikaisemmin tänään itse googlailin aiheeseen lyyttyen, parituksesta/ihmiskaupasta yms niin artikkeleja/tutkimuksia löytyi pilvin pimein. Ei se ollut sen vaikeampaa.☺️ En tietääkseni ole kenenkään äiti täällä ja hae valmiiksi infoa tai opeta käyttämään googlea. Aikuisen pitäisi itse osata nuo tehdä.
Senhän täytyy olla totta kun se lukee netissä
Suomi24
Ihan yhtä hyvin voidaan väittää että suomalaisten keskuudessa on paritusta. Tätä on tapahtunut ja tulee varmasti tapahtumaan myös myöhemmin.
koska on vaikea tietää ketkä suomalaisista ovat paritettuja niin pitää olettaa että kaikki ovat paritettuja.
Jos lukee tarkemmin, huomaat minun kirjoittaneen "viime vuosikymmenten aikana" - joka viittaa ihan tähän päivään saakka. Miten itse arvelet thaimaalaisten, suomen kieltä osaamattomien nuorten naisten päätyneen Suomeen madamen myytäväksi?Minä en arvele mitään, faktoja kaipaisin.
Kirjoitit:
"Luulisi kaikkien seuranneen mediaa sen verran viime vuosikymmenten aikana että tietäisi, kuinka thaimaalaisille ja muun maalaisille naisille voi käydä sen jälkeen, kun heidät on saatu houkuteltua Eurooppaan "töihin"."
Linkkejä kaipaisin, puolueettomaan mediaan, puolueettomiin lähteistä. Ja mielellään Suomea koskevia - ei koko Euroopan- tilanteesta, kun Suomen tässä ketjussa oli kysymys.
Voisit edes yrittää.Jos lukee tarkemmin, huomaat minun kirjoittaneen "viime vuosikymmenten aikana" - joka viittaa ihan tähän päivään saakka. Miten itse arvelet thaimaalaisten, suomen kieltä osaamattomien nuorten naisten päätyneen Suomeen madamen myytäväksi?Minä en arvele mitään, faktoja kaipaisin.
Kirjoitit:
"Luulisi kaikkien seuranneen mediaa sen verran viime vuosikymmenten aikana että tietäisi, kuinka thaimaalaisille ja muun maalaisille naisille voi käydä sen jälkeen, kun heidät on saatu houkuteltua Eurooppaan "töihin"."
Linkkejä kaipaisin, puolueettomaan mediaan, puolueettomiin lähteistä. Ja mielellään Suomea koskevia - ei koko Euroopan- tilanteesta, kun Suomen tässä ketjussa oli kysymys.
Vaikea antaa sinulle kelpaavia linkkejä, kun jos uutisessa kerrotaan jotain, mistä haluat olla eri mieltä tai mistä et pidä, se ei sitten sinun mielestäsi ole puolueeton media tai puolueeton lähde
^Luit varmaan myös tilastodatan.
2024 puolivuotiskatsauksen datasta selviää että seksuaalista hyväksikäyttöä oli suomessa 2 kpl. Samaan aikaan pakkotyön osuus oli suomessa 16 kpl ja pakkoavioliittoa 8 kpl.
Isot erot vaikka kaksikin tapausta on liikaa.
Luulen että sosialistin sanoman clue piilee tässä lauseessa: "Tarinan voi sepittää juuri niin mieleiseksi tai kurjaksi kuin haluaa, eikä sillä ole merkitystä kyseisen ihmisen kannalta."
Musta on aina hassua, kun odotetaan toisen ihmisen lusikkasyöttävän saavuttamansa ymmärryksen aiheesta X. Vaikka eihän sitä edes haluta käsittää. Jos haluttaisiin, henkilö ottaisi itse asiasta selvää. Käyttäisi aikaansa, kuten toinenkin on tehnyt.^Luit varmaan myös tilastodatan.
2024 puolivuotiskatsauksen datasta selviää että seksuaalista hyväksikäyttöä oli suomessa 2 kpl. Samaan aikaan pakkotyön osuus oli suomessa 16 kpl ja pakkoavioliittoa 8 kpl.
Isot erot vaikka kaksikin tapausta on liikaa.
Seksuaalista hyväksikäyttöä oli 2 kappaletta puolen vuoden aikana. Mielenkiintoinen maailmankuva, jos tämä on se Suomi missä todella uskoo elävänsä.Luulen että sosialistin sanoman clue piilee tässä lauseessa: "Tarinan voi sepittää juuri niin mieleiseksi tai kurjaksi kuin haluaa, eikä sillä ole merkitystä kyseisen ihmisen kannalta."
Hyvin luettu. Niin kauan, kuin poliisi ei ole edes yrittänyt tutkia asiaa, me ei voida tietää onko tämä ihmiskauppaa. Käsittääkseni uhrit eivät kovin hanakasti edes tunnusta tilannetta, kaikkien siitä seuraavien ongelmien johdosta. Kuten voi olla myös raiskausten, hyväksikäyttöjen ja väkivallan kanssa. (Tämä itsestäänselvyys oli nimimerkille "thorath" siltä varalta, ettei asia ole tullut elämän aikana vielä tutuksi.)
Tästä päästäisiin siihen käytännön kannalta olennaisimpaan kysymykseen: kuka ilmoittaa poliisille parituksesta? Tai edes epäilystä, jos huomaa palveluntarjoajan tapaamisissa viitteitä miespuolisen henkilön lähettyvillä oloon?
Liekö naiset ainoita, jotka yrittäisivät pelastaa läheisensä.
En edes jaksa lukea kaikkia edellä olleita viestejä, mutta lyhyesti. Ihmiskauppa ja paritus on kaksi eri asiaa. Paritus ei ole sama asia kuin pakotettuna työskentely. Jos nämä asiat eivät ole selviä, ei kannattaisi lähteä keskusteluun ollenkaan.
Todella vaivaannuttavaa ja noloa lukea muutamaa edellä ollut viestiä. Kun ei edes peruskäsitteet ole hallussa.
Tästä päästäisiin siihen käytännön kannalta olennaisimpaan kysymykseen: kuka ilmoittaa poliisille parituksesta?Miksi edes pitäisi ilmoittaa parituksesta, jos paritettava on hommassa vapaaehtoisesti mukana? Kuten sanottu, paritus on uhriton rikos. Haluaisitko siis esimerkiksi ilmiantaa vuokranantajan, joka vuokraa (kotimaisille) palveluntarjoajille kimppakämppää? Miksi?
Tästä päästäisiin siihen käytännön kannalta olennaisimpaan kysymykseen: kuka ilmoittaa poliisille parituksesta?Miksi edes pitäisi ilmoittaa parituksesta, jos paritettava on hommassa vapaaehtoisesti mukana? Kuten sanottu, paritus on uhriton rikos. Haluaisitko siis esimerkiksi ilmiantaa vuokranantajan, joka vuokraa (kotimaisille) palveluntarjoajille kimppakämppää? Miksi?