Toi sujuva hämää. Pystyn keskustelemaan pillun hinnoittelusta pillun kantajan kanssa khmeriksi ja thaiksi. Usein kylläkin unohdan tämän sujuvuuden, koska olen huomanut että kantajat ovat kiinnostuneempia vain rallienklantia puhuvista.
Englanti on ollut työkieli pitkään ja pärjään saksalla ja ruotsilla. Oluen osaan tilata parilla muullakin kielellä. Naisetkaan eivät kieltäni ole koskaan paenneet, joten olen melkein kosmopoliitti.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 16, 2020, 10:31:52 kirjoittanut Tibenius »
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.” - Kobe Bryant
Englanti on työkieli, jolla pitää osata puhua mistä vain. Käytän myös kolmea muuta kieltä, mutta en väittäisi osaavani niitä sujuvasti. Puhuessa pitää olla koko ajan varuillaan ja joudun käyttämään paljon kiertoilmaisuja kun oikea ei tule mieleen. Parilla muulla sujuu oluen tilaaminen.
Englantia puhun sujuvasti. Sitä olen joutunut käyttämään paljon sekä opiskelussa että työelämässä. Ruotsia, venäjää, tsekkiä ja espanjaa hallitsen sillä tavalla, että tulen kyllä niillä kielillä toimeen, jos ei tarvitse mitään todella monimutkaista asiaa selvittää. Latinaakin osaisin kyllä jonkin verran, mutta nykyajan roomalaiset puhuvat mielummin italiaa. Joka ei antiikin latinasta kyllä oikeastaan kovinkaan paljon poikkea .
Kielet ei ole vahvuuteni, suomen lisäksi vain englanti sujuu kohtuullisesti. Ja englanninkin tapauksessa lukeminen sujuu paljon paremmin kuin kuunteleminen, varsinkin joistain murteista ei tule ymmärrättyä paljon mitään. Lisäksi osaan joitain sanoja ruotsia ja saksaa.