Mä olen jo ihan viittä vaille joululomalla, eikä tänä vuonna tullut annettua joululahjoja vakkareille (yhtä lukuunottamatta, joka oli kyllä oikeastaan syntymäpäivälahja, sattui vain osumaan tähän joulun alle😌).
Joululahjojen antamisen ja keikkailun yhdistäminen on hieman haastavaa, sillä ainakin minun pitäisi ostaa lahjat jo hyvissä ajoin ennen keikalle lähtöä, koska mulla ei kiertueella ollessani yleensä ole aikaa irrota työkämpältä tunneiksi shoppailemaan.
Siitä taas seuraa se ongelma, että en kuitenkaan koskaan tiedä 100% varmuudella, kuka asiakas sillä reissulla tulee lopulta käymään. Kaikki eivät käy joka kerta kun olen kaupungissa ja näin joulun alla ehkä vielä epätodenäköisemmin, kun joulun menot syövät monella huvittelubudjetista. Lisäksi ihan sairastapauksien vuoksi treffien perumisia tulee tähän vuodenaikaan enemmän kuin esim. kesäkuukausina.
Tämä ja aikaisemmat aloitukset aiheesta on saaneet mulle kuitenkin pienen inspiraation aloittaa joku vakkareiden joululahjominen ainakin täällä Tampereella, jossa voin huoletta jättää lahjat omalle työasunnolle, eikä niitä tarvitse raahata matkalaukussa edestakaisin. Ehkä ensi vuonna kilteille vakkareille on jotain kivaa tiedossa 🎁😉