Kerran venäläinen hupakko mittaili oven suussa meikäläistä hetken ja sanoi sitten ”ok u can come”
Tästä olen muutaman tytön kanssa jutellukin, eli mitä jos oven takana tai eteisessä on joku sellainen henkilö, jonka kanssa ei syystä tai toisesta haluakaan olla intiimissä kanssakäymisessä; uskaltaako avata oven tai jos tuli jo avattua, niin miten estää asiakasta tulemasta peremmälle. Ehkä te naiset olette erityisen taitavia ihmistuntijoita, ja osaatte parin tekstarin tai emailin perusteella päättää kenet uskaltaa kutsua luokseen, tai sitten vain luotatte tuuriin ettei mitään pahaa voi sattua kun ei ole sattunut ennenkään. Muistan joskus uutisista lukeneeni, kuinka tyttöjä on ryöstetty, mutta ei Suomessa ole onneksi mitään sen pahempaa tapahtunut, joka olisi tullut yleiseen tietoon. Joskus kauan kauan sitten olin kolmen kimpassa virolaisneitosten kanssa, ja joku oli ilmeisesti onnistunut pelottelemaan heidät oikein kunnolla, kun kyselivät minulta siinä aktin jälkeen tupakoidessamme ja kahvia hörppiessämme hyvin huolestuneina, olenko kuullut siitä että joku tyttö olisi ryöstetty ja tapettu. No en ollut kuullut, ja jos tuollaista olisi tapahtunut, niin ihan varmasti iltapäivälehdet olisi repineet siitä isoja otsikoita.
Se, että asiakas on päätä pidempi, tuplasti painavampi ja paljon voimakkaampi henkilö, joka halutessaan pystyisi tekemään teille ihan mitä hyvänsä, riippumatta siitä mitä itsepuolustustaitoja/välineitä on käytössä, on jotain sellaista mitä miehenä ei ehkä tule ajatelleeksi. Itse olen pienikokoinen (ainakin niillä painisaleilla missä käyn treenaamassa), ja koska olen koko ikäni harrastanut kamppailulajeja ja työskennellyt turvallisuusalalla, niin tiedän miten turhauttavaa se on, jos vastassa on 20-30kg painavampi ja reilusti voimakkaampi henkilö. Suhteellisen riskitöntä sellaisen kanssa ottaa kevyttä sparria, mutta jos siinä painissa olisi kyse elämästä ja kuolemasta taikka B-rapun koskemattomuudesta, niin huonosti kävisi.
Joka tapauksessa, huge respect, leidit!