Uutiset: SeksiSaitti toivottaa kaikille foorumilaisille leppoisaa joulunaikaa!

Kirjoittaja Aihe: Jämeräpartainen insinööri, Helsinki - rapsa  (Luettu 1825 kertaa)

Poissa Pekonen

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Jämeräpartainen insinööri, Helsinki - rapsa
« Vastaus #40 : tänään kello 09:11:03 »
Hyvä rapsa. Kiitos AnnaB ja Jämeräpartainen insinööri. Hienoa lukea näin hierontojen ystävänä myös naisten rapsoja samasta aiheesta. Älkää antako typerien vittuilukommenttien mennä ihon alle. Kyllä näille rapsoille aidosti kiinnostuneita löytyy.
Joo ja PT:aan kannattaa tutustua ennalta ettei käy näin:
https://youtu.be/gGpHexTSefg?si=7-_SmUZaqRsDTy-h
Tuohivirsupersu
Suomen kansa on tolkuttoman typerää porukkaa.

Poissa AnnaB

• Full Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #41 : tänään kello 09:27:08 »
"Aika erikoinen rapsa.
Noin yleensä ja oikeastaa aina: seksinostajalla ei ole mahdollisuutta (liekö haluakaan?) tavata palveluntarjoajaa ensin --- Mutta ehkäpä jos ostajana on nainen niin sitten on eri käytäntö vai myöntääkö AnnaB potelintiaalisille asiakkailleen vastaavan mahdollisuuden?"

"Mutta onko niin, että Nainen määrittelee aina reunaehdot tapaamiselle, olipa palvelun tarjoajana tai asiakkaana?
Emme tietenkään tiedä, kuinka paljon tuo tuplatapaaminen jäi asiakkaalle maksamaan. Lienee toki mahdollista sopia tuollaisesta käytännöstä myös ns. tavanomaisissakin tapaamisissa, aikaisemmilta asiakkailta kyseltyjen suositusten kera."

---

Kommentoinpa nyt näitä kahta lainausta vielä tuolta ketjun varrelta.

Kyllä, jos asiakas on ostamassa kolmen tunnin palvelua, joka vaatii multa jatkuvaa syvällistä läsnäoloa, niin haluan tavata tämän asiakkaan ensin. En ota tuntematonta noin pitkään tapaamiseen jo ihan siksi, että haluan tietää synkkaako meillä edes sen verran, että jaksan olla läsnä hänelle koko tuon ajan ja pystynkö tarjoamaan hänelle laadukasta palvelua sen pituisen tapaamisen hinnan edestä.

Kuten joku sanoi, en ollut menossa vain nussimaan, olin ostamassa pitkää sessiota jonka tarkoitus on paljon laajempi ja kokonaisvaltaisesempi.

Mitä reunaehtoihon tulee, niin ihanko tosissaan meinaat että miehet eivät määrittele mitään ehtoja tapaamisille? Miehet eivät katso kuvia, lue rapsoja, valikoi palveluntarjoajaa omien mieltymysten ja tarpeiden mukaan saatavilla olevan tiedon perusteella?

Tässä unohtui nyt teilltä että tällä PT:llä, jolta ostin palvelun ei ollut omia nettisivuja, someja ja/tai ilmoitusta seksipalveluiden ostamiseen suunnatuilla sivustoilla kuvineen ja palvelukuvauksineen. Mulla oli vain hänen sanansa. Kuinka moni teistä ostaisi seksipalvelun tutkimatta millään tavalla myyjän taustaa tai uskottavuutta? Vähintäänkin kysymättä joltain että ootko muuten nähnyt tota tyyppiä, onko se edes nainen?

Itselläni on nuo kaikki (paitsi rapsat, niitä kukaan ei vielä ole minusta kirjoittanut. En ole kieltänyt.) ja minulta palvelun ostamista harkitsevat ihmiset voivat tutustua niihin rauhassa ja tehdä ainakin alustavaa ostopäätöstä ja harkita sen perusteella mun uskottavuutta palveluntarjoajana, sekä sitä vastaako mun ominaisuudet sitä mitä he ovat hakemassa.
Helsinki 27.-28.12.

Poissa keravankolli

• Hero Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #42 : tänään kello 09:46:06 »
12 tuntiin kolme sivullista tekstiä... Kylläpä on intohimoinen aihe, ku palveluntarjoaja käyny mieshierojalla, jonka löytäny saitilta :laught:
...Mä kokeilen vaan sormella...

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #43 : tänään kello 09:52:17 »
Saatoin hieman kärjistää sanojani saadakseni pointtini korostettua kun täällä pitää alkaa kateellisena uselisemaan siitä miten etuoikeutettu seksipalveln ostaja nainen on kun tapaa potentiaalisen PT:n ennen ostopäätöksen tekemistä varmistaakseen oman turvallisuutensa.

Siltä huolimatta että käyn nuo ajatukset läpi joka kerta kun otan uuden asiakkaan vastaan, nautin työstäni enkä elä jatkuvassa pelossa. Se ei poista sitä faktaa että jokainen nainen on viimeistään teini-ikään tullessa tiedostanut olevansa seksirikollisen potentiaalinen kohde pelkästään sukupuolensa vuoksi ja varmasti se käy useimmilla meistä mielessä enemmän tai vähemmän joka kerta kävellessä yksin kaupungilla illalla.

Myönnän että suutuin kyllä ihan tosissani siitä, että naisille suunnattuun rapsaani tulivat miehet ulisemaan ties mistä yksityiskohdasta miettimättä ensin asiaa kunnolla kirjoittajan näkökulmasta. Ihan oikeasti kyllä turhauttaa miten ei selkeästi tajuta pätkääkään asia joka on päivän selvä joka ikäiselle naiselle joka tätä aihetta miettii.

Miettikää nyt vähän miltä teidän omat rapsaketjut näyttäisi jos naiset tulisivat sinne kertomaan kaiken maailmna mielipiteitään aiheista joihin teidän rapsat usein keskittyy ja veisivät niitä oikein usean viestin voimalla sivuraiteille per kirjoittaja.

Tässä rapsassa keskityin kertomaan niitä asioita jotka ovat tärkeitä naisille kun he harkitsevat tämän tyyppisen palvelun ostamista tuntemattomalta ihmiseltä, etenkin kun tällä ei ole yritystä ja/tai omassa hallussa olevia toimitiloja. Ei tässä ole kyse mistään etuoikeuksista tai siitä oliko joku jonkun tyyppiä vai ei, miksi helvetissä tartutte pelkkiin lillukan varsiin ketjussa joka ei koske teitä mitenkään?
Tässähän me nyt sotkeudutaan entistä syvemmälle keskustelemaan niistä epäolennaisista seikoista joita et toivoisi mutta kun niistä minulle kommentoit niin eikös minulla ole yhtäläinen oikeus vastata niihin?

Ensiksikin on niin että vaikka olet nainen, sinulla ei ole oikeutta eikä kompetenssiä puhua kaikkien naisten puolesta edes silloin kun keskustelet miehen kuten minun kanssani. Samaan tapaan kun minulla ei ole oikeutta eikä kompetenssia puhua kaikkien miesten puolesta keskustellessani naisen kanssa. Tällainen ei edes ole keskustelua vaan yritys mitätöidä vastapuolen näkökanta.

Jos on oikein ja kohtuullista että naisella on seksinostajana oikeuksia käytäntöihin jollaisia miehellä ei ole niin onko vastaavat oikeudet oltava myös kun nainen ostaa hierontapalveluita (tällainen tilannehan oikeastaan oli, onko asia yleistettävissä kun ostetaan hierontapalveluita), kuntosalin käyttöä, ruokaa kaupasta? Mihin raja vedetään ja miksi?

Poissa AnnaB

• Full Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #44 : tänään kello 10:15:28 »

Jos on oikein ja kohtuullista että naisella on seksinostajana oikeuksia käytäntöihin jollaisia miehellä ei ole niin onko vastaavat oikeudet oltava myös kun nainen ostaa hierontapalveluita (tällainen tilannehan oikeastaan oli, onko asia yleistettävissä kun ostetaan hierontapalveluita), kuntosalin käyttöä, ruokaa kaupasta? Mihin raja vedetään ja miksi?

Kerrotko vielä mihin käytäntöihin mulla oli sun mielestä oikeus? Mikä sellainen *oikeus* mulla oli, mihin miehellä ei ole mahdollisuutta?

Lue ensin toi mun viimeisin kommentti ennen kuin vastaat.

En toki puhunut kaikkien naisten puolesta. Ainoastaan lähes joka ikisen tuntemani naisen puolesta, koska tiedän että heillä nämä samat kokemukset raiskatuksi tulemisen mahdollisuuden todellisuuden ymmärtämisestä naisena on.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 10:17:35 kirjoittanut AnnaB »
Helsinki 27.-28.12.

Poissa Paroni

• Full Member
« Vastaus #45 : tänään kello 10:21:21 »
Hyvä rapsa AnnaB,

Mielestäni sisällöltään tuo ei juuri eroa miehille tarjolla olevista vastaavista palveluista (klassinen hieronta+tantrinen+Happy end kokonaisuus, pari tuntia jos hyvän haluaa).

Ei ole myöskään tavatonta esim BDSM ympyröissä jos haluat tavata neutraalissa ympäristössä ensimmäistä kertaa ja keskustella esim rajoista.

Poissa AnnaB

• Full Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #46 : tänään kello 10:25:17 »
Hyvä rapsa AnnaB,

Mielestäni sisällöltään tuo ei juuri eroa miehille tarjolla olevista vastaavista palveluista (klassinen hieronta+tantrinen+Happy end kokonaisuus, pari tuntia jos hyvän haluaa).

Ei ole myöskään tavatonta esim BDSM ympyröissä jos haluat tavata neutraalissa ympäristössä ensimmäistä kertaa ja keskustella esim rajoista.

Kiitos, olen samaa mieltä että sisällöltään hyvin vastaava mitä miehillekin on tarjolla.

Vaikka en bdsm-ympyröissä liikukaan niin tuttu käytäntö kyllä itsellekin ja hyvä sellainen kun turvallisuus on kuitenkin aika tärkeä asia.
Helsinki 27.-28.12.

Poissa MariaEnkeli

• Sr. Member
  • Galleria (3)
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #47 : tänään kello 10:55:17 »

Tämä rapsa alleviivaa tätä käsitystä ja todellisuutta. Nainen kertoo miten etuoikeutetussa asemassa hän on palveluja ostavaan mieheen.

Voi kuinka etuoikeutetussa asemassa olenkaan, kun joudun erikseen käyttämään aikaa siihen, että varmistan että olen antautumassa turvallisen ihmisen käsiin. Kun joudun kysymään kollegalta, että hei onko tää ihminen oikeesti legit vai pitääkö pelätä että se hakkaa/raiskaa mut.

Miehet kävelevät sisään PT:n luokse oli se koti, keikkakämppä tai hotelli, pelkäämättä sekuntiakaan, ei ehkä käväise mielessäkään, että mitä jos mut hakataan/raiskataan/ryöstetään tässä tilanteessa, tai mitä jos toi PT tunkee jotain mun perseeseen vaikka en halua.

Kuinka niin kovin etuoikeutettu olen, kun saan sekä työssäni miettiä joka ikisen asiakkaan kohdalla nämä kysymykset, ja vielä lisäksi samat silloin kun olen maksava asiakas.
Jos ammatinharjoittaminen tuntuu jatkuvasti tuollaiselta niin miksi edes teet sitä? Eihän tuollainen jatkuva pelossa eläminen voi tehdä hyvää kenenkään mielenterveydelle.

Saatoin hieman kärjistää sanojani saadakseni pointtini korostettua kun täällä pitää alkaa kateellisena uselisemaan siitä miten etuoikeutettu seksipalveln ostaja nainen on kun tapaa potentiaalisen PT:n ennen ostopäätöksen tekemistä varmistaakseen oman turvallisuutensa.

Siltä huolimatta että käyn nuo ajatukset läpi joka kerta kun otan uuden asiakkaan vastaan, nautin työstäni enkä elä jatkuvassa pelossa. Se ei poista sitä faktaa että jokainen nainen on viimeistään teini-ikään tullessa tiedostanut olevansa seksirikollisen potentiaalinen kohde pelkästään sukupuolensa vuoksi ja varmasti se käy useimmilla meistä mielessä enemmän tai vähemmän joka kerta kävellessä yksin kaupungilla illalla.

Myönnän että suutuin kyllä ihan tosissani siitä, että naisille suunnattuun rapsaani tulivat miehet ulisemaan ties mistä yksityiskohdasta miettimättä ensin asiaa kunnolla kirjoittajan näkökulmasta. Ihan oikeasti kyllä turhauttaa miten ei selkeästi tajuta pätkääkään asia joka on päivän selvä joka ikäiselle naiselle joka tätä aihetta miettii.

Miettikää nyt vähän miltä teidän omat rapsaketjut näyttäisi jos naiset tulisivat sinne kertomaan kaiken maailmna mielipiteitään aiheista joihin teidän rapsat usein keskittyy ja veisivät niitä oikein usean viestin voimalla sivuraiteille per kirjoittaja.

Tässä rapsassa keskityin kertomaan niitä asioita jotka ovat tärkeitä naisille kun he harkitsevat tämän tyyppisen palvelun ostamista tuntemattomalta ihmiseltä, etenkin kun tällä ei ole yritystä ja/tai omassa hallussa olevia toimitiloja. Ei tässä ole kyse mistään etuoikeuksista tai siitä oliko joku jonkun tyyppiä vai ei, miksi helvetissä tartutte pelkkiin lillukan varsiin ketjussa joka ei koske teitä mitenkään?

Suutuit ihan aiheesta. ❤️

Mä pidin rapsasta ja se sai mut miettimään vastaavankaltaista hemmotteluhetkeä itselle. Eli kohderyhmä, jolle rapsa oli suunnattu, varmasti piti tästä ja sai hyödyllistä tietoa! Muut ulisee ketjussa turhaan.
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Pekonen

• Sr. Member
« Vastaus #48 : tänään kello 11:05:08 »
Ihan hyvä rapsahan tämä oli ja aivan erilainen kuin yleensä. Tässä nähdään kouriintuntuvasti miehen ja naisen ero kuinka asia koetaan.
Tuohivirsupersu
Suomen kansa on tolkuttoman typerää porukkaa.

Poissa JuliaK

• Hero Member
  • Galleria (17)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #49 : tänään kello 11:20:45 »
Hyvä rapsa ja mielenkiintoista keskustelua. Älkää antako uliulien lannistaa!
Nokialla 26.12.-2.1.

Poissa Blain

• Hero Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #50 : tänään kello 11:33:32 »
Ihan hyvä rapsahan tämä oli ja aivan erilainen kuin yleensä. Tässä nähdään kouriintuntuvasti miehen ja naisen ero kuinka asia koetaan.

Samoilla linjoilla.

Lukutoukkana luen mielelläni pidemmätkin tekstit, jos teksti on kirjoitettu suunnilleen oikein (välimerkit yms) ja tämähän oli.

Jokseenkin huvittavaa lukea äijien "loukkaantumisia" tähän tapaamiseen liittyen.
Päivänselvistä asioista tikulla asiaa tai lillukanvarsia nimenomaan, kuten Anna totesi. Ton äijä-sanankin voisi laittaa sitaatteihin.

Mut varsin mielenkiintoista lukea naisen kokemuksia. Toivotaan, että niitä tulisi lisää.

Poissa Fäkboy

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #51 : tänään kello 11:36:42 »

Jokseenkin huvittavaa lukea äijien "loukkaantumisia" tähän tapaamiseen liittyen.
Päivänselvistä asioista tikulla asiaa tai lillukanvarsia nimenomaan, kuten Anna totesi. Ton äijä-sanankin voisi laittaa sitaatteihin.

Aika paljon tullut kommentteja näiltä saitin "kovilta" pojilta, joilla muutenkin on usein voimakkaita tunnereaktioita.

Poissa joey_t

• Sr. Member
« Vastaus #52 : tänään kello 13:35:42 »

Kerrotko vielä mihin käytäntöihin mulla oli sun mielestä oikeus? Mikä sellainen *oikeus* mulla oli, mihin miehellä ei ole mahdollisuutta?

Lue ensin toi mun viimeisin kommentti ennen kuin vastaat.

En toki puhunut kaikkien naisten puolesta. Ainoastaan lähes joka ikisen tuntemani naisen puolesta, koska tiedän että heillä nämä samat kokemukset raiskatuksi tulemisen mahdollisuuden todellisuuden ymmärtämisestä naisena on.
Luin sen viestisi ja sain vastauksen spesifiin kysymykseen jonka sinulle aiemmin tein. Noihin sinun esittämiisi kysymyksiin olen käsittääkseni ketjussa jo vastannut mutta jos en niin otetaan uudelleen kenties myös yrittäen tarkentaa ajatustani.

Lähtökohtaisestihan ketjun avauksesi oli piristävä ja poikkeuksellinen. Tässä nainen kirjoittaa rapsan ostamastaan hieronta/seksi tms palvelusta. Siis ihan vastaavasti kuten kuka tahansa mieskin, myös tasa-arvonäkökulmasta tämä on hienoa. Kuitenkin huomioni kiinnittyi tiettyihin seikkoihin jotka liittyivät tapaamisen ehtoihin. Näistä huomattava on tuo alkukahvittelu. Tarkensit että asian perusteluna oli tässä kohdin tapaamisenne pituus lisäten että kolmituntisiin taikka pidempiin tapaamisiin omilla asiakkaillasikin on mahdollisuus tai oliko se jopa asettamasi vaatimus.

Itse olen muistaakseni kerran käynyt kolmituntisessa tapaamisessa vain kerran naisen kanssa joka oli minulle ennalta tuntematon. En tiedustellut alkukahvittelu-mahdollisuudesta - asia ei tullut mieleenkikään ja elän siinä käsityksessä että alan kirjoittamattoman koodiston mukaan kysymys on arveluttava, kenties jopa sopimaton ja voi olla että jokunen pt laittaa moisen kysymyksen tekijän suoraan "mustalle listalleen". En muista nähneeni ilmoitusta jossa mainitaan alkukahvittelu-mahdollisuudesta ja oletan että joukossamme on porukkaa jotka tilaisuuden saadessaan kävisivät vain tuolla alkukahvilla ilman pienintäkään aikomusta ostaa itse palvelua.

Poissa Kellopeliappelsiini

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #53 : tänään kello 13:58:21 »
NNo mä kanssa kun muutkin.

Aloitus on rohkea, avoin ja "täynnä" hyödyllistä tietoa, mutta selkeyttämällä ja tiivistämällä sitä hieman, sen luettavuus ja vaikuttavuus voisivat parantua entisestään.

Hienoa, että olet tuonut esiin myös turvallisuus- ja luottamuskysymykset, joita ei välttämättä toksisesta näkökulmasta arvaa.

Ongelma tai mikä lie se nyt onkaan, on että miehellä ei ole Suomessa mahdollisuutta em. ennakkotapaamiseen (tai ainakaan täällä periferiassa ei huorat päivystä kadulla) joten ennen tapaamista pimeässä eteisessä ei voi mitenkään tietää mitä on tarjolla, eikä vielä siinä eteisessäkään jos ajattelee jo alapäällä eikä ymmärrä kääntää valokatkaisijasta eteisen valoja päälle.

Saanko nyt pildeä tukkuhinnalla?
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

Poissa AnnaB

• Full Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #54 : tänään kello 14:31:47 »

Itse olen muistaakseni kerran käynyt kolmituntisessa tapaamisessa vain kerran naisen kanssa joka oli minulle ennalta tuntematon. En tiedustellut alkukahvittelu-mahdollisuudesta - asia ei tullut mieleenkikään ja elän siinä käsityksessä että alan kirjoittamattoman koodiston mukaan kysymys on arveluttava, kenties jopa sopimaton ja voi olla että jokunen pt laittaa moisen kysymyksen tekijän suoraan "mustalle listalleen". En muista nähneeni ilmoitusta jossa mainitaan alkukahvittelu-mahdollisuudesta ja oletan että joukossamme on porukkaa jotka tilaisuuden saadessaan kävisivät vain tuolla alkukahvilla ilman pienintäkään aikomusta ostaa itse palvelua.

En tarjoile alkukahvittelumahdollisuutta tai mainosta sitä, mutta jos mut haluaa tavata kahvilla ennen fusea niin mun luokse voi kyllä tulla ihan vaan kahville. Saatan tarjoilla jopa pullaa. Sillä on hinta, mutta se ei ole sama kuin fusessa. Ja se hinta on juuri tuosta syystä minkä kerroit.

Jos joku pyytää multa ilmaista palvelua hän pääsee estoon välittömästi, mikä onkin varmaan yleinen käytäntö alalla ja ihan syystä. Naispuolisen PT:n saamista yhteydenotoista vain pieni murto-osa on asiallisia ja niistä vielä pienempi osa johtaa tapaamiseen. Viidakossa pätee viidakon lait jotka ovat muodostuneet olosuhteiden pakosta.
Helsinki 27.-28.12.

Poissa HarryPotter

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #55 : tänään kello 14:49:24 »
Oikein hyvä ja hienosti kirjoitettu rapsa  :drinking:

Selkeästi tulee erilaisia näkemyksiä ja kysymyksiä - ei muuta kuin jatkoa odottellen  :inlove:

Seksi, sali, sauna ja saunaolut ;) No ehkä muutakin! ( 57 - 70 - 103 )

Poissa äRHäkkä

• Hero Member
« Vastaus #56 : tänään kello 16:43:35 »

Aika paljon tullut kommentteja näiltä saitin "kovilta" pojilta, joilla muutenkin on usein voimakkaita tunnereaktioita.

Eikö mummo opettanut ettei pienempiä hakata, eikä hölmömpiä kiusata.😁
Päivän moka vielä tekemättä?

Poissa äRHäkkä

• Hero Member
« Vastaus #57 : tänään kello 17:03:13 »
En ole munasarjalainen, joten en osaa arvioida rapsaa siitä vinkkelistä. Omasta tulokulmastani se oli ihan asiallinen, vaikka en potentiaalinen asiakas olekaan. Tyytyväinen asiakas, PT:kin tyytyväinen, mikä hässäkkä?

Eikös rapsojen tarkoitus ole suositella tai varoitella? Tässä tuli pitkin perusteluin vahva suositus. Rapsan perusteella toivon parrattomalle jämeräpartaiselle ehkä insinöörille niin suurta asiakasryntäystä, että joutuu lopettamaan nykyisen työnsä ja vapauttamaan sen jollekin nuoremmalle työttömälle parrattomalle ehkä insinöörille.

Keskustelu muutoin kiertynyt hassutteluksi. Aina ei ole tasa-arvoista kohdella kaikkia samalla lailla. Esimerkki. 180cm korkean aidan takana naapurin tyttö ilakoi poreammeessa. 175cm ja 150cm pitkille kaveruksille annetaan 25cm korkea penkki. Toinen näkee naapuriin ja toisen hiha tahriutuu spermaan. Samalla lailla kohdeltu, mutta oliko tasa-arvoa?
Päivän moka vielä tekemättä?

Paikalla ThomasDundee

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #58 : tänään kello 17:36:11 »
Hyvä rapsa. Mielenkiintoinen, erilainen ja hyvin kirjoitettu.

Erikoista kommentointia.

« Viimeksi muokattu: tänään kello 17:47:59 kirjoittanut ThomasDundee »

Paikalla AnniAuringonkukka

• Jr. Member
  • Galleria (3)
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #59 : tänään kello 19:44:05 »
Kiitos mielenkiintoisesta rapsasta, AnnaB!

Tää kommenttikenttä on kyllä osin valitettavaa luettavaa, ihme vittuilua. Parempaa joulua vaan itse kullekin säädylle.
🌻 Helsingissä kivat kinkunsulattajaiset 26.-28.12.🌻