Tämä AnnaB:n kommentti tosin mietityttää:Jos illuusiosta irrottutumisesta ei ole tapaamisen päättyessä minkäänlaisia selkeitä merkkejä ja siirappinen meno jatkuu oven sulkeutumiseen asti, niin itselleni alkaa tulla tunne, että nyt alkaa mahdollisesti asiakkaan todellisuus sekoittua fantasiaan, mikä voi myös olla harhasignaali. Ei siihen lopulta tarvita kuin aika hienovarainen muutos tunnelmassa mistä näkee, että nyt ollaan siirtymässä kuvitellusta takaisin todellisuuteen.
Minulle nimittäin ei tulisi mieleenkään, että illuusio pitäisi katkaista ENNEN oven sulkeutumista, vaan se kyllä pysyy yllä koko tapaamisen ajan ja vähän jälkeenkin. Se, kuinka kauan tapaamisen jälkeen minä jatkan illuusiossa fiilistelyä ei taas kuulu pt:lle, eikä myöskään häiritse hänen elämäänsä millään tavalla, paitsi että hän saattaa saada minulta lyhyen kiitosviestin. Minulle tämä illuusiossa fiilistely tapaamisen jälkeen on hyvin tärkeä osa kokemusta. Kaikenlainen painostus pt:n puolelta illuusion katkaisemiseen ennen ovesta poistumista saattaisi jopa takautuvasti latistaa ja pilata koko kokemuksen, ja varmasti vähentäisi mielenkiintoa uuteen tapaamiseen.
Onko muilla tähän näkemyksiä?
Hmm. Ilmaisin ehkä itseäni huonosti, puhuin siis asiakkaan puolelta tulevasta siirapista en omastani. Kyllä mullakin GFE jatkuu oven sulkeutumiseen asti, mutta useimmiten asiakkaista huomaa sellaisen pienen muutoksen mikä tapahtuu jossain siinä sängystä poistumisen ja ulko-ovelle siirtymisen välimaastossa. Yleensä se olen minä joka nimenomaan ylläpitää tunnelmaa loppuun asti, kun taas asiakkaat alkavat henkisesti palautua omaan elämäänsä eivätkä enää välttämättä ole kiinnostuneita lähtöhaleista tms. Silloin kun tälläistä tosi pientä muutosta ei ole havaittavissa mä saatan vähän huolestua, ehkä aiemmista kokemuksista johtuen. Yleensä se on turhaa, eikä asiakkaasta enää kuulu mitään ennen kuin seuraavaa aikaa varatessa.
Jännä. Mä mahdollisesti sitten kuuluisin niihin asiakkaisiin, jotka sinussa herättäisi lievää huolestumista. Nimittäin kyllä yleensä mielelläni pidän omalta osaltani siirappista menoa yllä ihan koko maksetun ajan verran enkä yhtään vähempää. Saatan vielä ulko-ovellakin pitää pt:tä kädestä tai silitellä siihen asti kunnes maksettu aika on käytetty minuutilleen. . Tosi avartavaa kyllä lukea näitä ajatuksia pt:n näkökulmasta.