mä taidan olla yksi näistä julkisuudessa ja artikkeleissa olleista palveluntarjoajista keihin tässä keskustelussa viitataan.
tälleen yksinkertaistetusti työn kannalta asia on varsin simppeli: kasvokuvat tuo keskimäärin vähän enemmän asiakkaita, koska monille se kasvojen näkeminen on tärkeää.
toinen on sit se, miten paljon on valmis tulemaan kaapista. pelkät kasvokuvatkaan ei välttämättä ole se ratkaiseva tekijä, jos pelkästään näyttää kasvonsa ilmoituksessa, ei se välttämättä johda omassa siviilielämässä yhtään mihinkään. julkisuudessakin on kollegoita ketkä näyttävät kasvonsa mutta pitävät oikean nimensä salattuna. jokainen omilla kasvoillaan seksiä myyvä ei päädy seksin myymisen vuoksi ylen etusivulle, tai edes keskustelupalstojen etusivulle. kannattaa toki lähtökohtaisesti olettaa, että oman yksityiselämän ihmiset saattaa nähdä sun ilmoituksen ja saa tietää työnkuvasta, mutta pääsääntöisesti ihmisiä ei ihan niin hirveästi kiinnosta yksityishenkilöiden asiat, et muutama kasvokuva ilmoituksessa johtais siihen et oma nimi on loppuiäksi sinetöity olemaan synonyymi seksityön kanssa. voihan siinä silti käydä niin, että laitat naapuriin yhden naamakuvan, muutaman tunnin päästä joku vanha koulukiusaajasi on julkaissut kaikki sun henkilötiedot jollain roskasivulla, ja loppuiän ajan aina kun joku työnantaja laittomasti googlaa sua, se löytää tiedon, että olet myynyt persettä joskus.
oma kokemus siitä ihan rehellisestä julkkishuoraamisesta on, että mitä enemmän asiakkailla on tietoa susta ja siitä kuka olet siviilissä "oikeasti", sitä helpompaa asiakkaan on muodostaa ennakkoluuloja susta palveluntarjoajana, ja sitä vähemmän asiakkaiden omille fantasioille on enää tilaa. se vaatii tiettyä pokkaa elää sen kanssa, että välillä ihan kaikilla tuntuu olevan susta mielipide. kokonaisuutena veikkaan että se on vähentänyt mun asiakkaita enemmän kuin tuonut niitä, vaikka asiakkaita onkin hyvin. sinänsä sillä ei oo väliä, koska mun motiivi olla julkisuudessa ei koskaan ole ollut asiakashankinta tai ylipäätään työssä menestyminen, vaan aktivismi ja pyrkimys tuoda tärkeitä asioita isomman yleisön tietoon. en ole yhdenkään haastattelun aikana miettinyt, että näyttääkö se hyvältä potentiaalisille asiakkaille tai markkinoinko mun palveluita onnistuneesti.
oon myös hyväksynyt jo ajat sitten että mä tulen luomaan mun uran seksityön parissa, todennäköisesti tutkijan roolissa ja erilaisissa asiantuntijatehtävissä sitten kun eläköidyn varsinaisesta asiakastyöstä, ja siitä on myös tullut kutsumusammatti. että itelleni se julkisuus ja täysi avoimuus seksityöstä oli nurinkurisesti lopulta enemmän mahdollisuus ammatillisesti, kuin uhka, ja avannut enemmän ovia kuin sulkenut niitä.