Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Koronavirus ja varautuminen eristykseen  (Luettu 45773 kertaa)

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #120 : Maaliskuu 12, 2020, 15:25:46 »
Näin justiinsa, saippua käteen ja nussimaan vaan! Ei tuu koronaa. Uskokaa nyt vaan horot, että laittakaa lappu luukulle ja jääkää lomalle! Ei kukaan vähänkään järkevä turska enää käy hupakoissa niin kauan kuin pandemia on rauhoittunut! No vähemmän järkevät tietysti käyvät!

Ja vähemmän järkevät hutsut myös jatkavat kaikesta huolimatta pillun myyntiä jos vaan turskalla on tapaamiseen tullessa saipua kädessä! :(
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2020, 15:27:51 kirjoittanut JokunenJ »

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #121 : Maaliskuu 12, 2020, 16:13:02 »
Sannahunajalta ihan hyvä kirjoitus siitä, mitä yksilötasolla kannattaa tehdä. Tässä tukea hänen kirjoitukselleen: https://yle.fi/uutiset/3-11249983

Poissa sannahunaja

  • Full Member
  • Galleria (4)
  • Viestejä: 147
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #122 : Maaliskuu 12, 2020, 16:17:41 »
Kyllä, korona on pandemia. Ja mitä sen johdosta WHO suosittelee tehtäväksi? Käsi- ja yskimishygieniasta huolehtimista.

Näissä keskusteluissa on ikävä kyllä luettavissa palveluntarjoajien leimaamista tautipesäkkeiksi, mikä on täysin vailla perusteluita.   
Hunajata sulle! Ks. kalenterista missä ja milloin 💋

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #123 : Maaliskuu 12, 2020, 16:31:29 »
Olen saanut yliopistosairaalatasoisen pikaisen kurssituksen ja se meni jotenkin näin. Älä lykkää sormiasi suuhun tai nenään.Älä hiero silmiäsi sormillasi. Yski kertakayttöliinaan tai hihaasi. Pese kätesi aina kuin mahdollista. Unohdinkohan jotain?
Näillä kuulemma pitäisi pärjätä eikä panemista kieltänyt kukaan.

En nyt heti muista tavanneeni selvästi räkätaudissa ollutta hupsukkaa, että kyllä minä heitä varsin vastuuntuntoisina pidän.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2020, 16:38:01 kirjoittanut Fireman82 »

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #124 : Maaliskuu 12, 2020, 16:48:59 »
^ Sama täällä. Tapaamisia on kyllä joskus jouduttu perumaan tai oikeastaan siirtämään kun jompikumpi on sairastunut.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1283
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #125 : Maaliskuu 12, 2020, 17:01:56 »
Yskimisen lisäksi pitää huolehtia että myös aivastaa kyynärtaipeeseen, eikä pärskäytä muita päin.

Mä en jaksa ottaa oikeasti mitään paniikkia tästä. Jatkan käsihygienian parissa, hieman tehostetummin kun normaalisti. Olen käskenyt myös miestäni ja lapsia pesemään kädet useammin. Eikä kuljeta turhaan missään, missä on paljon väkeä.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #126 : Maaliskuu 12, 2020, 17:09:01 »
Kyllä, korona on pandemia. Ja mitä sen johdosta WHO suosittelee tehtäväksi? Käsi- ja yskimishygieniasta huolehtimista.

Näissä keskusteluissa on ikävä kyllä luettavissa palveluntarjoajien leimaamista tautipesäkkeiksi, mikä on täysin vailla perusteluita.

Kyllä, alkaa taas vanhat sterotypiat nostaa päätään  :( Suurempi mahdollisuus saada korona tai mikä tahansa flunssa on vaikka kaupassa käynti tai linja-autossa istuminen.
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #127 : Maaliskuu 12, 2020, 17:10:01 »
Näissä keskusteluissa on ikävä kyllä luettavissa palveluntarjoajien leimaamista tautipesäkkeiksi, mikä on täysin vailla perusteluita.

Olen pahoillani jos luit kommenttini noin. Ainakaan itse en pidä palveluntarjoajia yhtään sen enempää tautipesäkkeinä kuin ketään muutakaan. Itse, henkilökohtaisista syistä, en kuitenkaan pandemian aikana aio kätellä ketään, saati sitten paneskella. Ja omalla kohdallani tämä on täysin perusteltua.

Poissa Pilvi

  • Full Member
  • Galleria (11)
  • Viestejä: 126
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #128 : Maaliskuu 12, 2020, 17:15:26 »
Jos alkaa hysterisoimaan,silloin on hyvä pysyä neljän seinän sisällä. Se tartunta voi tulla vaikka kaupan oven kahvasta tai tomaatista jota siellä hypistelet ja sen jälkeen kosket kasvojasi. Tai vaikka siitä, että joku yskii lähelläsi julkisessa kulkuneuvossa tai vaikka kaupan käytävällä, töistä puhumattakaan.
Itse en vielä paniikkitasoa nosta, ja teen omalta osalta voitavani huolellisella hygienialla. (Tällä hetkellä myös näitä hommia, mutta painotan kyllä vielä erikseen, että jos on yhtään kipeä olo tai matkustanut lähiaikoina ulkomailla on tapaaminen syytä jättää väliin)
Seuraan kuitenkin tilannetta päivä kerrallaan.
<3

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #129 : Maaliskuu 12, 2020, 18:13:42 »
Näissä keskusteluissa on ikävä kyllä luettavissa palveluntarjoajien leimaamista tautipesäkkeiksi, mikä on täysin vailla perusteluita.

Olen pahoillani jos luit kommenttini noin. Ainakaan itse en pidä palveluntarjoajia yhtään sen enempää tautipesäkkeinä kuin ketään muutakaan. Itse, henkilökohtaisista syistä, en kuitenkaan pandemian aikana aio kätellä ketään, saati sitten paneskella. Ja omalla kohdallani tämä on täysin perusteltua.

En minäkään leimaa ketään hupakoita tai muitakaan tautipesiksi. Joten turha käsittää kirjoituksia väärin.

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #130 : Maaliskuu 12, 2020, 18:21:59 »
^ Luonnehdit tätä toimintaa jatkavia kuitenkin edellä "vähemmän järkeviksi". Miksi?

Poissa Vieras0044

  • Full Member
  • Viestejä: 114
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #131 : Maaliskuu 12, 2020, 18:27:13 »
^ Luonnehdit tätä toimintaa jatkavia kuitenkin edellä "vähemmän järkeviksi". Miksi?

Eikös tänään kehoitettu vältämään kontakteja oikein hallituksen tiedoitus tilasuudessa????

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5268
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #132 : Maaliskuu 12, 2020, 19:17:02 »
Siis hetkinen hetkinen! Hallitus jauhaa tuntitolkulla, vaikka täällä asia on jo ratkaistu!

Huoraaminen kun lopetetaan, niin loppuu Koronan leviäminen!

Ei jeesus...🙄
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #133 : Maaliskuu 12, 2020, 19:23:38 »
En laskisi paljoakaan tämän paikan asiantuntijoiden varaan. ;D

Poissa sannahunaja

  • Full Member
  • Galleria (4)
  • Viestejä: 147
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #134 : Maaliskuu 12, 2020, 19:28:10 »
Näissä keskusteluissa on ikävä kyllä luettavissa palveluntarjoajien leimaamista tautipesäkkeiksi, mikä on täysin vailla perusteluita.

Olen pahoillani jos luit kommenttini noin. Ainakaan itse en pidä palveluntarjoajia yhtään sen enempää tautipesäkkeinä kuin ketään muutakaan. Itse, henkilökohtaisista syistä, en kuitenkaan pandemian aikana aio kätellä ketään, saati sitten paneskella. Ja omalla kohdallani tämä on täysin perusteltua.

Jos kuuluu itse tai välittömässä lähipiirissään on riskiryhmäläisiä, niin siinä tapauksessa totta kai täytyykin olla extravarovainen. Varovaisuuden tulee kuitenkin ulottua kaikkialle eikä pelkästään palveluntarjoajien blokkaamiseen. Muutenhan touhussa ei ole mitään logiikkaa saatika tehoa, ja se on ainoastaan perusteetonta leimaamista. Kommenttini ei ollut ensisijaisesti suunnattu sinulle, mutta kiitän kuitenkin selvennyksestä. Toimit vastuullisesti :)

Mitä tulee itseeni, niin olen alkanut kyselemään yhteydenottajilta heidän mahdollisista reissuistaan viime aikoina sekä tiedustelen yleistä terveydentilaa. Tapaamisen alkuun pidän demonstraation oikeaoppisesta käsienpesusta ja myöskin kyttään, että se suoritetaan hyvin. Muuten ei ole asiaa hunajapurkille ;D Viranomaisten tiedotteita seurataan päivä kerrallaan.
Hunajata sulle! Ks. kalenterista missä ja milloin 💋

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #135 : Maaliskuu 12, 2020, 19:31:43 »
Kyllä viruksen saa todennäköisemmin muualta vaikka huorissa ei kävisi ;D Itse karsin ensinmäisenä turhan lorvimisen missään julkisessa tilassa ja ruokaostoksetkin olen hoitanut jo pitkään kotisohvalta ;D En toisaaltaan edes kuulu riskiryhmään vaan ennemmin kartan samaan aikaan porskuttava noroa...
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Roseberry

  • Newbie
  • Viestejä: 22
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #136 : Maaliskuu 12, 2020, 22:09:46 »
Kyllä puolin ja toisin on pidetty hygieniasta huolta. Nyt pesen käsiä vieläkin enemmän ja vältän kasvojen koskettelua. Kaupasta hieman hamstrasin ruokaa. Vältän myös muita ylimääräisiä menoja. Seuraan tilannetta ja ainakin ensi viikon alussa vielä tapaamisia mut sitten voi tulla taukoa. Riippuu miten homma kehittyy. Toivotaan että tämä saadaan hallintaan.
Toistaiseksi eläkkeellä...

Poissa Ahmattilainen

  • Full Member
  • Viestejä: 224
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #137 : Maaliskuu 12, 2020, 23:22:34 »
Näin Alankomaissa:
Dutch PM Mark Rutte Tells Public Not to Shake Hands Over Coronavirus
https://www.youtube.com/watch?v=GjU5-hlOqdQ
"Tuhma setä"

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #138 : Maaliskuu 13, 2020, 09:43:10 »
Olen saanut yliopistosairaalatasoisen pikaisen kurssituksen ja se meni jotenkin näin. Älä lykkää sormiasi suuhun tai nenään.Älä hiero silmiäsi sormillasi. Yski kertakayttöliinaan tai hihaasi. Pese kätesi aina kuin mahdollista. Unohdinkohan jotain?
Näillä kuulemma pitäisi pärjätä eikä panemista kieltänyt kukaan.

No esimerkiksi suutelu on aika tehokas tapa välittää viruksia. Sinällään hyvin suojautumalla, hygieniasta huolehtimalla ja limakalvokontaktia välttämällä voi kai jossain määrin turvallisesti harrastaa seksiä myös koronaviruksen aikana (kenen kanssa tahansa, oli vastapuoli ammattilainen tai ei). Mutta orgioita kannattaa välttää..

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/shortcuts/2020/mar/11/hands-off-can-orgies-survive-in-the-age-of-coronavirus

Poissa sannahunaja

  • Full Member
  • Galleria (4)
  • Viestejä: 147
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Koronavirus ja varautuminen eristykseen
« Vastaus #139 : Maaliskuu 13, 2020, 14:23:25 »
Ohessa lyhyt dokumentti, joka aika tyhjentävästi selittää miksi olemme tässä tilanteessa jälleen. Samahan on siis tapahtunut aiemminkin, vai joko olemme unohtaneet SARSin. Vastaavanlaisia pandemioita on odotettavissa jatkossakin, ellei virusten alkysyyhyn puututa. Ja se alkusyyhän on villieläinten ruokamarkkinat Kiinassa ja ikiaikaiset huuhaa-uskomukset villieläimistä saatavista terveyshyödyistä, jotka ylläpitävät markkinoita. Kiinan tulisi tehdä isoja muutoksia, jotta näistä vitsauksista päästäisiin tai ainakin estettäisiin niiden leviäminen globaaliksi pandemiaksi. Sillä välin me täällä länsimaissa voimme vain pestä käsiämme.

https://www.youtube.com/watch?v=TPpoJGYlW54&feature=emb_logo&fbclid=IwAR2Auq1xXSRAQVpoP7sZdmkyU254c1WSNwu0K6aCsM3C4GcmHBSwccg4lg8
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 13, 2020, 14:30:34 kirjoittanut sannahunaja »
Hunajata sulle! Ks. kalenterista missä ja milloin 💋