Minä olen kysynyt toisinaan asiakkaalta tuleeko hän julkisilla vai omalla autolla.
Parkkipaikasta ja tien neuvomisesta kyse. Olenko nyt vaaraksi asiakkaan anonyymiudelle. Stalkkaan auton rekisterinumeron ja etsin tiedot? *miettii*
Tämä on tosiaan asiakkaalle vähän kaksiteräinen miekka niin kuin pohditkin. Varman päälle yksityisyyttään varjeleva ei haluaisi kertoa tätäkään, toisaalta joskus on kyllä erittäin tarpeellista saada juurikin reittiopastusta ja parkkipaikka -tietoa. Ehkä ne voi antaa molemmat automaattisesti: "jos tulet julkisilla..., jos taas tulet autolla...")
Kerran olin kertonut etukäteen, että tulen autolla. Jostakin jutustelusta kävi ilmi, minne olen tapaamisen jälkeen suuntaamassa. Lähtiessä pt sitten kysyi, voisiko saada minulta kyydin paikkaan x, joka olisi ollut sillä suunnalla tai reitin varrella. Siitä tuli kiusallinen tilanne. Minä siis kieltäydyin mutta vähän tylysti, kun ei siihen ollut mitään tyylikästä syytä. Syy kyllä oli, mutta ei sellaista, jonka voi sanoa tyylikkäästi. Jos en olisi jakanut tietoa liikkumistavastani, olisin voinut väistää sanomalla, että olen liikkeellä julkisilla...
Yhdellä kertaa taas en kertonut. Olin liikkeellä paikallisjunalla, PT:n paikka oli ihan juna-aseman vieressä. Myöhästyi täpärästi junasta ja jäin odottelemaan seuraavaa, johon oli jotain 20min. Siinä odotellessani kyseinen pt ilmestyi parin kaverinsa kanssa laiturille. Huomasi minut, mutta ei ottanut minuun kontaktia. Sen sijaan huomasin, että jotain he minusta alkoivat porukassa juttella, kun hänen kaverinsa minua sitten hymyillen vilkuilivat. Tulivat vielä samaan vaunuun. Ja jäivät samalla pysäkillä poiskin. En tykännyt tilanteesta
Toisaalta kerran kysyin itse session jälkeen, voisinko odottaa sisällä taksin tulemista (oli pidempi tapaaminen ja aiemmin tavattu vähän tutumpi pt, niin kehtasin). PT kysyi, minne menen ja kun kerroin olevani matkalla keskustaan (PT:n paikka oli Vantaan puolella), hän kysyi, voisiko tulla samalla taksilla (minun piikkiini tietenkin
). No sehän minulle sopi. Taksimatkalla kerroin olevani menossa ennen junalle siirtymistä syömään aseman lähellä olevaan ravintolaan ja kysyin haluaako mukaan, jos tarjoan. Halusi, kävimme ja oli kivaa
. Niin kivaa, että en ehtinyt enää jälkiruokaa, mutta tilasin kuitenkin hänelle, maksoin laskun, jätin hänet syömään jälkiruokaa ja itse lähdin hyvillä mielin junalle