musta on varmaan tullut jo vanha ja leipääntynyt kun toivon että asiakkaan yhteydenotossa on mahdollisimman vähän mitään ylimääräistä.
- - jos asiakas kertookin iän, painon, pituuden ja etnisyyden, unohdan ne todennäköisesti jo ennen kuin sähköposti on luettu loppuun.
Ymmärrän tämän hyvin pt:n näkökulmasta, mutta heitänpä tähän asiakasnäkökulmaakin:
asiakkaan näkökulmasta tämä voi antaa signaaleja myös palveluasenteesta. Jos pt ei ole kiinnostunut kuulemaan suunnilleen muuta kuin toivotun ajan, siitä luo fiiliksen, että odotettavissa on liukuhihnaa. Jos pt itsekin on kiinnostunut saamaan vähän enemmän lisätietoja, hän antaa samalla signaalin asiakkaan huomioimisesta että odotettavissa on yksilöllisempi tapaaminen. GFE:ssä on kyse illuussiosta, minkä vuoksi sen täytyy olla yksilöllinen ja personoitu. Illuusion rakentaminen alkaa jo varaus-/viestittelyvaiheessa ja illuusio kärsii, jos viestitelyssä välittyy, että pt ei ole yhtään kiinnostunut (tai että sillä ei ole paljon väliä) kuka ja millainen tyyppi sieltä on tulossa (voi se niin ollakin, mutta gfe:ssä asiakkaasta ei saa tuntua siltä). Ja vielä pahempaa, jos viestittelyssä tai tapaamisen aloituksessa asiakkaasta tuntuu, että kaikki on "todennäköisesti unohdettu todennäköisesti jo ennen kuin sähköposti on luettu loppuun".
Eli sillä on ehkä eroa puolin ja toisin, minkätyyppinen/-sisältöinen tapaaminen on kyseessä?
Jälkik. lisäys: tämän lähetettyäni huomasin, että tonni tuli samalla täyteen, eli tämä oli samalla tuhannes viestini saitille
mä taas näen sen olevan nimenomaan hyvää asiakaspalvelua etten osoita kiinnostusta asiakkaan henkilökohtaisiin ominaisuuksiin tai käytä aikaa tarpeettomaan viestittelyyn. tähän on parikin syytä: ensinnäkin, silloin ajanvaraus on mahdollisimman sujuvaa ja helppoa ja se tarkoittaa myös että mulla jää enemmän energiaa siihen varsinaiseen tapaamiseen.
toisekseen, ikä, paino, pituus, etnisyys, tai kuten osa tykkää kertoa, peniksen koko, harrastukset, tulotaso, parisuhdestatus tai asema työelämässä ei mitenkään vaikuta siihen miten otan asiakkaan vastaan, kun ei mistään näistä pysty päättelemään millaista kohtaamista asiakas kaipaa. en halua antaa kysymällä viesteissä tai ilmoituksessa asiakkaalle käsitystä, että millään tällasilla ominaisuuksilla olisi mitään merkitystä. on varsin tyypillistä että nimenomaan esimerkiksi vaikkapa vanhat tai nuoret, ylipainoiset, eri tavoin vammaiset tai kokemattomat pelkäävät etteivät kelpaa asiakkaiksi ja usein pyytelevät jo etukäteen anteeksi. mulle tällasten asiakkaiden kohtelu hienotunteisesti on prioriteetti, ja mun mielestä se onnistuu parhaiten, kun teen alusta alkaen selväksi, että luokseni on tervetullut jokainen hygieniastaan huolehtiva ja rajojani kunnioittava asiakas, riippumatta muista ominaisuuksistaan.
vaikka tapaaminen olisi varattu 25 sanan viestillä, mun mielestä keskeistä mun ammattitaidossa on että mä osaan lukea ja tulkita asiakkaasta millaista palvelua hän tahtoo ja miten hän tulee parhaiten nähdyksi ja kuulluksi sen perusteella millaiseen kohtaamiseen ja kosketukseen asiakas reagoi. sen arviointi alkaa jo siitä miten hän tulee asuntoon sisään - onko asiakas jännittynyt, hiljainen, ujo, varovainen, rehvakas, kohtelias, hymyileväinen, vitsikäs tai flirttaileva.
ja jos ei halua jättää tätä täysin mun ammattitaidon varaan, itsensä esittelyn sijaan jo siitä on enemmän hyötyä että mainitsee viestissään esimerkiksi jonkun seuraavista:
"tykkään perusjutuista"
"kaipaisin hellää ja lämmintä kohtaamista"
"kiihottaisi rietas ja kiihkeä elostelu"
"tahtoisin että ottaisit ohjat"