Pari kerran kuukaudessa käyvää vakkaria on avoimesti kertonut, ettei nykyinen taloudellinen tilanne enää mahdollista käyntejä yhtä tiuhaan. Ja pari on hävinnyt syystä tuntemattomasta (lienen löytänyt paremman pt:n tilalle). Onneksi näille on löytynyt paikkaajat.
Luulen, että vakkarin katoaminen harvoin johtuu siitä, että tilalle on löytynyt parempi PTee. Tosin ainakin alussa asiakas vertailee aktiivisesti vaihtoehtoja. Parin kerran jälkeen turska on luultavasti virvelöity pysyvästi veneeseen.
En tiedä Vivecan aikatauluja, mutta aikataululla voi olla merkitystä. Jos putiikki on harvakseltaan auki, niin voi syntyä tilanne, jossa on syntynyt pidempi tauko. Tauko sitten voi johtaa asiakassuhteen loppumiseen. Lisäksi myös turskilla on oma henkilökohtainen elämä, jossa voi tapahtua muutoksia. Hyvänä esimerkkinä palstalle kirjoittava Tyler.
Jep, syitä on kutakuinkin yhtä monta, kuin käyntinsä lopettaneita asiakkaitakin.
Lähinnä tuli heitettyä omasta tämän viikkoisesta kokemuksesta tuo parempi pt. Vakkarikampaaja ei ollut tavoitettavissa, joten jouduin käymään vieraissa. Uusi olikin parempi, kuin vanha, joten vaihtoon meni luottokampaaja yli 10v asiakassuhteineen. Joten tuskin mitenkään tavatonta maksullisessa seksissäkään.
Asiakkaalla voi olla useampi "vakkari".
Itselläni oli vuonna 2024 kuusi "vakkaria". Vakkari tarkoittaa tässä sitä, että voisin koska tahansa käydä tapaamassa vakkaria. Suurin ongelma on aikataulujen yhteensovittaminen, joka on joskus yllättävän vaikeata. Harvoin käy niin, että saa s-postin keskiviikkona, jossa kysytään, sopiiko ensi perjantai? Perjantai ei ollut julkisesti näkyvillä ja olin perjantain ainoa asiakas. Aika siis järjestettiin minulle henkilökohtaisesti. Joskus on tapahtunut niin, että olen kysynyt aamulla tekstiviestillä, oletko töissä? Vastaus on, en ole, mutta järjestän sinulle ajan illaksi, jos haluat.
Kuudesta vakkarista:
Yksi lopetti ainakin tilapäisesti syksyllä 2024.
Yksi aloitti, käytännössä palasi markkinoille muutaman vuoden tauon jälkeen loppukesästä 2024.
Yksi vaihtoi vastaanottopaikka loppuvuodesta ja oli muutaman kuukauden tauolla tämän takia, jatkaa alalla.
Loput kolme olivat alalla koko vuoden ja ovat jatkaneet vuonna 2025.
Näistä kaksi pitävät putiikkia auki suhteellisen säännöllisesti ja kertovat julkisesti koska putiikki on auki.
Myös kuudes ilmoittaa putiikin aukioloajat, mutta valitettavasti putiikki oli normaalisti auki kerran tai kaksi kuukaudessa.
Kun puhutaan käyntien vähentämistä, pitäisi tietää käyntien lukumäärä. Esimerkiksi numero kutosen tapasin käytännössä vuonna 2024 aina kun putiikki oli auki. Myös kutonen muutti toimipaikkaansa, joten vuonna 2025 aikoja on ollut noin kolmelle päivälle per kuukausi.
Kaikkien kuuden hinnat ja palvelun laatu ovat "samalla" tasolla. Joten on hieman sattumanvaraista, kenen putiikissa vierailen. En itse viitsi osallistua hintakeskusteluun, koska tiedän miten siinä käy. Sitä ihmettelen, että osa seksiyrittäjistä ei tunnista sitä, että asiakas valitsee putiikin ja hinta on siinä yksi muuttuja, vaikka ei välttämättä tärkein. Kuuden vakkarin hinnoissa on pientä eroa, mutta ei kuitenkaan niin suurta eroa, että joku tippuisi hinnan takia pois vakkarilistalta.