Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pt:n rahan käyttö  (Luettu 4172 kertaa)

Poissa K.Olavinen

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
Pt:n rahan käyttö
« : Maaliskuu 14, 2025, 19:58:43 »
Mites neitoset pelaa näitten käteisten kanssa mitä tienaavat? Käteisen jatkuva käyttö esimerkiksi lähikaupassa tekee varmasti selväksi kassalle mitä ammattia asiakas harrastaa ja muutenkin kaveripiiri voi ihmetellä miksi aina maksetaan esimerkiksi baarissa käteisellä kun se on nykyään aika harvinaista. Jotkut voi tietysti laittaa panoautomaatilla tilille mutta kelan toimeentuloa,ym tukia saaville se on mahdotonta tai ei ainakaan järkevää.
Tästä aikoinaan eräs vakkari puhui kun hänen kaverit aina oli ihmetellyt miksi sinulla on aina vaan 50€ seteleitä.
Sitten eräs tuttu kaupassa työskentelevä mieshenkilö oli kiinnittänyt huomioo erääseen nuoreen naiseen joka maksoi joka päivä vain käteisellä ja osasi melko varmasti tästä päätellä millä hommilla rahat on tienattu.
Kysymys kuuluu, oletteko ajatellut tätä kun maksatte käteisellä vai onko sillä väliä tietääkö kaverit ja kaupan kassa tästä työstä?

Poissa palvelunostaja

• Hero Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pt:n rahan käyttö
« Vastaus #1 : Maaliskuu 14, 2025, 20:02:40 »
Käteisen yhdistäminen seksityöhön on maksullista seksiä harrastavien projektio.

Poissa Terttumarica

• Jr. Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 14, 2025, 20:06:39 »
En ole kyllä ajatellut mitä muut ajattelevat mun käteisen käytöstä, todella monihan käyttää käteistä syystä tai toisesta. Eikä kukaan ole kysynytkään, joten oletan, ettei siihen kiinnitetä huomiota. Jos joku kassa asiaa yksinään pohtii, niin ihan vapaasti vaan.  ;D

Poissa torimies

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #3 : Maaliskuu 14, 2025, 20:07:15 »
Kaupan kassa on nykyisin paikka, jossa saa kätevimmin särettyä isomman setelin pienemmäksi. Tänään kävin ruokakaupassa, jossa vanhempi keski-ikäinen mies maksoi isoimmalla setelillä, mitä nykyisin liikenteessä on. Kaupalle se oli ihan ok. Mutta menepäs pieneen kivijalkaputiikkiin 200 euron setelin kanssa. Voi niitä seteleitä kerääntyä monesta muustakin lähteestä kuin seksityöstä.

Poissa Kapu

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #4 : Maaliskuu 14, 2025, 20:09:09 »
Isossa kaupassa kannattaa setelit käyttää. Alepa tai K-market saattavat tehdä niistä omia päätelmiään.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa TuhmaMyy

• Full Member
« Vastaus #5 : Maaliskuu 14, 2025, 20:12:01 »
Käteisen yhdistäminen seksityöhön on maksullista seksiä harrastavien projektio.

Näin mäkin sanoisin, suurinta osaa ihmisistä  ei kiinnosta muiden rahan käyttö niin paljoa, että siitä alkaisi viritellä mitään teorioita.

Siskoni tosin tajusi mitä teen työkseni ennen kuin kerroin hänelle juurikin ton käteisen käytön takia 😄 Kun sitten viimein kerroin hänelle, mitä teen nykyään työkseni hän sanoi tietävänsä jo, koska "Sulla on aina niin paljon käteistä. Sä et oo sellainen tyyppi joka myis huumeita, niin tiesin että myyt seksiä"

Poissa Pupu7000

• Full Member
« Vastaus #6 : Maaliskuu 14, 2025, 20:14:14 »
Tuskin kukaan minun keski-ikäisen tädin setelirahoja lähikaupassa kyylää. Tätä ainaista nuorten naisten (ja kaikkien käteistä käyttävien) tekemisten ja olemisten taivastelua en jaksaisi ollenkaan, varsinkaan kun tarkoitus on vain provosoida. Väsynyttä.
Stifler's mom.

Paikalla Leea

• Jr. Member
« Vastaus #7 : Maaliskuu 14, 2025, 20:22:17 »
Rahankäyttö menee yksitysasioiden piiriin, eli pt:n rahankäyttö ei kuulu sinulle mitenkään.

Aikuinen nainen Länsi-Uudellamaalla

Poissa Herra 1971

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #8 : Maaliskuu 14, 2025, 20:49:58 »
Rahankäyttö menee yksitysasioiden piiriin, eli pt:n rahankäyttö ei kuulu sinulle mitenkään.

Ei tainnut tämä sinua henkilökohtaisesti koskea niin aika aiheeton huomautus.

Paikalla Paroni

• Full Member
« Vastaus #9 : Maaliskuu 14, 2025, 20:57:21 »
Eikös monet talleta noi käteiset iha vaa pankkiin, sitähä varte ne talletusautomaatit on.

Poissa Viola

• Sr. Member
  • Galleria (53)
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #10 : Maaliskuu 14, 2025, 21:09:39 »
Eräs minulle läheinen ihminen sanoi kerran, joskus häpeää käydä mun kanssa kaupassa kun lompakko on täynnä viisikymppisiä ja ne näkyvät kun etsin rahaa maksamiseen.

Olkoon mistä työstä tahansa rahat tulleet, käteisen käyttö on vain niin helppoa koska sen hahmottaa paremmin. Sen näkee aina mitä on jäljellä kun vilkaisee lompakkoon.

Tiedän kollegoita jotka nostavat palkkatyöstä saadun rahan käteiseksi ja käyttävät sitä rahaa jokapäiväiseen elämiseen. Näin minäkin teen.

Miten taas huoraamisella saatujen rahojen tallettaminen pankkiin toimii, kuten Paroni viestissään toi esille.
Ellei ole yritystiliä ja pankilla tietoa käteistalletuksista, ei toimi.
Helposti pankit lähtee kyselemään mistä se 20e talletus on saatu.
Jos erehtyy kertomaan että tori.fi-myynnistä, sen jälkeen pankki vaatii nähtäväksi tori.fi-viestittelyn ja todisteet tehdystä kaupasta.

kuvagalleria
*** Helsingissä****

Paikalla Leea

• Jr. Member
« Vastaus #11 : Maaliskuu 14, 2025, 21:26:57 »

Kommentti oli kohdistettu aloittajalle.
Miksi asia ei koskisi minua?
Olen pt ja kyse oli pt:iden rahankäytöstä.
Kommentillani halusin tuoda esiin, että pt:illä on oikeus yksityisyyteen - myös rahankäytössään - ilman että randomit ruotii sitä.

Aikuinen nainen Länsi-Uudellamaalla

Poissa HuliVili

• Sr. Member
« Vastaus #12 : Maaliskuu 14, 2025, 21:29:23 »

Miten taas huoraamisella saatujen rahojen tallettaminen pankkiin toimii, kuten Paroni viestissään toi esille.
Jos erehtyy kertomaan että tori.fi-myynnistä, sen jälkeen pankki vaatii nähtäväksi tori.fi-viestittelyn ja todisteet tehdystä kaupasta.

Se on juurikin näin, itse olen joutunut tekemään pankille selvityksen parin tonnin setelitalletuksesta, joka oli peräisin yksityishenkilöiden välisestä kaupasta. Ainakin henkilöasiakkailla on myös pankkikohtaiset rajat, paljonko rahaa voi kuukauden aikana enintään tallettaa automaatilla ja se on muutaman tonnin luokkaa.
Livekonsertit 2025: 4  (2024:20)

Poissa Viola

• Sr. Member
  • Galleria (53)
« Vastaus #13 : Maaliskuu 14, 2025, 21:57:08 »

Kommentti oli kohdistettu aloittajalle.
Miksi asia ei koskisi minua?
Olen pt ja kyse oli pt:iden rahankäytöstä.
Kommentillani halusin tuoda esiin, että pt:illä on oikeus yksityisyyteen - myös rahankäytössään - ilman että randomit ruotii sitä.

Älä puhu kaikkien palveluntarjoajien puolesta. Tässä puhutaan yksilötasolla.
Jos sinä et anna aihetta omaan rahankäyttöön, silloin kukaan random ei voi kommentoida sitä.

kuvagalleria
*** Helsingissä****

Poissa pillut_pyöreeks

• Full Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #14 : Maaliskuu 14, 2025, 22:37:36 »

Siis onko tosiaan näin ihan todellla? :o

Poissa muna

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #15 : Maaliskuu 14, 2025, 22:45:09 »
Täytyy kyllä olla radikaalisti kallellaan vihervasemmistoon, jos toisten rahankäyttö kiinnostaa. :drinking:

Poissa Pataässä

• Full Member
« Vastaus #16 : Maaliskuu 14, 2025, 23:03:20 »
Pitääköhän lähikaupan kassa sitten minua mieshuorana, kun maksan aina käteisellä? ???

Muutenkin suosin käteistä jo ihan periaatteesta ja myös tuosta Violan mainitsemasta syystä (helppo hahmottaa).

Lisäksi muistan lukeneeni tutkimuksista, joiden mukaan käteistä käyttävät harkitsevat ostoksiaan eniten, koska käteisellä maksaessa joutuu luopumaan jostain ja se "sattuu" aivoihin. Olen huomannut tämän itsestänikin, että käteistä käyttämällä ei tule tehtyä läheskään niin paljoa heräteostoksia kuin muita maksutapoja käyttäessäni.
Ässä hihassa. Vai oliko se housuissa?

Paikalla Paroni

• Full Member
« Vastaus #17 : Maaliskuu 14, 2025, 23:04:27 »

Siis onko tosiaan näin ihan todellla? :o

Nykyään alkaa pankit kyselee jos nostat liikaa käteistä kuukaudessa. Mulla ei oo tosin vielä parissa tonnissa puhelin soinut.

Poissa Punaistasilkkia

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #18 : Maaliskuu 14, 2025, 23:09:46 »
Eivät pt:Dein rahan käyttö kuulu millään lailla asiakkaille, siinä oon samaa mieltä.
Enjoy your LIFE!

Poissa Livya

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #19 : Maaliskuu 14, 2025, 23:27:52 »
Eräs minulle läheinen ihminen sanoi kerran, joskus häpeää käydä mun kanssa kaupassa kun lompakko on täynnä viisikymppisiä ja ne näkyvät kun etsin rahaa maksamiseen.

Olkoon mistä työstä tahansa rahat tulleet, käteisen käyttö on vain niin helppoa koska sen hahmottaa paremmin. Sen näkee aina mitä on jäljellä kun vilkaisee lompakkoon.

Tiedän kollegoita jotka nostavat palkkatyöstä saadun rahan käteiseksi ja käyttävät sitä rahaa jokapäiväiseen elämiseen. Näin minäkin teen.

Itsekin hahmotan käteisen paremmin kuin digitaalisen rahan joten se on validi syy.

Ja yleisesti aika iso osa hupsukoista on veroja maksavia kansalaisia. Käteisellä voi maksaa verot. Tietyllä tulorajalla ei ole pakko olla edes sitä toiminimeä. Toiset tekee pimeästi ja toiset yrittäjänä ulkona kaapista. Se miten rahaa käsittelee riippuu paljon mieltymyksistä ja tilanteesta.