Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pt:n rahan käyttö  (Luettu 4174 kertaa)

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (6)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Pt:n rahan käyttö
« Vastaus #60 : Maaliskuu 17, 2025, 14:10:10 »
Joitain pankkeja kiinnostaa vähemmän, joitain enemmän. Myös summat on erilaiset mitä annetaan tallettaa. Tääki on yks helvetin kuormitustekijä, kun näiden kanssa joutuu pelaamaan.
💌 12-13.4 Turku, Mmeoww & Emilia 💌
💌13-15.4 Turku, Mmeoww 💌

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #61 : Maaliskuu 17, 2025, 21:40:11 »
Ja koska joku antoi mulle palautteen aiempaan kommenttiini liittyen, että "*****"

Niin eihän se tarkoita millään tapaa, ettei työn epäkohtia voisi tuoda esiin. (:

Pidetään mieluusti yllä avointa keskustelukulttuuria turvallisuuden rajoissa.

ModEdit: sääntö 4.   Yksityisviestein käydyt keskustelut ovat yksityisiä, ja näiden sisällön julkaiseminen foorumille kaikkien nähtäväksi on kiellettyä. Yksityisviesteiksi tässä katsotaan kaikki yksityiseksi tarkoitettu viestintä käyttäjien välillä ml. maineen saatesanat, sähköpostit, tekstiviestit.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2025, 18:24:15 kirjoittanut Heikki Koo »
💌13-15.4 Turku, Mmeoww 💌

Poissa Kunnollinen Tullimies

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #62 : Maaliskuu 19, 2025, 09:31:34 »
Kun hain asuntolainaa pankki kysyi miksi nostan säännöllisesti käteistä. Valehtelin, että maksan sillä ravintolassa ja taksissa. Selitys kelpasi.
Tämä on totta ja kannattaa turskien ottaa huomioon. Käteisnostojakin seurataan pankeissa. Kuinka usein teet niitä, kuinka suuria nostoja teet, ehkä myös että mistä nostat. Tästä kertominen toisessa ketjussa herätti joissakin kirjoittajissa hilpeyttä ja foliohattujakin tarjoiltiin. Välttää monet kiusalliset tilanteet kun miettii vähän paljonko nostaa ja mistä nostaa. Toistuvat satasen käteisnostot Pohjanmaan valkoisen pääkaupngin mukaan nimetyn kadun lähistön automaateilta voi aiheuttaa punaisia poskia. Etenkin jos siellä seudulla pyörimiseen ei ole antaa mitään järkevää syytä.

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #63 : Maaliskuu 19, 2025, 10:10:19 »
Mun täytyi tämän ketjun ja varsinkin ap:n perusteella oikein seurata marketeissa ja muuallakin ihmisten maksukäytäntöjä kassoilla. Osa maksaa edelleen käteisellä, enkä lähtisi vetämään johtopäätöksiä näiden ammateista, harrastuksista tai muustakaan. Itsellä on käteistä aina ainakin pöytälaatikossa vähintää seuraavaan hupakkokäyntiin riittävästi, pyrkimys että aina löytyisi toimintatonni. Käytän käteistä myös ostoissa, jos en halua että niitä seurataan. Vaikka ei mulla ole mitään salattavaa, jotenkin tökkii että sähköisiä maksuvälineitä voi helposti seurata ja profiloida niiden käyttäjiä. Puhumattakaan etukorteista.

On vielä joitain pankkeja jotka eivät kysele isoistakaan käteispanoista ja tilisiirroista. Niihin ei kuulu Nordea.

Poissa Julia

• Hero Member
  • Galleria (10)
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #64 : Maaliskuu 19, 2025, 12:22:28 »
Mä tykkäsin käteisen käytöstä jo kauan ennen tätä uraa ihan siksi, että siinä se on niin paljon selkeämpää se käytetyn rahan määrä. En mä myöskään aspatyössä muinoin miettinyt viiskymppistä vastaanottaessani, että ai ai, sitä on myyty persettä. Mä uskon vakaasti, et kaiken ei tarvitse olla sähköistä ja jälkiä jättävää, ei käteinen aina kerro veronkierrosta, rikoksista tai seksinmyynnistä.
Helsingissä 19.3.

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #65 : Maaliskuu 20, 2025, 23:29:28 »
Mä tykkäsin käteisen käytöstä jo kauan ennen tätä uraa ihan siksi, että siinä se on niin paljon selkeämpää se käytetyn rahan määrä. En mä myöskään aspatyössä muinoin miettinyt viiskymppistä vastaanottaessani, että ai ai, sitä on myyty persettä. Mä uskon vakaasti, et kaiken ei tarvitse olla sähköistä ja jälkiä jättävää, ei käteinen aina kerro veronkierrosta, rikoksista tai seksinmyynnistä.

Mä oon itseasiassa ihan samalla linjalla. Summa on helpompi hahmottaa ja vituttaa/surettaa kaiken siirtäminen bittiavaruuteen. Ihan noin niinkuin ympäristösyistäkin jo, muusta nyt puhumattakaan.
💌13-15.4 Turku, Mmeoww 💌

Poissa sampsa100

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #66 : Maaliskuu 21, 2025, 12:35:04 »
onhan noilla rahoilla kuulemma ostettu asumisoikeusasunto, sähköauto jne.
mut mitäpä noista ei mulle kuulu.

Poissa Thurber

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #67 : Maaliskuu 22, 2025, 21:15:46 »
Kun hain asuntolainaa pankki kysyi miksi nostan säännöllisesti käteistä. Valehtelin, että maksan sillä ravintolassa ja taksissa. Selitys kelpasi.
Tämä on totta ja kannattaa turskien ottaa huomioon. Käteisnostojakin seurataan pankeissa. Kuinka usein teet niitä, kuinka suuria nostoja teet, ehkä myös että mistä nostat. Tästä kertominen toisessa ketjussa herätti joissakin kirjoittajissa hilpeyttä ja foliohattujakin tarjoiltiin. Välttää monet kiusalliset tilanteet kun miettii vähän paljonko nostaa ja mistä nostaa. Toistuvat satasen käteisnostot Pohjanmaan valkoisen pääkaupngin mukaan nimetyn kadun lähistön automaateilta voi aiheuttaa punaisia poskia. Etenkin jos siellä seudulla pyörimiseen ei ole antaa mitään järkevää syytä.

Mitä väliä sillä on jos joku pankissa punastuu? Nostan edelleen käteistä samaan tarkoitukseen yleensä samasta automaatista, tietäen että jokin pankin seuranta on. Käteisen käyttö ja seksin ostaminen ovat molemmat täysin laillista toimintaa.

Sain myös sen lainan ilman mitään sen ihmeempiä selityksiä, mutta kysyivät kuitenkin.