Helsingissä nyt lähinnä. 5.-8.päivä olin Tampereella Incall. Oharit oli isommassa osassa, kuin peruutukset. Peruutuksia tuli muutama ja ohareita paljon. 12 ja 13.päivä olin turussa Incall ja mulla oli vain kolme toteutunutta mutta yli kymmenen varattu
Helsingissä nyt oon tehnyt vaan outcallia ja toteutumisprosentti suhteellisen suuri, eipä täällä ohareita/peruutuksia ole juurikaan.
Ikävää on tuo etkun tosiaan menee jonnekin paikkakunnalle, minne pyydetään, niin sitten tuleekin tuollainen ilmiö vastaan
Toki moni asia mun kohdalla varmaan vaikuttaa: uusi naama jne...
Korona ei oo kyllä mikään hyväksyttävä syy ohareihin. Paitsi no tietty jos on kuollut siihen, mutta tuohon ei vielä pysty vetoamaan koska Suomessa ei vielä ole kai kuollut siihen ketään.
Tosta Tampereesta muistaakseni oli juttua että siellä on ollut viime aikoina ongelmia ohareiden kanssa, siis jo ennen koronaa.
Mutta harmi et ollut noin paska mäihä - toivottavasti seuraavista keikoista tulisi hyviä, älä menetä uskoasi vielä keikkailuun, se on parhaimmillaan tosi kivaa puuhaa
Mä olin ke-pe tällä viikolla Helsingissä, ja 50% sovituista tapaamisista peruuntui nimenomaan korona-tilanteen takia. Ymmärtääkseni kellään perujalla ei ollut oireita, joten tulkitsen niin, että he pelkäsivät saavansa tartunnan minulta. Itsekin päätin perua yhden tapaamisen, kun ihana asiakas reilusti kysyi mielipidettäni ja kertoi kontakteistaan silloin tiedetyille epidemia-alueille.
Eli kyllä ainakin mun kokemuksen mukaan ihan konkreettisesti vaikuttaa. Ja kuten yllä kirjoitin, tämä on yksi iso tekijä, kun mietin, kannattaako kahden viikon päästä lähteä keikalle, ja että jos lähden, niin sovin tapaamiset vain tuttujen kanssa, joihin luotan, etteivät tuo tautia mulle (eli eivät tule, jos itsellä oireita tai edes epäily altistuksesta), ja jotka toisaalta luottavat, että jos epäilen itse hetkeäkään altistuneeni, niin jään kotiin.
Ja toisaalta kun seuraa tilanteen räjähtämistä käsiin ympäri Eurooppaa, niin voi hyvin olla, että jo ensi viikolla ajatuskin keikalle lähdöstä tuntuu ihan absurdilta ja istutaan kaikki kiltisti kotikaranteeneissamme.
Tätä mä vähän kelasin, että Helsingissä varmaan jengi reagoi nyt tilanteeseen paljon.
Mutta liikkuuko ihmiset siellä sit kuitenkin ihan normisti kaupoissa & busseilla yms. julkisissa paikoissa?
Ainakaan hamstraajia ei ilmeisesti oo korona pelottanut siellä pois kaupoista mikäli frendien lähettämät kuvat tyhjistä hyllyistä pitävät paikkansa
Koska ei edelleenkään mun mielessä oo mitään järkeä vältellä yksittäistä kohtaamista jos samaan aikaan huitelee meneen pitkin kaupunkia.
Täähän mullakin on edessä kun palaan Helsinkiin, keikoilla sitä on tosi eristyksissä. Koko ajan ollessa varattuna duunille ei tule liikuttua missään, ja tapaa ihan hirmu vähän ihmisiä. Todennäköisyys saada tartunta todella pieni. Mutta mutta...kun mä palaan Helsinkiin ja normiarkeen niin asia ihan toinen. Mä liikun paljon julkisilla paikoilla, ja olen potentiaalisissa tartuntatilanteissa kymmenien jollen satojen ihmisten kanssa päivittäin.
Tosin nyt kun koulu on suljettu niin siltä osin asia ratkaistu mun puolesta, mutta muuten täytyy sitten tehdä omat päätökset silloin.
Tää on vähän käänteinen tää mun tilanne Ilona sun tilanteeseen nyt, sä mietit lähteäkkö tulevalle keikalle mutta tiedät jo miten normiarjessa toimit. Mä taas olen ollut tän ajan keikalla ja en tiedä vielä miten normiarki Helsingissä tulee muodostumaan parin viikon päästä. Itse edelleen sillä fiiliksellä että jatkan elämääni niin normaalisti kuin mahdollista.
Mutta mikä sitten on järkevää? Epidemian on kai jo todettu olevan väistämätön, ja millään toimilla pystytään enää vain pidentämään aikaa minä tauti käy väestön läpi. Mikä tietysti todella tärkeää terveydenhoidon resursseja ajatellen. Oliks se ennuste nyt et yli kolmasosa suomalaisista tulee todennäköisesti saamaan tartunnan & tää tulee jäämään taudiksi joka jyllää kausittain vähän flunssan tavoin?
Jos lähtee erikoistoimiin niin meinaako niitä sit pitää yllä kuinka kauan? Siihen asti että tulee rokote...?