Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pt! Otatko varausmaksun?  (Luettu 7238 kertaa)

Poissa thorath

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Pt! Otatko varausmaksun?
« Vastaus #80 : Maaliskuu 19, 2025, 00:21:40 »
Pikasiirto.fi palvelussa maksajalle lisätään aina se palvelumaksu. Nyt putosin kärryiltä enkä ihan ymmärrä mitä vänkäät tässä 🙄

Jos peruit koko tapaamisen niin miksi et palautanut koko summaa minkä asiakas oli maksanut?
Eihän asiakaskaan maksa sinulle varausmaksua josta vähentää omat siirtokulunsa.
Luulisi nyt että sinullakin olisi ollut muutaman euron verran siirtokuluihin, jos joudut itse perumaan koko tapaamisen.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2025, 00:23:47 kirjoittanut thorath »

Poissa MySweetMystery

• Newbie
  • Galleria (4)
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #81 : Maaliskuu 19, 2025, 00:33:02 »
thorath hyvä. Niinhän minä juuri toiminkin. Sulla on nyt luetun ymmärtämisessä joku ongelma.

Ymmärrän nyt miksi Myy kirjoitti ylle, että "Mä en oikeen ymmärrä mitä haet tällä, enkä oikeestaan halua alkaa sun kanssa vääntämään asiasta, koska sun preesens tällä foorumilla on lähinnä suomalaisten seksityöntekijöiden rienaamista enkä siksi koe hedelmälliseksi lähteä tähän keskusteluun sun kanssa, sori!"

Yhdyn Myyn sanoihin.

Poissa thorath

• Full Member
« Vastaus #82 : Maaliskuu 19, 2025, 00:45:38 »
thorath hyvä. Niinhän minä juuri toiminkin. Sulla on nyt luetun ymmärtämisessä joku ongelma.

Mulle on kerran käynyt niin, että pt perui tapaamisen sairastumisensa vuoksi. Se oli ihan ok tietysti. Tuuri siinä omalla kohdallani oli, että olin menossa tapaamaan ko henkilöä toista kertaa. Ensimmäisellä kerralla piti maksaa varausmaksu. En oikein tiedä, miten hän olisi palauttanut summan minulle, kun ei se mikään tilisiirto ollut. Keikkaileva pt, niin ei olisi oikein voinut sopia, että vähennetään seuraavasta kerrasta, kun hän käy paikkakunnalla max 2 kertaa vuodessa eikä ihan sitäkään. Varausmaksu oli 50€ ja vähennettiin varsinaisesta maksusta.

Tähän et tule saamaan vastausta.  8)

Totta!😆

Minulta saat kyllä vastauksen.

Olen kerran palauttanut varausmaksun anonyymisti Pikasiirron kautta. Vähensin summasta ainoastaan pikasiirron palvelumaksun, ettei itselle tullut takkiin.

Miten tämä pitäisi mielestäsi ymmärtää?

Asiakas maksaa sinulle ennakkovarauksena 50e.
Saat tilillesi 50e

Perut koko tapaamisen

Maksat asiakkaalle.
50e - pikasiirron palvelumaksu, ettei sinulle itselle tule kuluja siirtäessäsi rahaa takaisinpäin.

asiakas saa takaisin alle 50e, koska vähensit pikasiirron palvelumaksut summasta.

Peruit tapaamisen, mutta asiakas ei saanutkaan koko summaa takaisin.
Kenellähän on kirjoittamisessa ongelmaa  :laught:
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2025, 00:47:15 kirjoittanut thorath »

Poissa MySweetMystery

• Newbie
  • Galleria (4)
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #83 : Maaliskuu 19, 2025, 01:00:15 »

Hups. Sekoitin kaksi eri kertaa. Silloin kun vähensin palvelumaksun palautuksesta, asiakas oli vahingossa itse maksanut liikaa (en tiedä miten mahdollista 😆). Toisella kertaa en vähentänyt, kun oma syy, ja se nyt ei montaa euroa ole.
[/quote]

[/quote]

Et huomannut sitten tätä viestiä  jossa korjasin ekaa nopeaa naputtelua?

Jos mun tilille ilmestyy x summa ylimääräistä rahaa tutulta asiakkaalta muualta maasta, palautan sen. (Luulen, että olin hänellä muistiasetuksissa tms ja tuli virhenaputtelu tms)  Mutta en maksa tietenkään yhtään ylimääräistä provikkaa siitä pikasiirrolle, ettei itselleni tule tuosta takkiin. Tämän asiakaskin _tietenkin ymmärsi,  hänen moka. Käteisellä toimiessa asia menisi toki toisin.

Huoh.

Poissa MySweetMystery

• Newbie
  • Galleria (4)
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #84 : Maaliskuu 19, 2025, 01:10:45 »
Lisää rautalankaa.

Kun halusin palauttaa koko summan, palautin silloinkin tasan 50e + palvelumaksu.

Eli asiakkaalle itse asiassa tuli takkiin hieman (koska en maksanut palvelumaksua "tuplana"), mutta niin minullekin, koska olinhan saanut tililleni tasan 50e.

Ja tämä oli hänelle täysin ok. Vaikkei selvästikään thorathille

Ainoa joka voitti oli Pikasiirto.
Häviäjiä oli kaksi.

Ja thorathin mielenrauha 🙄

Poissa thorath

• Full Member
« Vastaus #85 : Maaliskuu 19, 2025, 01:22:28 »
Lisää rautalankaa.

Kun halusin palauttaa koko summan, palautin silloinkin tasan 50e + palvelumaksu.

Eli asiakkaalle itse asiassa tuli takkiin hieman (koska en maksanut palvelumaksua "tuplana"), mutta niin minullekin, koska olinhan saanut tililleni tasan 50e.

Ja tämä oli hänelle täysin ok. Vaikkei selvästikään thorathille

Ainoa joka voitti oli Pikasiirto.
Häviäjiä oli kaksi.

Ja thorathin mielenrauha 🙄

Huoh 

Jos maksat 50e ja palvelumaksun niin silloin maksat tililtäsi 50e + palvelumaksun.
Tällöin ei kukaan kirjoita "Vähensin summasta ainoastaan pikasiirron palvelumaksun, ettei itselle tullut takkiin"

Tämän jälkeen kirjoitatkin että oletkin oikeasti maksanut 50e päälle vielä palvelumaksut ja saitkin tapahtumassa itse takkiin :laught:

Kirjoitusten ymmärtämissä auttaa että kirjoittaa niin ettei tarina muutu kokonaan päinvastaiseksi  8)

Poissa MySweetMystery

• Newbie
  • Galleria (4)
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #86 : Maaliskuu 19, 2025, 01:35:05 »
Niin, HUOM, tuossahan oli siis kuvattuna kaksi erillistä tapahtumaa 😘

Mutta hei, onneksi aika moni maksaa myös rohkeasti ihan tavallisena tilisiirtona, omalla nimellään. Silloin ei tarvitse miettiä palvelumaksuja.
(Paitsi jos itse haluan pysyä mahdollisessa, onneksi harvinaisessa, palautusskenaariossa anonyymina 😅)

Peace 😘

Poissa Mea_xx

• Newbie
  • Galleria (10)
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #87 : Maaliskuu 19, 2025, 05:43:43 »
Näkyy menneen melkoiseksi väännöksi, mutta silti kommentti tähän väliin, kun sattui eilen kohdalle.

Illan kolmesta asiakkaasta kolme tekee oharit. Kaksi ilmoittamatta, yksi ilmoittaa pari tuntia ennen perään kysellessä. Tulijoita olisi ollut enemmän, mutta myin ei-oota koska ajat oli varattu. Aikaa meni kaikkinensa reilut 5 tuntia, josta tuli sitten kirjaimellisesti persnettoa, koska maksan paikasta. Jossa ei olemattomia kävijöitä odotellessa voi myöskään tehdä mitään.

En voi lähteä varausmaksukäytäntöön, mutta voin rehellisesti sanoa että kyllä mielessä käy, kun illasta tulee rahallisesti takkiin. No sellaista se joskus on. Eipä siinä.

Poissa neitiJade

• Newbie
  • Galleria (40)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #88 : Maaliskuu 19, 2025, 11:42:19 »
Kyllä, perin kaikilta uusilta asiakkailta 50€ varausmaksun.

Toisin kuin tästä ketjusta voisi päätellä, ja kuten TuhmaMyy jo ylempänä mainitsi, kaatuu ajanvaraus erittäin harvoin tähän (samaa luokkaa kuin ohareiden määrä ennen varausmaksua). Ohareiden määrä minulla ei kovin korkea ollut ennen varausmaksuakaan, mutta nyt ne ovat loppuneet käytännössä kokonaan. En ole myöskään maininnut varausmaksusta julkisesti ennen tätä, joten mistään vinoumastakaan sen suhteen ei ole kyse.

Voin siis oman kokemuksen pohjalta suositella lämpimästi varausmaksua; se on minulle taloudellisesti kannattava ja tuo mielenrauhan ohareista.
Espoo

Poissa Tiia

• Tiia Forsström
  • Sr. Member
  • Galleria (18)
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #89 : Maaliskuu 19, 2025, 12:40:46 »

Toisin kuin tästä ketjusta voisi päätellä, ja kuten TuhmaMyy jo ylempänä mainitsi, kaatuu ajanvaraus erittäin harvoin tähän

Sama täällä. Ei oo vähentänyt asiakkaiden määrää yhtään.
✨Tampereella 14.4.✨

Uusimpia kuvia

Poissa MikaM

• Full Member
« Vastaus #90 : Maaliskuu 19, 2025, 12:47:45 »

Toisin kuin tästä ketjusta voisi päätellä, ja kuten TuhmaMyy jo ylempänä mainitsi, kaatuu ajanvaraus erittäin harvoin tähän (samaa luokkaa kuin ohareiden määrä ennen varausmaksua). Ohareiden määrä minulla ei kovin korkea ollut ennen varausmaksuakaan, mutta nyt ne ovat loppuneet käytännössä kokonaan. En ole myöskään maininnut varausmaksusta julkisesti ennen tätä, joten mistään vinoumastakaan sen suhteen ei ole kyse.

Voin siis oman kokemuksen pohjalta suositella lämpimästi varausmaksua; se on minulle taloudellisesti kannattava ja tuo mielenrauhan ohareista.

Tosiasia kyse on vinoumasta, jos mainitset Pikkumyyn tavoin varausmaksusta vasta kun asiakas on tehnyt ostospäätöksen. Tuolloin asiakas on jo sitoutettu. Teillä toki molemmilla varausmaksu voi toimia myös siitä syystä, että molemmilla on tilit OF:ssä sekä laaja nettihistoria.

Myönnän toki, että vinouman hoksaaminen ei ole helppoa. Sen hoksaaminen ei nimittäin onnistunut aikanaan huippu-insinööreiltä.

Wald pani merkille, että tutkimus huomioi vain lentokoneet, jotka selviytyivät tehtävistään — pommikoneet, jotka oli ammuttu alas, eivät olleet mukana vahinkoarvioissa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Selviytymisharha

Poissa MikaM

• Full Member
« Vastaus #91 : Maaliskuu 19, 2025, 13:18:10 »

Toisin kuin tästä ketjusta voisi päätellä, ja kuten TuhmaMyy jo ylempänä mainitsi, kaatuu ajanvaraus erittäin harvoin tähän

Sama täällä. Ei oo vähentänyt asiakkaiden määrää yhtään.

Tässä ei tarvitse nähdä ristiriitaa.

Minua ei häiritse seksiyrittäjän varausmaksu.
Samalla olen itse huomannut, ettei ole vielä tullut vastaan seksiyrittäjää, jolle olisin valmis maksamaan varausmaksun. Tosin minulle ei ole vielä osunut tapausta, jossa varauksen jälkeen vaaditaan varausmaksua. En siis tiedä miten toimisin tilanteessa. Maksaisinko vai sanoisinko, ei kiitos.

Minua ei myöskään häiritse ilmoitus, että varausmaksusta huolimatta on riittävästi (uusia vai vanhoja?) asiakkaita. Seksiyrittäjillä on niin erilaisia tavoitteita asiakasmäärien ja  vakkareiden suhteen.

Virossa eräs seksiyrittäjä on ilmoittanut, ettei ota vastaan uusia asiakkaita, ellei erityisesti ole ilmoittanut hakuajan uusille olevan auki. Vähän sama ilmiö näkyy naapuriston ilmoituksissa. Vaikka putiikki on auki, niin omaa ilmoitusta päivitetään ehkä kerran kuussa. Vakkarit tietävät putiikin olevan auki. Kun ilmoitus on päivitetty, niin uusien kannattaa ottaa yhteyttä.

Poissa Mea_xx

• Newbie
  • Galleria (10)
« Vastaus #92 : Maaliskuu 19, 2025, 13:21:37 »
Kun asiaa mietin, niin eilisellä ohariprosentilla (100!) ei olisi varsinaisesti paljon menetettävääkään. Voipi olla että otan kokeiluluontoisesti käyttöön, ainakin niille jotka profiloin mahdollisiksi riskeiksi. En tosin halua mitään lahjakortteja enkä myöskään jakaa tilinumeroa, mutta Paypal on ihan pätevä konsti. Ainakin nuorempi väki osaa tehdä sinne tilin tarvittaessa. Jos on ylivoimaista niin sille ei mahda sitten mitään.

Poissa mattssonni

• Sr. Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #93 : Maaliskuu 19, 2025, 13:45:46 »
Tuntemattomalle myyjälle ei tulisi mieleenkään lähettää rahaa ennakkoon. Niin paljon on huijareita liikkeellä ja asiakkaan kuluttajansuoja tällä toimialalla olematon. Toisaalta tutun myyjän ei ole tarpeen pyytää minulta ennakkoa, koska tietää voivansa luottaa sovittuun.

Lisäksi ennakkomaksu merkitsee käytännössä anonyymistä asioinnista luopumista, joka on monille yksi olennainen osa sitä, mistä tässä pohjimmiltaan maksetaan.

Käteinen saapuessa käteen on tämän alan oletusmaksuehto. Asiakkaan asema on silti huono, koska joutuu joka tapauksessa maksamaan palvelusta ison summan ennen kuin on mitään takeita mitä vastinetta sille saa.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa Viveca

• Full Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #94 : Maaliskuu 19, 2025, 13:52:40 »
Varausmaksulle on erittäin hyvä vaihtoehto ottaa vain julkisen Fonectanumeron omaavia asiakkaita vastaan. Peruutuksia se ei toki estä, mutta oharit ym perseily kitkeentyy samalla veks. Asiakkaille ehkä matalampi kynnys, kuin varausmaksu ja helpompikin.
Nimim. yhdet oharit about 10 vuoteen.
*pikkuPullea mature*

Poissa Tiia

• Tiia Forsström
  • Sr. Member
  • Galleria (18)
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #95 : Maaliskuu 19, 2025, 14:22:47 »
Minua ei myöskään häiritse ilmoitus, että varausmaksusta huolimatta on riittävästi (uusia vai vanhoja?) asiakkaita. Seksiyrittäjillä on niin erilaisia tavoitteita asiakasmäärien ja  vakkareiden suhteen.

En tiedä oliko toi tarkoitettu kysymykseksi mutta mulla on arviolta 50/50 uusia ja vanhoja asiakkaita. Ja varausmaksu koskee siis vain uuden asiakkaan ekaa varausta.

Toki mun tilanne on vähän toinen kuin monen kollegan, kun musta löytyy niin helposti niin paljon tietoa.
✨Tampereella 14.4.✨

Uusimpia kuvia

Poissa MikaM

• Full Member
« Vastaus #96 : Maaliskuu 19, 2025, 15:09:35 »

En tiedä oliko toi tarkoitettu kysymykseksi mutta mulla on arviolta 50/50 uusia ja vanhoja asiakkaita. Ja varausmaksu koskee siis vain uuden asiakkaan ekaa varausta.

Toki mun tilanne on vähän toinen kuin monen kollegan, kun musta löytyy niin helposti niin paljon tietoa.

Ajoin tähän keskusteluun ajatusta, että kysymys varausmaksusta ei ole yksisilmäisesti mustaa tai valkoista.
Varausmaksun vaatiminen tai halu maksaa varausmaksu on usean eri tekijän summa.

Itseltäni ei ole koskaan vaadittu varausmaksua, enkä ole ottanut yhteyttä seksiyrittäjään, joka on ilmoituksessa vaatinut varausmaksua. En siis tiedä miten toimisin, jos oikeasti pitäisi tehdä päätös varausmaksun maksamisesta.

Poissa Iivana Puupallo

• Jr. Member
« Vastaus #97 : Maaliskuu 19, 2025, 18:06:13 »
Tätä ketjua kun lukee niin ihmetyttää kuinka vaikeaksi näiden palvelujen tarjoaminen tai ostaminen onkaan saatu tehtyä!

Jää kuva että tämä on kotimaisiin liittyvä ongelma vai onko kukaan kuullut että ulkkarit valittaisivat jatkuvista ohareista tai pyytäisivät ennakkomaksuja?

Lähinnä siitä maininneet että pokaa olisi tulossa liiankin kanssa..😅

Poissa TuhmaMyy

• Full Member
« Vastaus #98 : Maaliskuu 19, 2025, 18:34:45 »
Tätä ketjua kun lukee niin ihmetyttää kuinka vaikeaksi näiden palvelujen tarjoaminen tai ostaminen onkaan saatu tehtyä!

Jää kuva että tämä on kotimaisiin liittyvä ongelma vai onko kukaan kuullut että ulkkarit valittaisivat jatkuvista ohareista tai pyytäisivät ennakkomaksuja?

Lähinnä siitä maininneet että pokaa olisi tulossa liiankin kanssa..😅

Voisin veikata ihan sellaista käytännön seikkaa, että ulkomaalainen varausmaksua pyytävä pt leimattaisiin todennäköisesti vielä nopeammin huijariksi, kuin suomalainen pt. Ulkomaalaisten palveluntarjoajien kohdalla taitaa olla kuitenkin asteen yleisempää se, että kuvat ei ole lainkaan omat, samalla mimmillä on useita eri profiileja jne., joka sitten lisää mahdollisesti osaltaan epäluottamusta muihin ulkomaalaisiin palveluntarjoajiin.

Lisäksi ulkkareilla ei käsittääkseni ole samanlaista alustaa, missä he olisivat asiakkaiden kanssa samalla tavalla vuorovaikutuksessa kuin me täällä, eli vaikka heillä olisikin paljon ohareita tai kiusantekijöitä, mistä me saisimme kuulla tästä? Yksittäiseltä pt:ltä tapaamisen aikana toki, mutta en mä ainakaan keskustele treffien aikana muista asiakkaista, eli tapaamisen aikana käydyistä keskusteluista on vaikea päätellä juuta tai jaata asioiden todellisesta tilasta.

Poissa muna

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #99 : Maaliskuu 19, 2025, 18:59:31 »
Varausmaksulle on erittäin hyvä vaihtoehto ottaa vain julkisen Fonectanumeron omaavia asiakkaita vastaan. Peruutuksia se ei toki estä, mutta oharit ym perseily kitkeentyy samalla veks. Asiakkaille ehkä matalampi kynnys, kuin varausmaksu ja helpompikin.
Nimim. yhdet oharit about 10 vuoteen.

Tämä tapa estää jos asiakkaalla on syystä tai toisesta salainen numero. Asiakkaaksi ei silloin pääse mitenkään?