Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pt! Otatko varausmaksun?  (Luettu 7334 kertaa)

Poissa Jepsjep

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Pt! Otatko varausmaksun?
« Vastaus #120 : Maaliskuu 22, 2025, 07:55:23 »

Ei nuo satunnaiset oharit minun talouttani kaada, mutta jos niitä alkaa tulla enemmänkin, nostan  hintoja kautta linjan. Oharin tekijät ei tajua, että suurimman vahingon tekevät muille asiakkaille hintojen nousuna ja sillä, että vievät ajan joltain toiselta. Minua ne ei pahemmin hetkauta.

Tai ehkä tajuavat ja juuri siksi häiriköivät. Eikö se vähän ole tällainen suomalainen ajatus tapa tai kateus "Kun en minäkään voi käydä niin ei kyllä muutkaan."

Poissa Miira N

• Newbie
« Vastaus #121 : Maaliskuu 22, 2025, 11:47:34 »
Luin tätä ketjua aika ristiriitaisin tuntein näin enemmän tai vähemmän julkisena tekijänä. Riippumatta siitä, mitä täällä nyt joku todisteli ulkomaalaisen palveluntarjoajan kanssa käydyn keskustelun perusteella, on aika kova fakta, että oharointia esiintyy ja riesaksi asti. Olen ollut alalla jo vuosia ja sanoisin, että oma habitus on aika hyvin hiottu ja kokemustakin viestinvaihdosta löytyy. Kaikki oharoijat eivät kuitenkaan ole epäasiallisia vaan on esimerkiksi asiakkaita, jotka varaavat ajan ja ilmeisesti ei haluta sovittuna hetkenä ja mitään ilmoittamatta minut joko estetään tai ei vain saavuta paikalle.

Asiakkaalla on oikeus tulla kohdelluksi asiallisesti ja yksityisyydensuojaa kunnioittaen ja seksityöntekijällä on oikeus elinkeinoonsa. En itse käytä varausmaksuja (vielä), mutta otan ne käyttöön loppuvuodesta uusille asiakkaille, kun olen saanut vielä vähän vakiinnutettua omaa preesenssiäni - esimerkiksi OnlyFansin ja yhteistöiden merkeissä. Olen samaa mieltä, ettei kenelle tahansa kannata maksaa mitä tahansa - jos PT vaatii asiakkaalta luottoa niin PT'n täytyy myös pystyä osoittamaan, että on luottamuksen arvoinen. Oli kyseessä sitten mekaanikko, kiinteistövälittäjä tai seksityöntekijä niin luotettavuudella on merkitystä ja sen eteen pitää tehdä töitä.

Itseäni kuitenkin loukkaa se, että pyydetään tapaamaan vaikka kaupungin ulkopuolella (josta pyydän maksun, koska aion matkustaa sinne erikseen) ja minulle aletaan luettelemaan kuinka asiakas on tullut huijatuksi joskus aikaisemmin ja kun kyselen yksityiskohtia niin käy ilmi, että kyseessä on ollut joku kasvoton tai muuten epäselvä tapaus ja nyt se yleistetään minuun. Ei ole minun ongelmani että Pertti ei saa avattua nettisivujani ja tutkittua, että millainen palveluntarjoaja juuri minä olen.

Pari kertaa olen maksanut pienen varausmaksun itselleni aivan uusille tuttavuuksille muutaman viestinvaihdon jälkeen ja sitten onkin alkanut täysi radiohiljaisuus.
Tästä syystä toivonkin ettei kukaan kanssa turska koskaan maksaisi pienintäkään maksua etukäteen.

Tämmönen käytäntö herättää entistä enemmän kiinnostusta feikkiprofiilien tekijöille.

No oppirahat on maksettava, tästä syystä en milloinkaan maksa kenellekkään en nyt enkä tulevaisuudessa ennakoita.

Sinäänsä kuitenkin ymmärrän pointin asian takana.

Tämä on mielestäni hyvä esimerkki yleistämisestä - joku on tullut vedätetyksi ja sen sijaan, että mietittäisiin porukalla, että miten tämän olisi voinut tunnistaa, niin ammutaan kaikkia palveluntarjoajia polveen. On hedelmällisempää jakaa infoa siitä, miten tunnistaa feikkiprofiileja ja mitä kautta löytää luotettavia palveluntarjoajia kuin katkeroitua ja anonyyminä tulla saitille kirjoittamaan siitä, kuinka enää ei kannata luottaa kehenkään.

Villeimmissä fantasioissani asiakkailla on myös velvollisuus maksaa peruutusmaksu, koska ei ole mitään syytä, että seksityöntekijöiden kuuluisi tyytyä sellaiseen osaan, jossa meille kuuluisi muita yrittäjiä pienemmät oikeudet. On ihan normikäytäntö, että menitpä sitten kampaajalle tai hammaslääkäriin, että jos et ilmesty paikalle, niin olet korvausvelvollinen. Miksi muiden yrittäjien aika on tärkeämpää kuin meidän?

Tämä teksti osuu luultavasti eniten niihin, jotka hyötyvät alan anonyymiydestä ja siitä, ettei asiakasta voi "vastuuttaa" mitenkään. Miksi joku ohareita tekevä haluaisi, että alalla olisi mitään sitä estäviä käytäntöjä? Miten joku Pena Panettaja hyötyisi siitä, ettei voikaan enää perua tapaamista kymmentä minuuttia ennen kun ei seisokaan?

Olen kuitenkin sinä uskossa, että minulle riittää ihania, minua kunnioittavia asiakkaita tarpeeksi, jotta tyhjien purkkien kolinasta en aio välittää.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2025, 11:51:24 kirjoittanut Miira N »
Ahkera keikkailija ja opiskelija.

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #122 : Maaliskuu 22, 2025, 13:13:19 »
Hyvä kysymys, että onko yleistämistä varausmaksuista jos tekee johtopäätöksiä omista kokemuksista, täällä kirjoitetuista muiden kokemuksista ja ilmoitusalustojen varoituksista :)

Poissa ThomasDundee

• Full Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #123 : Maaliskuu 22, 2025, 13:15:25 »
Yleistäminen kuuluu terveeseen itsesuojeluvaistoon ainakin jossain määrin, niin tässä skenessä kuin muuallakin.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2025, 13:24:00 kirjoittanut ThomasDundee »

Poissa AnnaB

• Hero Member
  • Galleria (16)
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #124 : Maaliskuu 22, 2025, 13:42:54 »
Olen tosi samoilla linjoilla Miiran kanssa.

Käytän varausmaksuja toisinaan, esim olen kokeillut niiden käyttöä keikalla menestyksekkäästi, ja erityisesti roolileikeissä/ fettareissa ym otan uusilta varausmaksuna sillä niissä ohariprosentti huutelee jossain 70% kohdalla.

Uskon, että oltuani reilun vuoden alalla, aktiivisesti läsnä somessa ja luotuani jonkinlaista pientä mainetta voin väittää, että muhun on helpompi luottaa kuin johonkin joka on täysin tuntematon. Mulle olisi todella haitaksi kusettaa varausmaksujen kanssa, menettäisin sen vähäisen maineen jota olen tähän asti kerännyt ja jäisin nopeasti kiinni jos yrittäisin aloittaa muka uutena uudella nimellä. Mitä kauemmin olen alalla ja mitä pidempään aktiivisesti esillä sitä vaikeammaksi kusettaminen tulisi ilman, että joutuisin siitä vastuuseen ihan julkisesti somekanavieni, Onlyfansiin tai saitin kautta.

Miksi siis huijaisin ketään?

💎 Lomalla - seuraava keikka Kuopioon! 💎

Poissa Miira N

• Newbie
« Vastaus #125 : Maaliskuu 22, 2025, 15:24:26 »
Hyvä kysymys, että onko yleistämistä varausmaksuista jos tekee johtopäätöksiä omista kokemuksista, täällä kirjoitetuista muiden kokemuksista ja ilmoitusalustojen varoituksista :)

On olemassa tervettä yleistämistä - jos kuvat tulevat google kuvahaussa vastaan, PT tuskin on olemassa. Jos ilmoitus on kasvoton, nimimerkillä ei ole muita sosiaalisia medioita tai niitä on niukasti yms. henkilö voi olla huijaus. Saat varmasti kiinni. Mitäpä jos oikeasti jakaisitte niitä kokemuksia, että millaisia ilmoituksia ja millaisia meriittejä niillä huijareilla sitten oli? Niillä tuskin oli antaa y-tunnusta kysyttäessä.

Ja sitten on olemassa yleistämistä, joka on tarpeetonta ja haittaa alalla toimivia ammattimaisia toimijoita ("keneenkään seksityöntekijään ei voi luottaa").

Poissa palvelunostaja

• Hero Member
« Vastaus #126 : Maaliskuu 22, 2025, 15:33:04 »
Vihreet pallurat on tässä kovinta valuuttaa, y-tunnuksia nyt saa kuka vaan  :sheep:

Poissa JuliaK

• Sr. Member
  • Galleria (18)
« Vastaus #127 : Maaliskuu 22, 2025, 15:42:12 »
^Totta
Nokialla 4.-6.4.

Poissa thorath

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #128 : Maaliskuu 22, 2025, 16:33:57 »

On olemassa tervettä yleistämistä - jos kuvat tulevat google kuvahaussa vastaan, PT tuskin on olemassa. Jos ilmoitus on kasvoton, nimimerkillä ei ole muita sosiaalisia medioita tai niitä on niukasti yms. henkilö voi olla huijaus. Saat varmasti kiinni. Mitäpä jos oikeasti jakaisitte niitä kokemuksia, että millaisia ilmoituksia ja millaisia meriittejä niillä huijareilla sitten oli? Niillä tuskin oli antaa y-tunnusta kysyttäessä.

Ja sitten on olemassa yleistämistä, joka on tarpeetonta ja haittaa alalla toimivia ammattimaisia toimijoita ("keneenkään seksityöntekijään ei voi luottaa").

Yleistät itsekin kaikki uudet asiakkaiksi pyrkivät suoraan ohareiden tekijöiksi. Tämä on tarpeetonta ja haittaa vain kunnollisia asiakkaita ("Keneenkään uuteen asiakkaaseen ei voi luottaa")
Maksavia ei kiinnosta oletko ennemmin sopinut tapaamisia sellaisten kanssa jotka eivät olekaan saapuneet.
Ongelma ei ole se että kasvoilla ilmoittavat vaatisivat etumaksua vaan se että täysin uudetkin ja tuntemattomat yrittävät pyytää etukäteismaksua ja tapaamiset eivät edes välttämättä toteudu.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2025, 16:40:08 kirjoittanut thorath »

Poissa Iivana Puupallo

• Jr. Member
« Vastaus #129 : Maaliskuu 22, 2025, 18:46:35 »
Miira taisi ymmärtää tekstini vääärin.. "Riippumatta siitä, mitä täällä nyt joku todisteli ulkomaalaisen palveluntarjoajan kanssa käydyn keskustelun perusteella, on aika kova fakta, että oharointia esiintyy ja
riesaksi asti"

Kyllä tämä käsitys on syntynyt ihan vuosien mittaan että nämä hyvät moneen kertaan rapsatut ulkomaan ammattilaiset eivät ohareista valita ja asiakkaita riittää. Muutamankin kerran varannut tapaamisen viikon päähän kun aiemmin ei ole ollut aikoja..

Eikä ne uudet yrittäjätkään ohareista ole valittaneet, vähistä asiakkaista satunnaisesti. Onhan se nyt selvää että jos on tuntematon niin homma ei aina heti lähde käyntiin.

Mutta jos tuntematon lyö jonkun varausmaksun niin sama juttu 100% varmuudella. Ongelmaa tosin ei enää ole koska; Ei asiakkaita = Ei ohareita..😅 Pidempäänkin alalla olleet voisivat kyllä miettiä mistä tämä ohariongelma oikein johtuu ja voisiko sitä ehkäistä jotenkin muuten kuin palvelun käyttöä hankaloittamalla.

Nämä Fonecta-numeroiden vaatimiset ja muut käytännöt missä asiakkaan anonymiteetti katoaa eivät kuitenkaan ole oikeita ratkaisuja.

Poissa Miira N

• Newbie
« Vastaus #130 : Maaliskuu 22, 2025, 18:55:55 »
Miira taisi ymmärtää tekstini vääärin.. "Riippumatta siitä, mitä täällä nyt joku todisteli ulkomaalaisen palveluntarjoajan kanssa käydyn keskustelun perusteella, on aika kova fakta, että oharointia esiintyy ja
riesaksi asti"

Kyllä tämä käsitys on syntynyt ihan vuosien mittaan että nämä hyvät moneen kertaan rapsatut ulkomaan ammattilaiset eivät ohareista valita ja asiakkaita riittää. Muutamankin kerran varannut tapaamisen viikon päähän kun aiemmin ei ole ollut aikoja..

Eikä ne uudet yrittäjätkään ohareista ole valittaneet, vähistä asiakkaista satunnaisesti. Onhan se nyt selvää että jos on tuntematon niin homma ei aina heti lähde käyntiin.

Mutta jos tuntematon lyö jonkun varausmaksun niin sama juttu 100% varmuudella. Ongelmaa tosin ei enää ole koska; Ei asiakkaita = Ei ohareita..😅 Pidempäänkin alalla olleet voisivat kyllä miettiä mistä tämä ohariongelma oikein johtuu ja voisiko sitä ehkäistä jotenkin muuten kuin palvelun käyttöä hankaloittamalla.

Nämä Fonecta-numeroiden vaatimiset ja muut käytännöt missä asiakkaan anonymiteetti katoaa eivät kuitenkaan ole oikeita ratkaisuja.

Okei, kuuntelen. Kerrotko mulle, miten saan vähennettyä ohareita ja turvattua mun toimeentulon jos en saa käyttää näitä keinoja, mitä nyt on esitetty huonoiksi? Uskon, että aika montaa meistä kiinnostaisi jos sulla on parempaa tietoa.

Poissa Iivana Puupallo

• Jr. Member
« Vastaus #131 : Maaliskuu 22, 2025, 19:21:32 »
Jos osaat yhtään lukea niin tuossahan niitä on jo raapusteltu. Oletko ikinä kuullutkaan markkinoinnista? Ja sekään ei riitä vaan koko paketin pitää olla houkutteleva, hyväksi todettu ja oikein hinnoiteltu. Varmaan pt:stä kiinni miten nämä käytännössä toteuttaa, omilla vahvuuksilla toki. Kaikki pakkokeinot, hankaluudet varaamisessa tms. syövät houkuttelevuutta. Jo se missä ilmoittelee on aika tärkeä juttu. Ei kannata valita halvinta vaan toimivin ja asiakkaalle helpoin.

Poissa Iivana Puupallo

• Jr. Member
« Vastaus #132 : Maaliskuu 22, 2025, 19:23:46 »
Kiitos muistutuksesta säännöistä. Voi silti kyllä miettiä mitä kirjoittelee.. Yritän oikeasti auttaa ja palkaksi saan rapaa niskaan..

Poissa häkkisen isa

• Full Member
« Vastaus #133 : Maaliskuu 22, 2025, 19:27:04 »
mä otan varausmaksut uusilta asiakkailta outcallista, koska kaks kertaa oon seissyt hotellin aulassa höynäytettynä. sen verran vittumainen kokemus oli, että jätän kolmannen kerran väliin. :D

samaten otan myös "varausmaksun" eli suunnittelumaksun jos asiakas haluaa poikkeuksellisen yksityiskohtaisen dominointisession suunnittelemisen etukäteen. ihan vain koska näiden asiakkaiden joukossa on myös runkkareita jotka on pakko jotenkin karsia ettei mene työtunteja hukkaan, ja ylipäätään koen että tällasissa tapauksissa varsinainen työ ja asiakkaan tarpeiden tyydyttäminen alkaa jo silloin kun sessiota suunnitellaan. näitä tulee harvoin, mutta ovat kyllä kaikki suostuneet mielellään maksamaan ja lähteneet myös lopulta tapaamisesta ilmeisen tyytyväisenä.

incallissa en oo kokenut tarpeelliseksi, ellei kyseessä ole tyyppi joka on jo aikaisemmin oharoinut, tai perunut tapaamisia toistuvasti tunnin-parin varoitusajalla, jolloin kerron syyn varausmaksun pyytämiselle. tämäkin on ollut yleensä kaikille ok. saatan myös pyytää varausmaksun jos ostajan viestien perusteella epäilen, että kyseessä on trollaaja tai muu häirikkö, mutta näitä on ollut yhen käden laskettavissa oleva määrä.

oma kokemus on ollut että suurin osa maksaa varausmaksut ihan mukisematta ja osa tarjoutuu maksamaan ne oma-aloitteisesti myös incall-tapaamisia varten. muutaman kerran joku on alkanut varausmaksusta valittamaan, jolloin kerron ystävällisesti, että asiakas on tervetullut tapaamiseen minun tarjoamassani paikassa jos ei halua maksaa varausmaksua, mutta valitettavasti en lähde omaan piikkiini huristelemaan taksilla ilman varmuutta siitä, että asiakas todella on siellä missä sanoo olevansa. osa tulee sitten incall-tapaamiselle, osa maksaa varausmaksun outcallista, osa jättää keskustelun siihen.

syystä tai toisesta mulle joka tapauksessa tulee aika vähän ohareita, ei välttämättä edes jokaisella keikalla. en tiiä onko syynä hyvä tutka, oonko jo bongannut kaikki maan ohariollit kertaalleen, vai onko mun maine vain niin hankala, että ohariollit jättää mut suosiolla väliin.
nähdään, terkuin ihana isa 😘

Poissa Thurber

• Full Member
« Vastaus #134 : Maaliskuu 22, 2025, 21:24:21 »
En halua maksaa etukäteen, ja käytän vain käteistä. Teoriassa, jos välttämättä haluaisin tavata tietyn "kuuluisan" ja luotettavana pidetyn pt:n, niin ehkä poikkeaisin periaatteesta. Toistaiseksi sitä ei ole tapahtunut. Yleensä vaihtoehtoja on monta, ja valituksi tulee joku, jolla ei ole varausmaksua. 

Poissa DeiDei

• Full Member
« Vastaus #135 : Maaliskuu 22, 2025, 22:50:28 »
Kyllähän se tässä maailman onnellisimman kansan maassa varausmaksu huoraamisessakin on ihan perusteltu, sillä maailman onnellisin kansa on ostamassa autoakin harva se päivä, mutta jostain syystä se maailman onnellisin juna ei vaan tule perille tai maailman onnellisin pankkiautomaatti ei satu toimimaan.  ;D

Joten jos nyt sattuu vielä suihkussa käymään ja puuteria käsivarsiinsa heittämään, niin kyllä se varausmaksua vaatii hölmölässä vuonna 2025.

Poissa thorath

• Full Member
« Vastaus #136 : Maaliskuu 23, 2025, 11:06:17 »
Sä sanoit mulle, että ratkaisut, joita PT't on esittäneet, on huonoja. Kysyin sulta, kuinka meidän kuuluisi siis toimia. Kerrotko, jos oikeasti tiedät?

Kaikki lähtee markkinoinnista. Ei kannata tehdä jo yhteydenottamista hankalammaksi kuin muilla vaan helpommaksi.
Yksityiset lääkärit ovat kallitta mutta sinne pääsee heti.
Suomalaiset hupakot ovat kalliimpia, hankalia saada aikaa varattua tai edes otettua yhteyttä, tarjotut palvelut osalla pieniä ja jos ajan monen sähköpostin jälkeen saa edes varattua niin aika ei ole välttämättä edes samalla viikolla. 
Jos tähän vielä pyydetään ennakkomaksu niin ainakin itse valitsen helpommin tavoitettavat ja tavattavat.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2025, 14:08:09 kirjoittanut PixelWiz »

Poissa AnnaB

• Hero Member
  • Galleria (16)
« Vastaus #137 : Maaliskuu 23, 2025, 11:34:40 »
^ sä sekoitit nyt markkinoinnin ja palvelumuotoilun.

Tätähän on moneen kertaan väännetty rautalangasta: ulkomaalaiset tulee tänne töihin tietyksi ajaksi eikä heillä ole sinä aikana muuta elämää kuin seksityö. Heillä ei ole esimerkiksi täällä perhettä ja ystäviä joita välillä tavataan, eikä juurikaan mitään velvoitteita muutenkaan.

Suomalaisilla seksityöntekijöillä on täällä kokonainen elämä. Ystävät, mahdollisesti lapset, lääkärikäynnit, ihan eri tavalla kodin hoito ja huolto kuin hotellissa ja vuokrapaikoissa majoittuvilla ulkomaalaisilla. Siksi kaikki suomalaiset eivät päivystä ja aikaa ei välttämättä ole tarjolla tänään tai huomenna.

Sitten on niitä suomalaisia jotka keikkailee ja ovat tavoitettavissa juuri silloin erittäin hyvin. Pitäisi teidänkin osata erottaa puheissanne täällä nämä kaksi toisistaan, heillä on erilaiset tavat tehdä tätä työtä, tai sekoittelevat näitä kahta koti vs keikka kuten esim. itse teen.

On ikävää että täällä yleistetään jatkuvasti suomalaiset hupakot yhteen muottiin joka näyttää siltä että puhutaan amatööreistä ja harrastelijoista eikä niistä jotka tekevät seksityötä ammattimaisesti.

Täällä ei tunnusta juurikaan arvostavan niitä suomalaisia jotka vastaa viesteihin, ovat täsmällisiä ja joiden kanssa kaikki sujuu. Kyllä meitä on, mutta meidätkin leimataan "hankaliksi suomalaisisiksi."
💎 Lomalla - seuraava keikka Kuopioon! 💎

Poissa Livya

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #138 : Maaliskuu 23, 2025, 11:41:01 »
Sä sanoit mulle, että ratkaisut, joita PT't on esittäneet, on huonoja. Kysyin sulta, kuinka meidän kuuluisi siis toimia. Kerrotko, jos oikeasti tiedät?

Kaikki lähtee markkinoinnista. Ei kannata tehdä jo yhteydenottamista hankalammaksi kuin muilla vaan helpommaksi.
Yksityiset lääkärit ovat kallitta mutta sinne pääsee heti.
Suomalaiset hupakot ovat kalliimpia, hankalia saada aikaa varattua tai edes otettua yhteyttä, tarjotut palvelut osalla pieniä ja jos ajan monen sähköpostin jälkeen saa edes varattua niin aika ei ole välttämättä edes samalla viikolla. 
Jos tähän vielä pyydetään ennakkomaksu niin ainakin itse valitsen helpommin tavoitettavat ja tavattavat.

Tää riippuu paljon siitä missä pt on töissä sillä hetkellä. Esim. keikalla pt yleensä päivystää ja on helppoa saada aika lyhyelläkin varoajalla. Mutta silloin kun pt tekee töitä omasta kodista/studiosta, yleensä ajanvaraus olisi hyvä tehdä esim. edeltävänä päivänä. Kotipaikkakunnalla pt:llä yleensä on nimittäin se oma elämä siinä töiden rinnalla. Meillä kaikilla varmaan on perhettä/sukua, ystäviä, harrastuksia ja ihan arjen velvoitteita. Toisilla pt:llä taas on selkeät työajat jotka ilmoittavat heti kättelyssä.

Ulkomaisissa pt:ssä on yleensä se että tulevat nimenomaan töihin suomeen ja tulos pitää saada mahdollisimman isoksi mahdollisimman lyhyessä ajassa. Tämä tarkoittaa sitä että he päivystää koko reissun, vaihdot asiakkaiden välillä on monesti tosi lyhyitä ja koko Suomessa oleilu on pyhitetty vain seksityölle. En kuitenkaan yleistä, varmasti on myös ulkkareita, jotka toimivat toisin.

Suomalainen pt monesti pyrkii tasapainottamaan työn ja monelle suomalaiselle on esimerkiksi tärkeää tarpeeksi pitkä vaihtoväli asiakkaiden välissä. Henkilökohtaisesti haluan, että asiakkaiden välissä olisi vähintään se 30-60min. 15 minuutin vaihtovälillä ei ehdi vaihtaa petivaatteita saati peseytyä ja siistiytyä itse kunnolla.

Toinen ongelma tavoitettavuudessa on juurikin nämä hupivaraajat. Viime keikalla miulla oli 9 ennakkovarausta. Kaikki asiallisen oloisia, ei mitkään punaliput liehuneet. Jouduin tarjoamaan kyselijöille paljon ei oota. Näistä ennakkovaraajista paikalle lopulta saapui 3, vain 2 ilmoitti ettei pääsekkään ajalle. Loput vaan katosivat kuin pieru saharaan ja aikoja vapautui lennosta. Onneksi ne ajat meni myös lennosta hyvin. En siis ihmettele että moni ottaa jonkun nimellisen varausmaksun. Itse en tätä vieläkään ala tekemään, mutta seuraavalle keikalle en myöskään ota ennakkovarauksia vastaan, vaan alan täyttää kalenteria vasta ensimmäisen keikkapäivän aamuna ja ehkä edeltävänä iltana. Helpompi poimia niitä, jotka olisivat tosissaan tulossa paikalle.

Pointtina siis, ei pt:t kiusallaan ota varausmaksuja vaan turvatakseen oman toimeentulon. Samoin kun pt yrittää erotella jyvät akanoista asiakkaita valitessa, voi ostaja toimia samoin pt:tä valitessa :) Tutka kehittyy ajan kanssa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2025, 14:09:45 kirjoittanut PixelWiz »

Poissa thorath

• Full Member
« Vastaus #139 : Maaliskuu 23, 2025, 11:51:17 »
Täällä ei tunnusta juurikaan arvostavan niitä suomalaisia jotka vastaa viesteihin, ovat täsmällisiä ja joiden kanssa kaikki sujuu. Kyllä meitä on, mutta meidätkin leimataan "hankaliksi suomalaisisiksi."

Täällä ei tunnusta juurikaan arvostavan niitä suomalaisia jotka saapuvat paikalle, ovat täsmällisiä ja joiden kanssa kaikki sujuu. Kyllä meitä on, mutta meidätkin leimataan "hankaliksi suomalaisiksi joiden pitää maksaa varausmaksu, koska viime viikolla sain useita ohareita"