Luin tätä ketjua aika ristiriitaisin tuntein näin enemmän tai vähemmän julkisena tekijänä. Riippumatta siitä, mitä täällä nyt joku todisteli ulkomaalaisen palveluntarjoajan kanssa käydyn keskustelun perusteella, on aika kova fakta, että oharointia esiintyy ja riesaksi asti. Olen ollut alalla jo vuosia ja sanoisin, että oma habitus on aika hyvin hiottu ja kokemustakin viestinvaihdosta löytyy. Kaikki oharoijat eivät kuitenkaan ole epäasiallisia vaan on esimerkiksi asiakkaita, jotka varaavat ajan ja ilmeisesti ei haluta sovittuna hetkenä ja mitään ilmoittamatta minut joko estetään tai ei vain saavuta paikalle.
Asiakkaalla on oikeus tulla kohdelluksi asiallisesti ja yksityisyydensuojaa kunnioittaen ja seksityöntekijällä on oikeus elinkeinoonsa. En itse käytä varausmaksuja (vielä), mutta otan ne käyttöön loppuvuodesta uusille asiakkaille, kun olen saanut vielä vähän vakiinnutettua omaa preesenssiäni - esimerkiksi OnlyFansin ja yhteistöiden merkeissä. Olen samaa mieltä, ettei kenelle tahansa kannata maksaa mitä tahansa - jos PT vaatii asiakkaalta luottoa niin PT'n täytyy myös pystyä osoittamaan, että on luottamuksen arvoinen. Oli kyseessä sitten mekaanikko, kiinteistövälittäjä tai seksityöntekijä niin luotettavuudella on merkitystä ja sen eteen pitää tehdä töitä.
Itseäni kuitenkin loukkaa se, että pyydetään tapaamaan vaikka kaupungin ulkopuolella (josta pyydän maksun, koska aion matkustaa sinne erikseen) ja minulle aletaan luettelemaan kuinka asiakas on tullut huijatuksi joskus aikaisemmin ja kun kyselen yksityiskohtia niin käy ilmi, että kyseessä on ollut joku kasvoton tai muuten epäselvä tapaus ja nyt se yleistetään minuun. Ei ole minun ongelmani että Pertti ei saa avattua nettisivujani ja tutkittua, että millainen palveluntarjoaja juuri minä olen.
Pari kertaa olen maksanut pienen varausmaksun itselleni aivan uusille tuttavuuksille muutaman viestinvaihdon jälkeen ja sitten onkin alkanut täysi radiohiljaisuus.
Tästä syystä toivonkin ettei kukaan kanssa turska koskaan maksaisi pienintäkään maksua etukäteen.
Tämmönen käytäntö herättää entistä enemmän kiinnostusta feikkiprofiilien tekijöille.
No oppirahat on maksettava, tästä syystä en milloinkaan maksa kenellekkään en nyt enkä tulevaisuudessa ennakoita.
Sinäänsä kuitenkin ymmärrän pointin asian takana.
Tämä on mielestäni hyvä esimerkki yleistämisestä - joku on tullut vedätetyksi ja sen sijaan, että mietittäisiin porukalla, että miten tämän olisi voinut tunnistaa, niin ammutaan kaikkia palveluntarjoajia polveen. On hedelmällisempää jakaa infoa siitä, miten tunnistaa feikkiprofiileja ja mitä kautta löytää luotettavia palveluntarjoajia kuin katkeroitua ja anonyyminä tulla saitille kirjoittamaan siitä, kuinka enää ei kannata luottaa kehenkään.
Villeimmissä fantasioissani asiakkailla on myös velvollisuus maksaa peruutusmaksu, koska ei ole mitään syytä, että seksityöntekijöiden kuuluisi tyytyä sellaiseen osaan, jossa meille kuuluisi muita yrittäjiä pienemmät oikeudet. On ihan normikäytäntö, että menitpä sitten kampaajalle tai hammaslääkäriin, että jos et ilmesty paikalle, niin olet korvausvelvollinen. Miksi muiden yrittäjien aika on tärkeämpää kuin meidän?
Tämä teksti osuu luultavasti eniten niihin, jotka hyötyvät alan anonyymiydestä ja siitä, ettei asiakasta voi "vastuuttaa" mitenkään. Miksi joku ohareita tekevä haluaisi, että alalla olisi mitään sitä estäviä käytäntöjä? Miten joku Pena Panettaja hyötyisi siitä, ettei voikaan enää perua tapaamista kymmentä minuuttia ennen kun ei seisokaan?
Olen kuitenkin sinä uskossa, että minulle riittää ihania, minua kunnioittavia asiakkaita tarpeeksi, jotta tyhjien purkkien kolinasta en aio välittää.