Oman otokseni perusteella väitän oharien johtuvan usein siitä, ettei myytävä tuote ole riittävän laadukasta.
Varauksen jälkeen asiakas alkaa epäröimään, saako hän vastinetta rahoilleen.
niin, mitenkään kyseenalaistamatta sun kokemustas näin asiakkaan näkökulmasta, tosiasiahan on kuitenkin se että tällä alalla on oikeasti myös ongelmana sarjaoharoijat, ihmiset ketkä tekevät ihan tahallaan kiusaa hupivarailemalla. yllättävän usein kun varsinkin samassa kaupungissa töitä tekevien ystävien kanssa puhuu erityisen mieleenpainuvista ohariolleista, käy ilmi että sama ihminen on oharoinut järjestelmällisesti useita kollegoita. osalle se varausvaihe on jo se mikä jostain syystä kiihottaa, tai sitten ihan vain nautitaan seksityöläisen ällyyttämisestä. mut on outcall-keikalla esimerkiksi oharoitu niin että asiakas valehteli olevansa tietyssä hotellissa ja ohjasi mut sellaisen huoneen ovelle, jossa ollut henkilö ei todellakaan ollut se kenen kanssa olin viestitellyt.
osa tekee tupla- tai jopa triplavarauksia ja menee sille kuka kiinnostaa enemmän (kyllä, näitäkin on ihan oikeasti nähty, toiveet on olleet sen verran erikoiset että tutun kollegan kanssa ollaan tajuttu että sama tyyppi on varannut kaksi päällekäistä aikaa meille ja jättää tulematta toisen tai molempien luokse). uskomatonta mutta totta, tähän olen kerran törmännyt myös sisällöntuotantopiireissä, missä yksi sisällöntuottaja oharoi mitään sanomatta kollegansa, koska kuvasi silloin toisen kollegan kanssa.

osa ei vain suhtaudu varauksiin kovin vakavamielisesti tai koe että palveluntarjoajan ajan tuhlaaminen olisi oikeasti minkäänlainen ongelma. muistan elävästi yhden ylilaudan keskustelun jossa useampi käyttäjä ihmetteli miksi oharit on meille niin iso ongelma, kun mm. "samat meikit voi sitten käyttää seuraavalle asiakkaalle" ja muita vastaavia neronleimauksia.
totta kai myös unohduksia sattuu. osalle voi tulla jokin este ja ei ehkä muisteta tai ei vain kiinnosta tarpeeksi, että varattua aikaa peruisi. osalla on ihan rehellisiä elämänhallintaongelmia.
en mitenkään kyseenalaista sitä etteikö tällä alalla olisi huijareita ja ihmisiä ketkä toimii välinpitämättömästi, mutta niinhän niitä on myös asiakkaissakin. meillä kun ei ole mahdollisuutta laittaa peruutuslaskua perään, toisin kuin hierojilla ja lääkäreillä ja vastaavilla, niin "tilaisuus tekee varkaan", ja sit ihan rehellisesti, meidän työ on monille sen verran provosoivaa että jotkut ne vain haluaa tehdä kiusaa. syitä on monia, ja niitä kaikkia ei voi mitenkään laittaa palveluntarjoajan vastuulle.
ja tunnustan samaan syssyyn että olen itsekin kerran oharoinut asiakkaita, varovaisesti arvioiden ehkä kymmenisen kertaa. yleensä syy on ollut raju migreenikohtaus jonka takia ajantaju ja muisti ovat molemmat täyttä puuroa. jokaisesta oharistani olen myös tarjonnut asiakkaalle varatusta ajasta riippuen 50-100€ alennuksen seuraavalle kerralle ja jokainen on tarttunut tarjoukseen. toisinaan olen ollut myös outcall-keikoilla 5-15 minuuttia myöhässä paikalla, kertonut siitä heti kun huomaan asian, pahoitellut vuolaasti, ja kompensoinut aina tarjoamalla myöhästymisen päälle vielä ylimääräistä lisäaikaa. sekään ei ole ollut vielä kenellekään ongelma, yleensä outcall-treffit on varattu niin että asiakkaalla on muutenkin reilusti luppoaikaa ja vapaailta.
väittäisin että virheet ja niiden korjaaminen on selkeästi erotettavissa välinpitämättömyydestä ihan sen perusteella miten ihminen käyttäytyy. katson itsekin sormien läpi asiakkaan myöhästymistä jos se aikataulujen puitteissa on mitenkään mahdollista jos asiakas kertoo pahoitellen myöhästyvänsä heti kun huomaa sen, verrattuna siihen että minua odotutetaan sanomatta mitään ja asiakas olettaa että 20 minuutin myöhästyminen 30 minuutin tapaamiselta tarkoittaa että hän saa silti käyttää koko 30 minuuttia tai lopun 10 minuuttia viidelläkympillä.
Eräs somessa omilla kuvillaan aktiivisesti markkinoiva PT totesi minulle, että oikeat ja totuudenmukaiset kuvat olivat syy, miksi ensikertalainen tuli hänen luokseen kokeilemaan miltä palvelu tuntuu.
niin, munkin asiakaskunnasta varmaan 10-15% on ekakertalaisia, ketkä tulee mun luokse koska mä olen näkyvä ja tunnistettava seksityöläinen ja muhun on helppo tutustua etukäteen. ensikertalaiset eivät mun kokemuksen mukaan ole muutenkaan erityisen kovia oharoimaan, päin vastoin paikalle tullaan hattu kourassa sekunnilleen oikeaan aikaan kaikki ohjeet luettuna. ensikertalaisille se luottamus siihen että tietää kenet tapaa on usein tosi tärkeää, koska se vähentää jännitystä, mutta mulle ei kyllä ole vielä syntynyt kuvaa että ensikertalaiset pääsääntöisesti pelkäisivät nimenomaan feikkikuvia.