Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pt! Otatko varausmaksun?  (Luettu 7169 kertaa)

Poissa Jomppuli

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
Vs: Pt! Otatko varausmaksun?
« Vastaus #160 : Maaliskuu 26, 2025, 10:22:59 »
Kyllä se on että ne joiden kanssa varaus on sujuvaa ja selkeää, niin ei niin iso ohaririski.
Mä ainakin suosin selkeää varausta ja ei sitä että jokainen asia pitää erikseen kysyä ja ilmoitus sekava ja mahdollisista kuvista ei näe kunnolla.

Harmi kun näitä kusetuksia on ja juuri se että maksaja ei saa esteen vuoksi yleensä mitään takaisin.
Toisaalta jokainen menee sen mukaan mikä sopii juuri itselle.

Paikalla MikaM

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #161 : Maaliskuu 26, 2025, 10:50:40 »
Hieman aihetta sivuten: Oma teoria on, että mitä suositumpi pt, sitä vähemmän suhteellisesti ohareita.

Valtaosa suomalaisista ammattilaisista osuu tähän kategoriaan "perus". Palvelu on asiallista ja jämptiä ja heillä on enemmän tai vähemmän vakiintunut asiakaskunta.

Oman otokseni perusteella väitän oharien johtuvan  usein siitä, ettei myytävä tuote ole riittävän laadukasta.
Varauksen jälkeen asiakas alkaa epäröimään, saako hän vastinetta rahoilleen.

Oman ostoksesi? Kuinka pitkään olet ollut alalla ja minkä verran sulla on kokemusta mies asiakkaista?

Minä olen se Anna Kontulan väitöskirjan "Sigma".
Punainen eksodus : tutkimus seksityöstä Suomessa
Väitöskirja Kontula, Anna  Like 2008

Tuosta voi laskea, että näkemykseni seksialasta perustuu parin vuosikymmenen havaintoihin eri toimintatavoista.
Ei se vittu tee ihmisestä yhtään viisaampaa, korkeintaan ylimielisemmän.

Paikalla MikaM

• Full Member
« Vastaus #162 : Maaliskuu 26, 2025, 11:02:15 »
Kyllä se on että ne joiden kanssa varaus on sujuvaa ja selkeää, niin ei niin iso ohaririski.
Mä ainakin suosin selkeää varausta ja ei sitä että jokainen asia pitää erikseen kysyä ja ilmoitus sekava ja mahdollisista kuvista ei näe kunnolla.

Harmi kun näitä kusetuksia on ja juuri se että maksaja ei saa esteen vuoksi yleensä mitään takaisin.
Toisaalta jokainen menee sen mukaan mikä sopii juuri itselle.

Jos tavara on priimaa ja hinta on oikealla tasolla, ei ole mitään syytä tehdä oharia, jos on maksukykyä.
Tietenkin on ihmisiä, jotka tekevät varauksia hupimielessä. Aikanaan tätä tyhjän varaamista masinoivat myös kilpasiskot.

Viimeaikainen saldoni, yksi viiden minuutin myöhästyminen , koska eksyin Jyväskylässä.
Toinen viiden minuutin myöhästyminen, kiitos Hakaniemen katutöiden.

Oharikokemukset; yksi jossa seuraavana päivänä kysyttiin, pitikö eilen olla tapaaminen? Ei mitään pahoitteluja.
Pari kertaa ollaan aikaa siirretty. Kerran siviilityökiireiden takia seuraavaan päivään. Toisen kerran viikolla, koska PT sai vatsataudin. Näköjään myös PTeet sairastelevat ja aikataulut muuttuvat. Sairastaminen ei ole turskien etuoikeus.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2025, 11:10:21 kirjoittanut MikaM »

Poissa Vile Man

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #163 : Maaliskuu 26, 2025, 15:54:27 »

Oman otokseni perusteella väitän oharien johtuvan  usein siitä, ettei myytävä tuote ole riittävän laadukasta.

Nyt en ihan ymmärrä mitä ajat takaa. Jos asiakasta ei kuvat miellytä, niin miksi varata sitä ensimmäistä aikaa alun perinkään? Ja samalla tavalla jos se eka tapaaminen ei miellyttänyt, miksi varata uutta aikaa?

Uskon joo että hyvät kuvat tekee vähemmän todennäköiseksi että asiakas tulee katumapäälle varaamisen ja tapaamisen välissä, sitäkö tässä haettiin? Mutta ei sen peruutusviestin laittamisen luulisi niin iso vaiva olevan.

Poissa TuhmaMyy

• Full Member
« Vastaus #164 : Maaliskuu 26, 2025, 16:03:13 »
Haluaisin tähän väliin myös sanoa että seksityöntekijä myy palvelua, ei tuotetta. Pt:stä puhuminen tavarana tai tuotteena on aika...noh, tähän voi keksiä useammankin adjektiivin. Toki ulkonäkö tässä palveluammatissa on aika keskeinen juttu, mutta ei tässä silti olla myymässä mitään objektia. En tiedä onko tää freudilainen lipsahdus siitä, miten MikaM alalla toimivat ihmiset näkee vai ajattelematon sanamuoto, mutta pikkasen särähtää korvaan.

Komppaan myös Vile Manin kommenttia ✌️

Poissa Livya

• Full Member
  • Galleria (6)
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #165 : Maaliskuu 26, 2025, 16:07:28 »
Haluaisin tähän väliin myös sanoa että seksityöntekijä myy palvelua, ei tuotetta. Pt:stä puhuminen tavarana tai tuotteena on aika...noh, tähän voi keksiä useammankin adjektiivin. Toki ulkonäkö tässä palveluammatissa on aika keskeinen juttu, mutta ei tässä silti olla myymässä mitään objektia. En tiedä onko tää freudilainen lipsahdus siitä, miten MikaM alalla toimivat ihmiset näkee vai ajattelematon sanamuoto, mutta pikkasen särähtää korvaan.

Komppaan myös Vile Manin kommenttia ✌️

Tämä. En ole mikään tavara enkä myy tavaraa. Myyn hyvinvointiin vahvasti liittyvää palvelua. Ulkonäkö toki vaikuttaa varmasti ostopäätökseen monella, mutta se on vain yksi osa tätä hommaa.

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #166 : Maaliskuu 26, 2025, 17:07:56 »
Ulkonäkökeskustelut ovat mielenkiintoisia. Kerran eräs paveluntarjoaja jäätyään kiinni 10v ja 20kg  vanhoista kuvista tokaisi täällä tai muulla foorumilla, ”vittu kuviako te täällä nussitte”. Itselle ja väittäisin että suurimmalle osalle turskia ulkonäöllä, kun sillä tarkoitetaan koko pakettia, on määräävä merkitys valittaessa palveluntarjoajaa. Sitä valintapäätöstä voi tukea tai laskea kiinnostuta palveluvalikoima, -asenne ja kommunikointikyvyt.

Paikalla MikaM

• Full Member
« Vastaus #167 : Maaliskuu 26, 2025, 17:14:57 »
Ulkonäkökeskustelut ovat mielenkiintoisia. Kerran eräs paveluntarjoaja jäätyään kiinni 10v ja 20kg  vanhoista kuvista tokaisi täällä tai muulla foorumilla, ”vittu kuviako te täällä nussitte”. Itselle ja väittäisin että suurimmalle osalle turskia ulkonäöllä, kun sillä tarkoitetaan koko pakettia, on määräävä merkitys valittaessa palveluntarjoajaa. Sitä valintapäätöstä voi tukea tai laskea kiinnostuta palveluvalikoima, -asenne ja kommunikointikyvyt.

Jossain tämän sivuston ketjussa seksiyrittäjä yritti kieltää turskia käyttämästä termiä pullukka.
Maksavana asiakkaana käytän juuri niitä termejä mitä haluan, minua on turha opettaa käyttämään tiettyjä sanoja tai olla käyttämästä tiettyjä sanoja, jos olen maksava asiakas.

Viime aikana olen täysin tahallisesti käyttänyt termiä seksiyrittäjä, koska yrittäjä myy tuotetta tai tavaraa, joka toki voi olla myös palvelua. Jos on seksityöntejä, niin pitäisi kysyä, missä on työnantaja.

Poissa palvelunostaja

• Hero Member
« Vastaus #168 : Maaliskuu 26, 2025, 17:37:17 »
Tämä nyt eksyi vähän sivuraiteelle. Jos ajan varaamisen ja tapaamisen välillä jostain tulee oleellista lisätietoa pt:n ulkonäöstä eikä sen vuoksi haluakaan tavata, niin siinä voi olla peruste tapaamisen perumiseen.

Jos tällaista lisätietoa ei ole, vaan turska ei tiedä mitä haluaa ja tekee varauksia joihin ei oikeasti ole itse sitoutunut, niin siitä sietääkin tulla runtua.

Kummassakaan tapauksessa ei ole mitään perusteita oharointiin. Se ei vain ole hyväksyttävää käytöstä aikuiselta ihmiseltä.

Paikalla MikaM

• Full Member
« Vastaus #169 : Maaliskuu 26, 2025, 17:42:08 »
Tämä nyt eksyi vähän sivuraiteelle. Jos ajan varaamisen ja tapaamisen välillä jostain tulee oleellista lisätietoa pt:n ulkonäöstä eikä sen vuoksi haluakaan tavata, niin siinä voi olla peruste tapaamisen perumiseen.

Jos tällaista lisätietoa ei ole, vaan turska ei tiedä mitä haluaa ja tekee varauksia joihin ei oikeasti ole itse sitoutunut, niin siitä sietääkin tulla runtua.

Kummassakaan tapauksessa ei ole mitään perusteita oharointiin. Se ei vain ole hyväksyttävää käytöstä aikuiselta ihmiseltä.

Tässä ketjussa kerrottiin joidenkin seksiyrittäjien vaativan varausmaksua vasta kun tapaaminen on sovittu.
Aikaisemmin en ollut päättänyt mitä tekisin tilanteessa. Nyt tiedän. Sopimusta on muutettu alkuperäisestä, en mene tapaamiseen enkä maksa varausmaksua. Lisäksi en edes viitsisi ilmoittaa tästä myyjälle.

Poissa TuhmaMyy

• Full Member
« Vastaus #170 : Maaliskuu 26, 2025, 17:49:28 »

Aivan varmasti! Ennen kuin on pt:tä tavannut, niin eihän sitä oikein voi muuhun kuin ulkonäköön ja viestintätyyliin ostopäätöstä perustaa :) Uskaltaisin kuitenkin väittää, että ulkonäkö ei riittäisi siinä vaiheessa, kun kuvankaunis pt vaan avaisi oven ja kävisi makaamaan sängylle jalat levällään ilme peruslukemilla eikä liikahtaisi tai inahtaisi koko treffien aikana. Pointti tässä mun aikaisemmassa viestissä oli kuitenkin palvelun vs tavaran myyminen, eikä ihmiskehon ole tavara, eikä seksipalveluiden ostamisessa keho ole myynnissä/vuokralla.

Maksavana asiakkaana käytän juuri niitä termejä mitä haluan, minua on turha opettaa käyttämään tiettyjä sanoja tai olla käyttämästä tiettyjä sanoja, jos olen maksava asiakas.

Viime aikana olen täysin tahallisesti käyttänyt termiä seksiyrittäjä, koska yrittäjä myy tuotetta tai tavaraa, joka toki voi olla myös palvelua. Jos on seksityöntejä, niin pitäisi kysyä, missä on työnantaja.

Seksiyrittäjä on aivan pätevä termi.

Kukaan ei estä sua käyttämästä mitä termejä haluat, mutta se tietysti vaikuttaa siihen millaisen kuvan sinusta ihmisenä saa. Mä en esimerkiksi itse tapaa sellaisia potentiaalisia asiakkaita, jotka kutsuu mua tuotteeksi tai vaikka huorittelee ajanvarauksen yhteydessä. Se että on jollekulle maksava asiakas, ei anna automaattista oikeutta kohdella/puhuttella ihmisiä miten sattuu.

Poissa Tuplawee

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #171 : Maaliskuu 26, 2025, 18:24:30 »
Kun puhutaan seksimarkkinoista, niin on vahvasti näkökulmasta kiinni, tulisiko puhua palvelun vai tavaran ostamisesta. Jos asiaa tarkastelee asiakkaan tarpeiden näkökulmasta,
niin välineellistämisen ajatukselta on vaikea välttyä kun keskivertoasiakas välityssivustojen tarjontaa selaa. Tietyllä osalla asiakkaista usein myös varsinaista tapaamista voi lähestyä tästä näkökulmasta. Ei se sitä tietenkään kovin salonkikelpoiseksi lähestymistavaksi tee, mutta jokainen varmaan voi päässään miettiä erilaisia analogioita kuvaamaan kyseistä transaktiota.

Sama pätee ulkonäkökeskusteluun. Osa asiakkaista tyydyttää tapaamisten kautta emotionaalisia tarpeitaan ja toisessa ääripäässä kyseessä voi olla lähes puhdas fyysinen suorite. Jollekin objektivointi voi olla osa fantasiaa. Uskaltaisin myös väittää, että valtaosalle asiakkaista ulkonäkö on tärkein määrittävä tekijä pt:tä valitessa. Tietysti voidaan keskustella missä määrin eri tekijät ovat valintaprosessissa välttämättömiä tai eivät, mutta jälleen kerran mielipiteitä ja erilaisia kokemuksia on moneen lähtöön.

Edelleen vaikuttaisi siltä, että palstalla vaikuttavat pt:t ovat pääosin palvelua myyvää tyyppiä ja asiakaskunta on enemmän kiinnostuneita hyvästä palvelukokemuksesta. Tämä on kuitenkin kapea otanta koko siihen kirjoon, mitä markkinoilta löytyy. Myös palstan keskustelijoiden kokoonpano ja sitä kautta palstan luonne voi luoda hieman vääristyneen kuvan todellisuudesta.

Voi olla, että olen väärässä, ja aina asioita tarkastelee valtaosin omasta näkökulmastaan, mutta jotenkin vaikea kuvitella olevansa vähemmistössä tässä ulkonäkökeskeisessä ja markkinoituneessa maailmassa. Varsinkin kun asiaa lähestyy siitä näkökulmasta, että oma avoin suhtautuminen seksityöntekijöihin on takuu varmasti yhteiskunnan tasolla vähemmistössä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2025, 18:27:10 kirjoittanut Tuplawee »

Poissa Livya

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #172 : Maaliskuu 26, 2025, 21:01:51 »
Tottakai ulkonäkö on iso osa tätä työtä ja siihen itse pyrin panostamaan ja siitä huolehtimaan. Se ei kuitenkaan tee minusta tavaraa. Vaan kivan näköisen, riippuen tietenkin naismausta, palveluntarjoajan, jolta voi erilaisia ja eripituisia seksipalveluita ostaa. Seksissä ulkonäkökeskeisyys on oleellista ja hyväksyttävää. Onneksi on monen näköistä ja kokoista palveluntarjoajaa alalla, niin löytyy vähän jokaiseen makuun jotakin. Mutta veikkaan että kun asiakas on valinnut omaa silmäö miellyttävän pt:n, yhteyden oton jälkeen myös muut asiat alkavat merkitä.

Poissa Beachbandit

• Jr. Member
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #173 : Maaliskuu 26, 2025, 22:07:24 »
Ihan höpöhöpö topic.

Poissa häkkisen isa

• Full Member
« Vastaus #174 : Maaliskuu 27, 2025, 09:59:48 »

niin, mitenkään kyseenalaistamatta sun kokemustas näin asiakkaan näkökulmasta, tosiasiahan on kuitenkin se että tällä alalla on oikeasti myös ongelmana sarjaoharoijat, ihmiset ketkä tekevät ihan tahallaan kiusaa hupivarailemalla. yllättävän usein kun varsinkin samassa kaupungissa töitä tekevien ystävien kanssa puhuu erityisen mieleenpainuvista ohariolleista, käy ilmi että sama ihminen on oharoinut järjestelmällisesti useita kollegoita. osalle se varausvaihe on jo se mikä jostain syystä kiihottaa, tai sitten ihan vain nautitaan seksityöläisen ällyyttämisestä. mut on outcall-keikalla esimerkiksi oharoitu niin että asiakas valehteli olevansa tietyssä hotellissa ja ohjasi mut sellaisen huoneen ovelle, jossa ollut henkilö ei todellakaan ollut se kenen kanssa olin viestitellyt.

osa tekee tupla- tai jopa triplavarauksia ja menee sille kuka kiinnostaa enemmän (kyllä, näitäkin on ihan oikeasti nähty, toiveet on olleet sen verran erikoiset että tutun kollegan kanssa ollaan tajuttu että sama tyyppi on varannut kaksi päällekäistä aikaa meille ja jättää tulematta toisen tai molempien luokse). uskomatonta mutta totta, tähän olen kerran törmännyt myös sisällöntuotantopiireissä, missä yksi sisällöntuottaja oharoi mitään sanomatta kollegansa, koska kuvasi silloin toisen kollegan kanssa. :D

osa ei vain suhtaudu varauksiin kovin vakavamielisesti tai koe että palveluntarjoajan ajan tuhlaaminen olisi oikeasti minkäänlainen ongelma. muistan elävästi yhden ylilaudan keskustelun jossa useampi käyttäjä ihmetteli miksi oharit on meille niin iso ongelma, kun mm. "samat meikit voi sitten käyttää seuraavalle asiakkaalle" ja muita vastaavia neronleimauksia.

totta kai myös unohduksia sattuu. osalle voi tulla jokin este ja ei ehkä muisteta tai ei vain kiinnosta tarpeeksi, että varattua aikaa peruisi. osalla on ihan rehellisiä elämänhallintaongelmia.

en mitenkään kyseenalaista sitä etteikö tällä alalla olisi huijareita ja ihmisiä ketkä toimii välinpitämättömästi, mutta niinhän niitä on myös asiakkaissakin. meillä kun ei ole mahdollisuutta laittaa peruutuslaskua perään, toisin kuin hierojilla ja lääkäreillä ja vastaavilla, niin "tilaisuus tekee varkaan", ja sit ihan rehellisesti, meidän työ on monille sen verran provosoivaa että jotkut ne vain haluaa tehdä kiusaa. syitä on monia, ja niitä kaikkia ei voi mitenkään laittaa palveluntarjoajan vastuulle.

ja tunnustan samaan syssyyn että olen itsekin kerran oharoinut asiakkaita, varovaisesti arvioiden ehkä kymmenisen kertaa. yleensä syy on ollut raju migreenikohtaus jonka takia ajantaju ja muisti ovat molemmat täyttä puuroa. jokaisesta oharistani olen myös tarjonnut asiakkaalle varatusta ajasta riippuen 50-100€ alennuksen seuraavalle kerralle ja jokainen on tarttunut tarjoukseen. toisinaan olen ollut myös outcall-keikoilla 5-15 minuuttia myöhässä paikalla, kertonut siitä heti kun huomaan asian, pahoitellut vuolaasti, ja kompensoinut aina tarjoamalla myöhästymisen päälle vielä ylimääräistä lisäaikaa. sekään ei ole ollut vielä kenellekään ongelma, yleensä outcall-treffit on varattu niin että asiakkaalla on muutenkin reilusti luppoaikaa ja vapaailta.

väittäisin että virheet ja niiden korjaaminen on selkeästi erotettavissa välinpitämättömyydestä ihan sen perusteella miten ihminen käyttäytyy. katson itsekin sormien läpi asiakkaan myöhästymistä jos se aikataulujen puitteissa on mitenkään mahdollista jos asiakas kertoo pahoitellen myöhästyvänsä heti kun huomaa sen, verrattuna siihen että minua odotutetaan sanomatta mitään ja asiakas olettaa että 20 minuutin myöhästyminen 30 minuutin tapaamiselta tarkoittaa että hän saa silti käyttää koko 30 minuuttia tai lopun 10 minuuttia viidelläkympillä.

Lainaus

Eräs somessa omilla kuvillaan aktiivisesti markkinoiva PT totesi minulle, että oikeat ja totuudenmukaiset kuvat olivat syy, miksi ensikertalainen tuli hänen luokseen kokeilemaan miltä palvelu tuntuu.

niin, munkin asiakaskunnasta varmaan 10-15% on ekakertalaisia, ketkä tulee mun luokse koska mä olen näkyvä ja tunnistettava seksityöläinen ja muhun on helppo tutustua etukäteen. ensikertalaiset eivät mun kokemuksen mukaan ole muutenkaan erityisen kovia oharoimaan, päin vastoin paikalle tullaan hattu kourassa sekunnilleen oikeaan aikaan kaikki ohjeet luettuna. ensikertalaisille se luottamus siihen että tietää kenet tapaa on usein tosi tärkeää, koska se vähentää jännitystä, mutta mulle ei kyllä ole vielä syntynyt kuvaa että ensikertalaiset pääsääntöisesti pelkäisivät nimenomaan feikkikuvia.
nähdään, terkuin ihana isa 😘

Poissa häkkisen isa

• Full Member
« Vastaus #175 : Maaliskuu 27, 2025, 10:08:28 »

Tykkään myös nollata pään joka tapaamisen välissä ja kohdata jokaisen asiakkaan mahdollisimman yksilöllisesti. Virittäydyn ennen tapaamisia siis oikeaan tunnelmaan oman pään sisällä.

niin ehkä tässä on se ero, mä nollaan pään vasta sitten kun asiakkaat on lähteneet :D pysyn vireässä ja hyvässä fiiliksessä, herkistyneenä aspamoodiin paljon paremmin kun ei tule pitkiä taukoja tekemiseen. tylsistyminen on pahinta myrkkyä mun työmotivaatiolle.

Poissa Livya

• Full Member
  • Galleria (6)
« Vastaus #176 : Maaliskuu 27, 2025, 18:41:36 »

Tykkään myös nollata pään joka tapaamisen välissä ja kohdata jokaisen asiakkaan mahdollisimman yksilöllisesti. Virittäydyn ennen tapaamisia siis oikeaan tunnelmaan oman pään sisällä.

niin ehkä tässä on se ero, mä nollaan pään vasta sitten kun asiakkaat on lähteneet :D pysyn vireässä ja hyvässä fiiliksessä, herkistyneenä aspamoodiin paljon paremmin kun ei tule pitkiä taukoja tekemiseen. tylsistyminen on pahinta myrkkyä mun työmotivaatiolle.

Hauska nähdä miten erilaisia tapoja ja tyylejä on. Ja kaikki varmasti yhtä hyvä  :)

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #177 : Maaliskuu 27, 2025, 18:54:41 »
^Olisi kiinnostavaa kuulla palveluntarjoajien tavoista nollata pää. Itsekin koitan sitä tehdä, 7 tuoppia tummaa olutta, puoli pulloa wiskiä ja karaokeilta nollaa pään kohtalaisesti, mutta vain illaksi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2025, 18:58:04 kirjoittanut FortySexN2 »

Poissa häkkisen isa

• Full Member
« Vastaus #178 : Maaliskuu 27, 2025, 19:35:59 »
^Olisi kiinnostavaa kuulla palveluntarjoajien tavoista nollata pää. Itsekin koitan sitä tehdä, 7 tuoppia tummaa olutta, puoli pulloa wiskiä ja karaokeilta nollaa pään kohtalaisesti, mutta vain illaksi.

valitettavasti ainakin meikäläisellä on tullut ikä sen verran vastaan, että kaljaa on ihan turha haaveilla juovansa yhtään, jos haluaa saada edes kohtuulliset yöunet, ja ilman hyviä yöunia ei tule työnteosta yhtään mitään. yks ykköskaljatölkki tulee kyllä toisinaan tissuteltua keikoilla iltapalaksi, oma suosikki on keisarin micro ipa. toista ei viitsi, kun sit menee ne hemmetin yöunet.

mun lemppari iltapuuha on viime aikoina ollut joku hyvä laadukas äänikirja ja sudokut. harmillisesti niitä on vaan tullut tehtyä niin paljon, että poltan vihkot läpi alta aikayksikön. (suomestahan saa tällä hetkellä vain kahta oikeasti hyvää sudokulehteä, bromleigh housen julkaisemat sudoku ilotulitus ja sudoku grand masters, joista ensimmäinen kestää muutaman päivän ja jälkimmäinenkin korkeintaan pari viikkoa.)

toinen vaihtoehto on äänikirja ja neulominen, jos on paha neuloosi meneillään. äänikirjoissa pitää kielenä olla englanti, mielellään sielukas brittimiehen matala ääni, ja genrenä fantasia. jos ei ole hyvää äänikirjaa kesken, niin yleensä se sit menee netflix-hommiksi.

ei mutta hitto, mä unohin millä foorumilla olen, oikeestihan mä siis nollaan runkkaamalla samalla kun muistelen kaikkia päivän asiakkaita ja fantasioin seuraavan päivän asiakkaista. 😇

Poissa jan#91

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #179 : Maaliskuu 27, 2025, 20:39:50 »
^ no tulihan se totuus sieltä vihdoin ilmi viimeisessä kappaleessa 😅