• yrittää vedättää tapaamisaikojen suhteen,
veloitatko kuluneiden tuntien mukaisesti jos aikaa kuluu kauemmin kuin suunniteltu?
• koetko että pt vai asiakas vai molemmat on vastuussa kellon tarkkailusta tapaamisten aikana? 😙
• kuinka suhtaudut asiakkaiden kyselyihin, siihen jos asiakas on tungetteleva ja yrittää kaivella asioitasi jne?
kokemuksia ja näkemyksiä kuuntelen mielelläni 🙃
1. En salli vedättämistä vaan aika napakasti ohjailen tapaamista, joten en ole koskaan ollut tilanteessa missä olisi pitänyt miettiä tätä. Joskus joku jää höpisemään ja pukeutuu hitaammin kuin olen ennakoinut, mutta ei silloinkaan puhuta kuin 5-10 minuutista, mikä ei aiheuta mulle stressiä koska en tee liukuhihnaa vartin väliajoilla.
- en ole montaa kertaa kohdannut niin törkeää ajanvenytysyritystä että lempeä ohjailu ei olisi riittänyt pitämään huolta ajasta. Ihan muutamia kertoja ollut joku joka on yrittänyt viimeiseen minuuttiin asti väkisin vääntää toista laukeamista ja silloin olen sanonut ihan suoraan, että sun aika valitettavasti loppuu nyt ja on aika pukeutua.
2. Ehdottomasti se kenen aika on maksullista vahtii kelloa. Koen että se on mun tehtävä huolehtia siitä, että tapaaminen päättyy ajallaan. Mulla on kello kahdessa paikassa silleen, että pystyn vilkaisemaan sitä riippumatta siitä missä asennossa ollaan ja pyrin seuraamaan aikaa mahdollisimman huomaamattomasti. Teen pääasiassa pitkiä tapaamisia, en tee esim vartin tapaamisia ollenkaan koska inhoan yli kaiken minuutin kyttäämistä.
- pyrin luomaan asiakkaalle mahdollisimman rennon fiiliksen ja sellaisen ettei hänen tarvitse miettiä ajankulua. Asiakas ostaa itselleen kallista luksuspalvelua, kyllä mun mielestä siihen kuuluu se että saa heittää omat aivot narikkaan ja että hänestä huolehditaan. Välttelen edes mainitsematta ajankulusta mitään vaan yksinkertaisesti ohjaan omalla toiminnalla tapaamisen oikeassa ajassa alusta loppuun.
3. Hymyilen ja kerron ystävälliseen sävyyn, että nämä ovat yksityisasioita mistä en halua jutella. Jos joudun toistamaan tämän niin hymy hyytyy mitä useamman kerran joutuu sanomaan. Olen vain kerran joutunut sanomaan useammin kuin kerran.
Tulin vielä lisäämään tosta ajan seuraamisesta, että usein pitkissä tapaamisissa jää loppuun aikaa missä halaillaan ja hipsutellaan. Silloin saatan sanoa että "meillä on vielä hetki halailla" tai että "tässähän on vielä hyvin aikaa pussailla" mutta silloinkin omalla toiminnalla ohjaan tilannetta ja seuraan aikaa.