En ole seksiyrittäjä, mutta kuvittelisin yli tunnin varausaikojen olevan aika harvinaisia. Tyler oli tietenkin poikkeus, joka otti heti kylmiltään neljä tuntia Waltasalilla.
Itse olen tunnin tapaus. Viime kerralla tosin minulle todettiin, että kyllä tässä menisi helposti toinenkin tunti.
En kysynyt mahdollisesta lisähinnasta. Kun sopii ajaksi tunnin, niin seksiyrittäjällä on normaalisti mietittynä konsepti mitä tunnissa tehdään.
Itse olen ollut siitä onnekas, ettei kohdalleni ole juuri osunut myyjiä, joilla on tiukka kellokorttisysteemi.
Lisäksi tunti on ollut tunti plus suihku ja pukeutuminen sekä small talk. Tämä kestää normaalisti kymmenestä minuutista varttiin. Jos tunti olisi ovelta ovelle, niin PT vastuulla olisi aikatauluttaminen niin, että siihen sisältyvät asiakkaan lopputoimet.
Nopsalla laskemisella edellisen turneen eli lokakuu 2024 (noin 3,5 vkoa, noin 12h työpäiviä ja liukuhihnametodilla kuten aina toimin) tapaamisista:
30min - 25%
45min - 21%
1h - 31%
1,5h - 13%
2h - 8%
3h - 2%
Huomioitavaa, ettei kaikki asiakkaat ole saaneet sen pituista aikaa kuin olisivat halunneet. Yli 1h aikojen antamisen suhteen entuudestaan tuntemattomille olen hieman varauksellinen. Eli niitä koitetaan varata aina hieman enemmän kuin toteutuu, mutta se johtuu vain siitä, että mä en ole aina suostunut antamaan kuin 1h ajan. Tai sitten vapaana ei vain ole enää ollut kuin lyhyempiä aikoja. Eli 1,5-2h aikoja on kysytty hieman enemmän, kuin mitä toteutunut. Yli 2h aikoja annan vain valikoiduille vakkareille ja niissä täytyy olla muutakin sisältöä kuin ns. sängyssä peuhaamista.
Eihän tuo aina ihan noin tietty mene, arvioisin että 30min/45min/1h aikoja menee ehkä vuositasolla suunnilleen mulla yhtä paljon.
1,5h & 2h aikoja menee aina vähemmän, mutta niiden välillä arvioisin et niitä menee vuositasolla suunnilleen yhtä paljon.
Pidemmät ajat on sitten harvinaisempia, ja tosiaan niitä en edes vakiona tarjoa.
Tylerin lisäksi kyllä jotkut muutkin kylmiltään haluaa pidempiä aikoja, mutta ehkä yleisempää on, että eka kerta on se 30min tutustumiskäynti. Eli ehkä mulla vaikuttaa jonkin verran sekin, että noita vakkareita on ehtinyt kertymään rutkasti.
Yleisesti hinnoittelu tietysti vaikuttaa myös, mutta mun hinnoittelu taas ei suosi pidempiä aikoja.
Mulla aika on ovelta ovelle, ja kyllä, on mun vastuulla rytmittää tapaamista. Siksi "munakellokin" hälyttämässä sellaisella ajastuksella, että asiakas ehtii ajan puitteissa vielä ottaan nopsan suihkun ja pukea päälle & loppu pusut ja halit.

Tähän muuten huomiona, jotkut asiakkaat haluavat lopputoimiin rauhallisemman tahdin, juoda vaikka kahvit, tai vain suihkutella kunnolla rennommin ja ns. vähän palautua "maan pinnalle" rauhallista tahtia.
Tämä kannattaa erikseen mainita, jos haluaa että tapaaminen rytmitetään niin, että loppuun jää enemmän kuin 5-7 min aikaa lopputoimille. Tätä en itseasiassa ole tajunnut alunalkaen itse, vaan muutaman asiakkaan toiveista oppinut kokemuksen kautta.