• yrittää vedättää tapaamisaikojen suhteen,
veloitatko kuluneiden tuntien mukaisesti jos aikaa kuluu kauemmin kuin suunniteltu?
• koetko että pt vai asiakas vai molemmat on vastuussa kellon tarkkailusta tapaamisten aikana? 😙
• kuinka suhtaudut asiakkaiden kyselyihin, siihen jos asiakas on tungetteleva ja yrittää kaivella asioitasi jne?
kokemuksia ja näkemyksiä kuuntelen mielelläni 🙃
* Mulla ei onnekseni ole liiemmin kokemusta ajan venyttäjistä kuin yhden pokan verran, tämän jälkeen päätin hetken olla tekemättä ollenkaan vartin taapaamisia. Mitä lyhempi ajanvaraus, sitä todennäköisempää on, että siihen koitetaan sisällyttää enemmän kuin realistisesti mahdollista. Nyt onneksi positiivisiakin kokemuksia vartin pokista, vaatii itseltä vaan jämptimpää otetta tarvittaessa.
Jos minulla on aikataulullisesti mahdollista pidentää lennosta sovittua aikaa, onnistuu se jos siihen on taloudellisesti varautunut. Tämä toki vaatii asiasta keskustelun ja suostumuksen, ei oletuksia ja tulkintoja. Joskus on tullut hieman venytettyä aikaa omasta tahdosta, tällöin olen kysynt sopiiko ja maininnut että tästä ajasta en veloita.
* Minun vastuulla on ajankulun seuraaminen ja johdattelenkin tapaamista ja touhuja niin, että toivotut asiat ovat toteutuneet niille varatussa ajassa. Mun ajat on ovelta ovelle aikoja, mutta minuuttipeliä tämä ei ole koska en koskaan tee liukuhihnaa.
* Vastaan niihin mihin haluan vastata ja jos koen, että rajani ylittyy sen suhteen mitä itsestäni haluan jakaa ilmaisen sen selkeästi. En vedä herneitä nenään heti pokan kysellessä jotain yksityiselämääni liittyvää, monesti on kyse ihan viattomasta small talkista tai siitä ettei ymmärretä, ettei kyseisestä aiheesta ole soveliasta kysellä pt:ltä. Mikäli rajojani ei kunnioiteta, suhtaudun asiaan vakavammin ja otan käyttöön kaiken sen rautaisen aspa-kokemuksen mitä omaan muiden töiden kautta hankalistakin asiakkaista.