Vesileikit.

Kylpy, poreamme, uimaan, kelluntaan (tähän olen nyt ihan hurahtanut)...saunaan. Tai pitkä lämmin suihku, jos muuhun ei mahdollisuutta.
Luonnossa liikuessakin vesistöt vetää mua eniten puoleensa.
Tai hyvin varustellulle mökille. Tai vain jollekin reissulle, joko kotimaassa tai ulkomaille. Jotenkin maisemanvaihdos toimii mulla hyvin antamaan energiaa ja nostattamaan mielialaa, vaikka toki etukäteen ajatus on, että nyt on takki ihan tyhjä, mitään en jaksa ja ihan viimeiseksi lähteä minnekään. Mutta sitten kun vaan lähtee, niin huomaan positiivisen vaikutuksen.
Tai aivot narikkaan ja sukellus suoratoistopalveluihin/youtubeen/äänikirjoihin. Joskus myös ihan oikea kirja on paikallaan.
Tekee pehmeistä peitoista ja muhkeista tyynyistä laadukkailla petivaatteilla itselleen mukavan pikkupesän, sulkee silmät ja vain uppoutuu äänikirjan tai ääninäytelmän tunnelmaan.
Käytin musiikkia aikaisemmin enemmän, nyt se on jostain syystä vähän jäänyt.
Kotona yritän panostaa erityisesti talvisin monipuolisiin valaisuratkaisuihin, olen havainnut että eri väreillä valaistuksessa ja erilaisia efektejä luovilla valoilla on muhun aika voimakaskin vaikutus. Tää oli oikeastaan tämän talven oivallus.
Kiinassa asuessa tuli pelattua aromaterapialla, tai noh, kiinalaiset pelasi mun puolesta. Päätellen mun energitiloja ne sekoitteli öljyt ja oli et hei pian sulla on energisempi/levollisempi/rennompi tms. olo.
Tätä olen alkamassa taas testaileen itsekin. Toki täytyy vähän treenailla.
Sitten tietysti hieronnat, pidän erityisesti kiinalaisista hieronnoista (vaikka hitto se voi sattua, mutta eipä ainakaan pysty ajatteleen muuta, kun kaikki energia menee siihen, että koittaa pitää ilmeen tyynenä

). Mutta myös muut aasialaiset hieronnat yleensä toimii mulle hyvin. Lemppari ehkä on jalkahieronta+päähieronta kombo.
Koska mä saan usein energiaa ihmiskontakteista, niin jos fiilis alakuloinen/jumittaa, niin se toimii myös. Mutta toki se riippuu sitten siitä toisesta ihmisestäkin. Ystävät on mulle tässä maailman arvokkain asia. <3
Tai amupumaradalle. Olen kokenut ampumisen hyväksi keinoksi nollata aivoja. Siinä pitää kuitenkin keskittyä, ainakin jos haluaa saada hyvän suorituksen, ja jotenkin muut asiat kaikkoaa silloin helposti mielestä.
Joskus ihan vain autollakin ajelu on rentouttavaa.
Ja tottahan toki Prosecco toimii myös, sen pystyy myös hyvin yhdistämään melkein mihin vain edellä mainituista keinoista.

Noh, ei noihin kahteen viimeiseen.
Tää on tosi hyvä aihe!
Antakaa pliis lisää vinkkejä millaisia juttuja voisi kokeilla!

Edit: Ja Anniltahan jo tulikin kiinnostava vinkki! Trauma/Tension Release Exercises. Mulle ihan uusi termi. Täytyypä tutkailla.
Kiitos!