Aloin muistelemaan, että tästä asiakkaan muistamisesta oli aikanaan pidempikin lanka täällä ja pienellä kaivamisella se löytyikin:
https://www.seksisaitti.net/index.php/topic,8653.0.htmlÄkkiseltään tuon langan kommenttien lopputulema taisi olla se, että keskimäärin myyjät tuntuvat muistavan asiakkaansa aika hyvin. Yksi helmi-poiminta tuosta ketjusta:
Kyllä he tuppaa jäämään mieleen, hekin keitä nähnyt kuin kerran vaan. Minun mieli on iso ja sinne mahtuu useampikin samaan aikaan 
Ja kyllä se täsmää myös omiin kokemuksiin, että myyjät muistaa. Kolme kokemusta tältä talvelta:
1) paikkakunnalla, jossa käyn hyvin harvoin, kävin nyt talvella pt:llä, jonka olin tavannut yli yli kaksi vuotta sitten. En maininnut viesteissä enkä tullessa, että oltiin tavattu aiemminkin. Mutta sitten hän teki minulle yhden spesiaalin erikoisjutun, josta erityisesti tykkään. Kysyin, että miten hän sen keksi tehdä. Vastasi, että sinähän kerroit erityisesti tykkääväsi siitä silloin viime kerralla

2) Laitoin talvella viestiä pt:lle, jonka olin tavannut reilun parisen vuotta sitten. Tapaamispäivän aamupäivänä häneltä tuli viesti, että "tykkäisitkö taas siitä ja siitä asusta niin kuin viime kerralla".

3) Menin edellisenä talvena tapaamani pt:n luo vuoden tauon jälkeen. En tullut laittaneeksi asutoivetta mutta niin hän vain siellä odotteli minun makuuni olevassa asussa ja totesi eteisessä, että "muistanko oikein, että tykkäät tällaisesta tyylistä"? Olin myyty

Ja sanottakoon nyt selvennykseksi, että minun asutoiveet ei ole mitenkään poikkeuksellisia tai erikoisia, että niistä itsessään muistaisi

Mutta on kyllä sitten kokemusta sellaisistakin, jotka eivät ole tuntuneet muistavan lainkaan eivätkä edes yrittäneet esittää, vaikka edellisestä ei olisi niin pitkäkään aika. Mutta sanoisin, että useampi on muistanut kuin ei ole muistanut.