Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Feminismi tänä päivänä  (Luettu 4783 kertaa)

Poissa Mustelmann

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Feminismi tänä päivänä
« Vastaus #100 : Huhtikuu 12, 2025, 22:38:16 »
Mutta kun minä niin luotin Marinin hallitukseen kun julistautuivat feministihallitukseksi, että varmasti korjaavat ainakin räikeimmät tasa-arvo-ongelmat. Vai eikö feminismi siis ajakaan kaikkien tasa-arvoa?  ::) Mäen enää oikein pysy perässä.  ???

Ymmärrettävästi koet pettymyksenä, ettei edellinen hallitus korjannut asiaa. Et kuitenkaan tunnu olevan pettynyt siihen, ettei asiaa yritä korjata myöskään nykyinen hallitus. Itse en koe nykyistä asevelvollisuutta kovin suurena ongelmana, enkä voi sanoa, että olisin sen suhteen pettynyt kummankaan hallituksen toimintaan.

Poissa Penaattori

• Sr. Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #101 : Huhtikuu 12, 2025, 22:38:49 »
No kerro itse, oletko feministi vai et? Mä en oikein pysy enää perässä.

Joka tapauksessa kirjoitit, että sun mielestä tasa-arvon kannattaminen ei tee ihmisestä feministiä.

Eli mikä siis sinun mielestäsi on feministin ja tasa-arvon kannattajan ero? Ja mikä tekee ihmisestä feministin?

pahoittelut, tämä oli täysin mun virheeni - oletin ketjun perusteella sun olevan feminismin asiantuntija, niin ehkä olisit sitten osannut kertoa mulle mitä mä näin feministinä ajattelen. :D
Ja sitten vielä ne vastaukset kysymyksiini?
Jotka osaa, ne tekee mitä vaan
Jotka ei, ne ryhtyy opettamaan
- Juice Leskinen

Poissa Penaattori

• Sr. Member
« Vastaus #102 : Huhtikuu 12, 2025, 22:41:23 »
Mutta kun minä niin luotin Marinin hallitukseen kun julistautuivat feministihallitukseksi, että varmasti korjaavat ainakin räikeimmät tasa-arvo-ongelmat. Vai eikö feminismi siis ajakaan kaikkien tasa-arvoa?  ::) Mäen enää oikein pysy perässä.  ???

Ymmärrettävästi koet pettymyksenä, ettei edellinen hallitus korjannut asiaa. Et kuitenkaan tunnu olevan pettynyt siihen, ettei asiaa yritä korjata myöskään nykyinen hallitus.
Nykyinen hallitus ei ole julistautunut feministiseksi. Jos kerran feministit ajavat tasa-arvoa, niin feministisen hallituksen olisi tuo ainakin pitänyt hoitaa.

Vai oletko siis sitä mieltä, ettei feministit ajakaan tasa-arvoa?
- Juice Leskinen

Poissa häkkisen isa

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #103 : Huhtikuu 12, 2025, 22:55:18 »
Ja sitten vielä ne vastaukset kysymyksiini?

tuossahan niitä on jo ensimmäisessä vastauksessani tähän ketjuun. 😊
tampereella nähdään! terkuin ihana isa 😘

Poissa Mustelmann

• Sr. Member
« Vastaus #104 : Huhtikuu 12, 2025, 23:16:03 »

Olen sitä mieltä, että feministit ajavat tasa-arvoa enimmäkseen naisnäkökulmasta. Hieman samaan tapaan kuin lasten oikeuksia ajavat järjestöt ajavat tasa-arvoa lähinnä lasten näkökulmasta.

Nykyisellä hallituksella olisi erinomainen paikka näyttää, että se pystyy johonkin, mihin edellinen ei. Luulen kuitenkin, että miesten pakollinen asevelvollisuus on asia, joka ei herätä kovin paljoa tuohtumusta minkään puolueen kannattajissa, joten varmaan siksi koko ongelmaa ei pidetä tapetilla.

Miesten kohtaama epätasa-arvo esim. lasten huoltajuuskiistoissa on asia, johon pitäisi puuttua, mutta sekä Marinin että Orpon hallitukset ovat jättäneet asian kylmästi huomiotta.

Poissa Penaattori

• Sr. Member
« Vastaus #105 : Huhtikuu 12, 2025, 23:35:54 »

Olen sitä mieltä, että feministit ajavat tasa-arvoa enimmäkseen naisnäkökulmasta.
Ei tasa-arvoa voi ajaa vain jostain tietystä kulmasta, koska ei sitten ole enää mitään tasa-arvon ajamista.
- Juice Leskinen

Poissa Mustelmann

• Sr. Member
« Vastaus #106 : Huhtikuu 12, 2025, 23:47:56 »
Aikamoiselle savotalle saa lähteä, jos meinaa korjata kaikki tasa-arvo-ongelmat elämän kaikilla osa-alueilla. Pientä erikoistumista on pakko suorittaa, jos haluaa saada aikaan jotain ihan konkreettisesti. Taitavat miesasiamiehetkin ajaa tasa-arvoa enimmäkseen miesnäkökulmasta.

Poissa Penaattori

• Sr. Member
« Vastaus #107 : Huhtikuu 13, 2025, 00:00:10 »
Aikamoiselle savotalle saa lähteä, jos meinaa korjata kaikki tasa-arvo-ongelmat elämän kaikilla osa-alueilla.
Mitä tasa-arvo-ongelmia naisilla on?
- Juice Leskinen

Poissa Mustelmann

• Sr. Member
« Vastaus #108 : Huhtikuu 13, 2025, 00:04:39 »
Ensimmäisenä mieleeni tulee naisten kokema seksuaalinen häirintä ja väkivalta. Toinen on naisiin kohdistuva vähättelevä asenne miesvaltaisilla aloilla.

Poissa DeiDei

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #109 : Huhtikuu 13, 2025, 00:06:46 »
^^ No vaikka mitä, esim.  Riikka Purra on Valtionvarainministeri kun taas esim. Sofia Virta on vaan kansanedustaja.  ;D

Poissa Penaattori

• Sr. Member
« Vastaus #110 : Huhtikuu 13, 2025, 00:11:51 »
Ensimmäisenä mieleeni tulee naisten kokema seksuaalinen häirintä ja väkivalta. Toinen on naisiin kohdistuva vähättelevä asenne miesvaltaisilla aloilla.
En ymmärrä miten tuo ensimmäinen kohta on tasa-arvo-ongelma? Eli jos häirintää olisi tasa-puolisesti molempia sukupuolia kohtaan, niin tasa-arvo olisi saavutettu ja ongelmaa ei olisi?

Jälkimmäiseen kohtaan sinulla on varmaan joku todiste että näin on? Itse olen työskennellyt miesvaltaisella alalla enkä ole tuollaista ilmiötä havainnut. Pikemminkin päinvastoin, miehille kyllä uskalletaan huutaa naama punaisena, naisille ei uskalleta huomauttaa mistään edes aiheesta.
- Juice Leskinen

Poissa Penaattori

• Sr. Member
« Vastaus #111 : Huhtikuu 13, 2025, 00:16:10 »
^^ No vaikka mitä, esim.  Riikka Purra on Valtionvarainministeri kun taas esim. Sofia Virta on vaan kansanedustaja.  ;D
Huomasitteko muuten että naisviha loppui kuin seinään kun hallitus vaihtui?  ;D Ei edes kukaan vihapuhetutkija viitsi enää tutkia kuinka paljon vihapostia Purra ja muut naisministerit saavat.
- Juice Leskinen

Poissa Mustelmann

• Sr. Member
« Vastaus #112 : Huhtikuu 13, 2025, 00:21:24 »
Esim. rakennusalalla naisiin kohdistuu vähätteleviä asenteita:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2f34f05b-b72e-45cb-984b-4b3059a33111

Pikemminkin päinvastoin, miehille kyllä uskalletaan huutaa naama punaisena, naisille ei uskalleta huomauttaa mistään edes aiheesta.

Onko sinulla linkata tästä mitään todisteita? Itse työskentelen parhaillaan erittäin naisvaltaisella alalla ja kaikki lähimmät esihenkilöni ovat myös naisia. Kukaan heistä ei ole kuitenkaan ikinä huutanut minulle tai muutenkaan kohdellut epäkunnioittavasti.

Poissa Mustelmann

• Sr. Member
« Vastaus #113 : Huhtikuu 13, 2025, 00:27:37 »
En ymmärrä miten tuo ensimmäinen kohta on tasa-arvo-ongelma? Eli jos häirintää olisi tasa-puolisesti molempia sukupuolia kohtaan, niin tasa-arvo olisi saavutettu ja ongelmaa ei olisi?

Itse ajattelisin paljon mielummin niin, että ongelma poistuisi, jos kukaan ei ahdistelisi ketään. Kai sekin olisi tasa-arvoa, että kaikilla on yhtä kurjaa, mutta paremmin tasa-arvo toteutuu, kun kurjuus vähenee tasapuolisesti.

Poissa DeiDei

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
« Vastaus #114 : Huhtikuu 13, 2025, 03:40:54 »
Kyllä minnun puolestani voisi esim. kirjastotäti välillä olla vaikkapa - setä.  ;D

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (9)
« Vastaus #115 : Huhtikuu 13, 2025, 13:03:57 »
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Mmeoww - eilen kello 12:29:16
Saisiko tähän lähteen liitteeksi?
Aivan ensimmäiseksi haluaisin kiittää sinua siitä, että olet itse niin tunnollisesti liittänyt lähteet omiin viesteihisi. [/sarcasm]

Jos listataan tilastoja, niin silloin kannattaa laittaa lähteet. Omille mielipiteille ei niinkään tarvetta, koska lähteenä toimin minä itse.

Mutta kiitos! Ymmärrän ärsyyntymisesi, en itsekkään jaksa niitä viljellä, siksi puhunkin usein vain omasta puolestani..

Ja kysyn niitä siksi, että olen yksinkertaisesti liian kiireinen kaivelemaan itse. En oo vielä kerennyt noihin edes perehtymään, mutta suosittelen, että hankkisit ihan saitin ulkopuolista tukea myös.

Mulla tulee kovasti sellanen olo, että sulla on joku hätä, mahdollisesti kokenut jonkunnäköstä väkivaltaa tai hyväksikäyttöä jota yrität tuoda yleisellä tasolla esiin miesten asemalla?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2025, 13:06:22 kirjoittanut Mmeoww »
-Dancing 'round the tombstones
Cemetery thighs alive, young and breathing
-Rosa Norman 💌
Turussa 12-17.4!

Poissa Penaattori

• Sr. Member
« Vastaus #116 : Huhtikuu 13, 2025, 13:40:33 »
^ No nyt tuli sellaista tuubaa ettei voi kun nauraa.  :laught:

Minulla ei ole mitään hätää, toivottavasti ei sinullakaan? Ilmeisesti mielestäsi miesten asemasta yleisesti ei siis saisi täällä keskustella? Entä naisten?

Pyydät linkkejä, ja kun laitan niitä et ehdikään perehtymään ja tästä johtuen minun pitäisi hakea jotain saitin ulkopuolista apua.  :laught:

Keskustelutapaasi (ja yleensäkin feministien) kuvaa hyvin, että heität ilmoille jonkun väitteen ja sitten kun kysytään perusteluita, ei niitä tietenkään ole.

No kyllä mä koen, että just ne provosoituu, ketkä pääsee nauttimaan patriarkaalisen kulttuurin eduista.
Täällä oli kysymys, että millaisia etuja miehet saa patriarkaalisesta kulttuurissa suomessa tänä päivänä, niin en valitettavasti osaa tähän ehkä vastata, sillä en jaksa lähteä kaivelemaan tietoa.
- Juice Leskinen

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (9)
« Vastaus #117 : Huhtikuu 13, 2025, 15:32:23 »
^no aika monella vaikutustyötä tekevällä on oma tai lähikohtainen kokemus jostain aiheesta, niinkuin itsellänikin ja esim isakin taisi jossain kommentissa sivuta.

Ihan vain sellainen ajatus taustalla! Mutta hyvä jos kaikki hyvin ♥️

Foorumit on onneksi siitä kivoja, että kaikkeen ei tarvii heti paneutua, vaan vaikka sitten kun ei ole kiire (:
-Rosa Norman 💌
Turussa 12-17.4!

Poissa Penaattori

• Sr. Member
« Vastaus #118 : Huhtikuu 13, 2025, 15:43:33 »
^no aika monella vaikutustyötä tekevällä on oma tai lähikohtainen kokemus jostain aiheesta, niinkuin itsellänikin ja esim isakin taisi jossain kommentissa sivuta.
No eiköhän kaikilla suomalaisilla miehillä ole jo lähtökohtaisesti sukupuolisyrjinnän kokemus asevelvollisuuden takia, joka kaikille (pl. ahvenanmaalaiset) tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin. Vaikka saisi lopulta vapautuksen, ei sekään ole mikään läpihuutojuttu.

Hienoa jos olen pystynyt täällä joihinkin vaikuttamaan.  :D
- Juice Leskinen

Poissa Mmeoww

• Full Member
  • Galleria (9)
« Vastaus #119 : Huhtikuu 13, 2025, 16:03:19 »
^en oo ajatellut tuota laajemmin, itsehän ajattelin käydä armeejan, mutta tuli muita suunnitelmia elämään. Edelleen iinnostaisi, mutta terveys ei anna enää myöten.

Kyllä musta jokainen esiinnosto on hienoista vaikutustyötä. Jos sua oikeesti kiinnostaa vaikuttaa, niin suosittelisin ehkä perehtymään esim.

https://peda.net/p/eija.arvola/uskonto-9lk/etiikka/voja

Ja

https://yle.fi/a/20-187746

Itsehän olen luokattoman laiska väitteljä/argumentoija, ellei asia ole oikeasti mulle mielenkiintoinen.

Koska kyllä mulla mietityttää nytkin entistä enemmän miesten asema, sun kommenttien perusteella. Argumentointi kuntoon, niin varmasti saat tuotua vielä paljon enemmän esiin (:

-Rosa Norman 💌
Turussa 12-17.4!