Jos olet työelämässä, rahan lisäksi mitä duuni sinulle antaa vai antaako mitään? Onko työsi sinulle merkityksellistä? Nautitko siitä mitä teet?
Uutiset:
Jos olet työelämässä, rahan lisäksi mitä duuni sinulle antaa vai antaako mitään? Onko työsi sinulle merkityksellistä? Nautitko siitä mitä teet?Alkujaan työ tarjosi elannon ja statuksen. Aloitin työt alaikäisenä silloin kun punk oli ❤️
Tämä on vaihdellut. Tämänhetkinen työni on sattumoisin todellakin sitä, mitä tekisin vapaa-ajallanikin kaikkein mieluiten. Tilanne on ollut (ja tulee varmasti olemaankin) myös toisin, eli olen tehnyt myös työtä, jolle minulle ei ole ollut mitään muuta merkitystä kuin raha/toimeentulo. Asenteeni työntekoa kohtaan mahdollistaa kummankin vaihtoehdon.Ai niin, merkityksellisyys. Lisään vielä, että sen lisäksi että nautin työstäni, työni todellakin on merkityksellistä, eikä vain minulle itselleni. Ainoa miinus on se, että tilanne ei ole pysyvä, vaan määräaikainen.
Toisinaan toivon että voisin tehdä sellaista työtä mitä haluaisin mutta nyt täytyy vain tehdä tätä mitä on saatavilla. Raha on se motiivi.
Tässä tuleekin mielenkiintoisella tavalla kontrastia kun peilataan vaikka AnnaB.n tuntemuksia, näkemyksiä ja ajatuksia vasten.
Iän kaiken olen noteerannut asiakaspalvelun ja hoitotyön tosi korkealle;
Ymmärsinkö oikein, AnnaB; Sinulle työ jota teet, on asiakaspalvelua?
🥀