Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä työ merkitsee sinulle?  (Luettu 1281 kertaa)

Poissa Hupi

• Full Member
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mitä työ merkitsee sinulle?
« Vastaus #20 : Huhtikuu 15, 2025, 19:19:35 »
Joskus tein tämmösiä hirsirakenne korjauksia eräällä työnantajalla ja toisellakin, asiakkaana oli henkilöitä jotka olivat tilanneet hyvän näköisiä huonosti rakennettuja ( ulkomaalaisten toimesta ) hirsi taloja halvalla.. nurkka ja väli "vaarnat" puuttui. Ikkunoille ja ovien karmeille ei oltu jätetty elämisvaraa vaan oli naulattu runkoon kiinni.

Ymmärrettävästi työtä korjattaessa ( ei minun jäljiltäni ) asiakas on tuohtunut.. mutta kun kuuntelet samaa nillitystä asiakkaasta toiseen ja palkkaa ei nosteta, tulee väkisinkin mieleen että toiset saa jatkaa tästä vaikka työ olisi kuinka mielenkiintoista..

kaikki miten eri materiaalit käyttäytyy, öljyisiä puita kosteisiin paikkoihin ja kuivaan sitten vaikka vaaleaa kuivassa toimivaa koivu, vaahtera..

No päätin vaihtaa alaa rupesin korjaan koneita/sähköjä, koska onhan sitä kaikenlaisia koneita pieniä, suuria kaikenlaisia... kallita isoja, pieniä mutta tärkeitä.. sama vika, asiakkaat vain vittuili kuinka kallista on ja kestää, ja tätä on jo moneen kertaan laitettu kuntoon, aha kappas nyt rupes toimiin vihdoinkin..

Nykyään leikkaan ruohoa ja luon lunta kadulta koska kukaan ei valita ja työn jäljen näkee heti, nyt olen onnellinen.

Lisään vielä että palkka on pienempi kuin enne, mutta pärjään ja olen onnellinen työssäni.

Toisinaan joku kysyy rakennus avuksi koska on saanut kuulla hyvää, tai jotain romua roplaan.

En suostu koska alkaisi vaan vituttaan kykenemättömien asiasta mitään ymmärtävien ihmisten nillitys, mutta annan silti sanallista tukea.

Itse arvostan jokaista ammattia mitä on, kaikkia tarvitaan.

Jos sinulle joku tulee tekemään mitä tahansa niin arvosta sitä, älä arvostele.

Poissa FortySexN2

• Sr. Member
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #21 : Huhtikuu 15, 2025, 19:42:03 »
Mielenkiintoinen avaus.

Voisin hyvin elää muillakin tulolähteillä kuin työstä saatavalla palkalla. Palkka on vain kiva lisä röpöttelyrahastoon. Työ antaa kuitenkin mukavia haasteita ja ongelmia ratkottavaksi. Se pakottaa tsemppaamaan ja ylittämään itseni. Se on alue missä voi päteä ja tuntea olevansa arvostettu. Työllä on merkitystä, annan sitä kautta panokseni takaisin mitä olen saanut koulutuksena, terveydenhuoltona ja sellaisena.
Työyhteisö myös on mielenkiintonen, auttaa tapaamaan hauskoja ihmisiä ja on hienoja tapahtumia. Mikä parasta joskus seksiäkin.

Poissa Cece

• Sr. Member
  • Galleria (1)
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
« Vastaus #22 : Huhtikuu 15, 2025, 21:19:19 »
Olen ollut jo yli 30 vuotta samassa työpaikassa, taitaa olla aika harvinaista tänä päivänä. Onneksi työ on edelleen kivaa ja välillä haastavaakin ja edelleen tulee ihan uusia juttuja vastaan.Työkaverit on lisäksi ihan loistavia. Enemmän rahaa siitä olis toki kiva saada.
Valon Soturi

Poissa Mustelmann

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #23 : Huhtikuu 16, 2025, 13:19:45 »
Työn ansiosta tunnen olevani osa yhteiskuntaa ja ainakin jollain tavalla hyödyllinen muillekin kuin pelkästään itselleni. Työ itsessään on ihan mielekästä ja mukavaa, vaikka toisinaan se kyllästyttääkin pahasti, sillä olen ollut samassa työpaikassa 14 vuotta. Uusia tuulia olisi virkistävää haistella, mutta pitää tietysti olla iloinen siitä, että nykyinen työpaikka on turvattu, eikä yt-neuvotteluita tarvitse pelätä.

Työ ei ole mitenkään tärkeä osa identiteettiäni, enkä yleensä jaksa puhua työasioista vapaa-ajalla. Minäkuvani rakentuu suurimmaksi osaksi aivan muista asioista, vaikka työlläkin on siinä oma, mutta varsin vähäpätöinen osuutensa.

Poissa Pataässä

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #24 : Huhtikuu 16, 2025, 22:05:54 »
Työni on ihan ok ja jopa omalta alaltani, mutta jos saisin saman rahan ilman töitä, niin en jatkaisi töissä eli raha on suurin motivaattorini. Pidän toki työstä ja kaipa sillä jotain merkitystäkin on.

Puuhaa ja haasteita riittää muutenkin, joten siinäkään mielessä en palkkatyötä tarvitsisi. Lisäksi töistä tulee aina sellaista ylimääräistä (sosiaalista) kuormitusta, minkä takia olen suunnitellut, että jossain vaiheessa hyppään pois tästä oravanpyörästä. Mutta siihen menee vielä vuosia, että rahat riittävät tähän.
Ässä hihassa. Vai oliko se housuissa?

Poissa Kellopeliappelsiini

• Sr. Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #25 : Huhtikuu 16, 2025, 23:08:51 »
Hyvinvointia. Sekä henkistä että taloudellista.

Työyhteisössä olen vahva moniosaaja jonka substanssiosaaminen on erinomainen. Autan ja ohjeistan kollegoja ja he todella arvostavat sitä mitä pystyn tiimille antamaan. Myyn osaamistani myös yrittäjänä, lähinnä harrastusmielessä.

Eläkeikään on vielä muutama vuosi, ja todennäköisesti alan vähenevästä osaamisesta johtuen saatan pari vuotta käydä osa-aikaisesti töissä koska mä voin.

Sitten tämänhetkisessä työpaikassa meillä on aivan upea siistijä Aasiasta, silloin tällöin työpäivä "venähtää" hänen kanssaan touhutessa.

Joten työ merkitystä itselleni ei voi mitata rahassa. Tai voi, mutta sitä summaa ei kukaan maksaisi.

Mainittakoon vielä, että ole pyrkinyt vaihtamaan palkanmaksajaa 7-9vuoden välein, uudessa toimintaympäristössä on sekä mukavia haasteita että niitä on todella antoisaa "ravistella" ja haastaa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2025, 23:13:02 kirjoittanut Kellopeliappelsiini »
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine